Komisija, kuri taip pat planuoja sumažinti subsidijas pigių skrydžių įmonėms už naujus skrydžius ar maršrutus, pareiškė, kad naujomis taisyklėmis šiame sektoriuje, kuriam tenka daugiau kaip 140 mlrd. eurų (182,48 mlrd. JAV dolerių) Europos Sąjungos (ES) bendrojo vidaus produkto (BVP) dalis, būtų užtikrintos vienodos sąlygos.
Daugiau kaip 460 ES oro uostų aptarnauja 150 oro bendrovių ir parūpina darbą 2,3 mln. žmonių. Kritikai teigia, kad oro vežėjų sektorius kasmet gauna vidutiniškai 3 mlrd. eurų subsidijų.
Pasiūlymo projektu „sąžininga konkurencija bus išsaugota neatsižvelgiant į verslo modelį – tai gali būti ir nacionaliniai oro vežėjai, ir pigių skrydžių įmonės, ir regioniniai oro uostai, ir stambiausi oro uostai“, pareiškė už konkurenciją atsakingas Komisijos narys Joaquinas Almunia.
Pagal siūlomas taisykles oro uostams, per metus aptarnaujantiems daugiau kaip 5 mln. keleivių, nebus leidžiama gauti valstybinės investicinės pagalbos. Mažesni oro uostai turės pateikti verslo planą, kad ES patvirtintų jiems skirtą valstybės pagalbą.
Pagalba veiklai pradėti už naują maršrutą ar naujus skrydžius bus suteikiama tik oro bendrovėms, skraidančioms iš mažiau nei 3 mln. keleivių per metus aptarnaujančių oro uostų.
Savo pastabas dėl taisyklių projekto trečiosios šalys gali pateikti iki rugsėjo 25 dienos. Taisyklės turėtų įsigalioti kitąmet.