„2011 metais buvo parengta studija dėl išorinio uosto ir kadangi praėjo pakankamai daug laiko, norime atnaujinti tą studiją, išnagrinėti transporto srautus iki Baltarusijos sienos. (...) Studija būtų pagrindas Vyriausybei apsispręsti dėl išorinio uosto pripažinimo Lietuvai svarbiu ekonominiu projektu“, – BNS sakė Klaipėdos uosto infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė.
Anot jo, atnaujintą studiją tikimasi turėti rugsėjį ar spalį, o Vyriausybės sprendimo laukiama dar šiemet.
„Tuomet pradėtume rengti specialųjį planą, būtų galima kalbėti apie reikalingų privačių žemės sklypų paėmimą visuomenės poreikiams“, – sakė V.Paukštė.
Uosto vadovas Arvydas Vaitkus yra teigęs, kad išorinio uosto statybos gali kainuoti apie 800 mln. eurų. Pasak jo, uosto vadovybė norėtų projektą įgyvendinti koncesijos būdu, o didžioji jo dalis būtų skirta konteineriams.
Pernai lapkritį Vyriausybė nusprendė, kad projektą koordinuos speciali komisija.
Išorinį uostą planuojama pastatyti iki 2025 metų, skaičiuojama, kad metinė uosto krova dėl to išaugtų 35 mln. tonų iki beveik 80 mln. eurų. 2017 metais uostas perkrovė 43,2 mln. tonų krovinių.