Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Klaipėdoje kuriamas skaidrus ir be laidų važiuojantis troleibusas

Kaune kuriamas eksperimentinis troleibusas
„Kauno autobusų“ nuotr. / Kuriamas eksperimentinis troleibusas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Permatomas ir itin lengvas, varomas elektros baterijomis, tam tikrą atstumą galintis riedėti be laidų – tokį naujos kartos troleibusą iš 1982 m. gamybos uždarosios akcinės bendrovės „Kauno autobusai“ troleibuso „Škoda“ kuria Klaipėdos įmonė „Vėjo projektai“.

Kaip įmonei sekasi įgyvendinti savo projektą, domėjosi bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Kęstutis Derliūnas, Technikos tarnybos vadovas Mindaugas Klimašauskas, Energetikos departamento vadovas Eugenijus Šmitas, projektų vadovas Saulius Alekna ir Troleibusų kėbulų skyriaus vadovas Saulius Gavėnas.

„Iš mūsų senojo troleibuso beliko tik rėmas ir lengva užuomina į senąsias transporto priemones, – šypsosi bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Kęstutis Derliūnas, apžiūrėjęs kuriamą naują troleibusą. – Naujosios technologijos senutę „Škodą“ pavertė interaktyviu meno kūriniu, nes troleibuso išvaizdą bus galima programuoti ir pakeisti akimirksniu“. 

Troleibuso „Škoda“ rėmas apgaubtas derva dengtu stiklo ir anglies pluoštu – toks medžiagų derinys lengvas, bet tvirtas. Grindys ir turėklai gaminami iš beržo medienos. Visa tai gerokai sumažina troleibuso svorį: jis tampa 35 proc. lengvesnis – vietoj 12,5 tonos sveria 7.

Kuriant naujos kartos miesto troleibusą, buvo sustiprinta senojo „Škoda“ rėmo konstrukcija, važiuoklė, atnaujinta vairuotojo vieta, įmontuota laboratorija, kuri važinėjant leis rinkti įvairius duomenis. Troleibuso „Škoda“ rėmas apgaubtas derva dengtu stiklo ir anglies pluoštu – toks medžiagų derinys lengvas, bet tvirtas. Grindys ir turėklai gaminami iš beržo medienos. Visa tai gerokai sumažina troleibuso svorį: jis tampa 35 proc. lengvesnis – vietoj 12,5 tonos sveria 7, tad išeikvos perpus mažiau elektros energijos nei dabartiniai troleibusai. Be to, troleibusui važiuoti nereikės laidų – 20 kilometrų jis turėtų nuriedėti varomas baterijų. Nuvažiuoti vieną kilometrą reikės 0,8 kilovatvalandės elektros vietoj 1,6 kilovatvalandės.

Anot K. Derliūno, daugelis Vakarų Europos šalių jau atsisako senųjų troleibusų ir autobusų. „Mes irgi siekiame orientuotis į naujas troleibusų ir autobusų technologijas ir ieškome alternatyvų, – sako vadovas. – Prioritetas taikomas transporto priemonėms su baterijomis, tad klaipėdiečių kuriamas troleibusas ar kitos elektrinės transporto priemonės galėtų tapti alternatyva dabartinėms, kurių išmetamos dujos miestuose sukelia šiltnamio efektą.“ 

Tikimasi, kad gerokai taupesnė ir savo išvaizda patraukli transporto priemonė kauniečiams bus pristatyta jau pavasariop. Naujasis troleibusas turėtų  sulaukti pripažinimo ir pritraukti į viešąjį transportą daugiau keleivių. 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką