Vis dėlto Vytauto istorija baigėsi geruoju. Kitą rytą vyras sulaukė skambučio – telefono ekrane išvydo amerikietišką numerį.
„Pranešė, kad vakar paėmė mano lagaminą ir nori grąžinti, nes jo lagaminas vėlavo ir todėl sumaišė...“ – pasakojo vyras.
Pasak jo, šioje situacijoje reikėtų atkreipti dėmesį į keletą dalykų, kad kiti neatsidurtų jo kailyje.
„Vilniaus oro uostas, kaip patvirtino bagažo skyriuje dirbantys kolegos, neturi galimybės pagal atsekamumą pasižiūrėti, ar lagaminas buvo pakrautas iš prieš tai buvusio oro uosto ir būtų galima ieškoti jo Vilniaus oro uoste. Be to, akivaizdu, kad lagaminą gali pavogti bet kuris žmogus ir ramiai su juo išeiti. Maža to, atvykus į bagažų skyrių pasiimti lagamino nebuvo paklausta, ar nieko jame netrūksta ir ar nereiškiama pretenzijų, nors šį įvykį buvo prašoma išsiaiškinti iki galo“, – pasakojo Vytautas.
Pripažino, kad kai kurių galimybių neturi
Oro uostų atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas 15min nukreipė į „Litcargus“.
Tuo metu keleivių ir orlaivių antžeminio aptarnavimo įmonė „Litcargus“ personalo direktorė Asta Jurėnaitė 15min teigė, kad informaciją, ar lagaminas buvo pakrautas į lėktuvą ir neliko kitame oro uoste, gauna ne visada.
„Faktiško bagažų pakrovimo mes nematome, o ir mūsų sistema neturi tokios funkcijos. Apie nepakrautus lagaminus informuoja oro uostas, iš kurio skrenda keleivis, tačiau ne visi oro uostai tai daro. Šiuo atveju, šios informacijos negavome“, – paaiškino ji.
Paklausta apie turimas atsekamumo priemones, A.Jurėnaitė teigė, kad tiesioginės prieigos prie oro uostų kamerų neturi.
„Darbuotojai stebi bagažų iškrovimą, tačiau negali žinoti, ar keleiviai paima nuo juostos savo bagažą ar svetimą“, – tikino ji.
Tuomet, ką daryti, jei žmogus pastebėjo, kad jo lagaminas dingo ir galbūt per klaidą pateko į kito keliautojo rankas?
„Šioje vietoje mes negalime būti tikri 100 proc., kad kažkas paėmė ne savo lagaminą, todėl pagal „Airbaltic“ aviakompanijos taisykles, taikomos standartinės procedūros. Keleiviui yra supildoma byla dėl neatvykusio lagamino, o toliau vykdoma paieška“, – aiškino A.Jurėnaitė.
Be to, ji pridūrė, kad šioje konkrečioje situacijoje žinant, kad keleivio bagažas buvo paimtas svetimo žmogaus ir, jei savininko teigimu, jame yra dingusių daiktų, keleivis gali kreiptis į policiją.