Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2014 rugsėjo 25d. 05:45

Kelią į Rusiją tepažinojusių Lietuvos vežėjų laukia alkana žiema

Kur gauti krovinių?
Andriaus Ufarto/BFL nuotr. / Kur gauti krovinių?

Didžiausią Rusijos atsakomųjų sankcijų poveikį jaučia transporto sektorius. Labiausiai nudegė įmonės, kurios dirbo išskirtinai su Rusija, pavyzdžiui, visus jų pervežimus sudarė pieno produktai į šią šalį. Transporto sektoriui prognozuojama atleidimų banga, kuri per jį kol kas nenuvilnijo. Tačiau tiek „Linava“, tiek ekonomistai vežėjų ateitį piešia ne vien juodomis spalvomis.

„Kokia čia gali būti sėkmė? – paklaustas, kaip sekasi po Rusijos įvesto embargo, 15min.lt sakė pervežimų įmonės „Remkautas“ direktorius Kęstutis Ambrazas. – Tikrai ne į pliusą dirbam.“

Maždaug 90 proc. visų įmonės pervežamų maisto produktų sudarė dabar draudžiamų prekių pervežimai į Rusiją. Dėl to, Rusijai įvedus embargą, smarkiai sumažėjo bendrovės veiklos apimtys.

Pats pažeidžiamiausias sektorius

Naujausioje makroekonomikos apžvalgoje SEB banko ekonomistai teigia, kad iš Baltijos valstybių dėl Rusijos atsakomųjų sankcijų labiausiai nukentės Lietuva – įtaką patirs 4 proc. viso eksporto.  Latvijai ir Estijai Rusija yra mažiau svarbi užsienio prekybos partnerė, be to, sankcijos taikomos mažesnei šių valstybių eksporto daliai.

SEB inf./Sankcijų poveikis Baltijos valstybėms
SEB inf./Sankcijų poveikis Baltijos valstybėms

Tris ketvirtadalius į eksporto gniaužtus patenkančio eksporto sudaro reeksportas, tai reiškia, kad sankcijomis labiausiai yra pažeidžiami vežėjai, kurie į Rusiją veždavo daug europietiškos produkcijos.

Yra ne viena įmonė, kuri vežė tik pieno produktus iš Lietuvos į Rusiją. Tokioms įmonėms yra labai sunku. Taip staigiai persiorientuoti į kitas rinkas yra tikrai sudėtinga, – kalbėjo „Linavos“ prezidentas.

SEB analitikų teigimu, apie 60 proc. Lietuvos vilkikų vyksta į Rusiją. Labiausiai dėl embargo kenčia mažos ir veiklos neišskaidžiusios transporto įmonės. Tokios kaip „Remkautas“.

„Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius 15min.lt sakė, kad tokių įmonių yra ne viena.

„Yra įmonių, kurios tikrai stovi. Vienos įmonės dirbo pakankamai plačioj geografijoj, kitos specializavosi pervežimuose į Rusiją. Yra ne viena įmonė, kuri vežė tik pieno produktus iš Lietuvos į Rusiją. Tokioms įmonėms yra labai sunku. Taip staigiai persiorientuoti į kitas rinkas yra tikrai sudėtinga“, – kalbėjo jis.

A.Kondrusevičius pasakojo, kad lietuviški vilkikai į Rusiją per metus atlieka apie 200 tūkst. reisų, 30–40 tūkst. tokių reisų buvo vežami dabar jau draudžiami kroviniai.

„Pasekmės yra gana rimtos. Mūsų sektorius, ko gero, yra vienas labiausiai nukentėjusių. Mes dirbome labai nemažai, padėdami vykdyti tarptautinę prekybą tarp Rusijos ir Europos Sąjungos. Tikrai ne mažiausią dalį sudarė maisto produktai. Vežėjai ieško kitų galimybių. Bet nėra taip paprasta, nes apimtys buvo gana didelės“, – kalbėjo „Linavos“ prezidentas.

BFL nuotr./Algimantas Kondrusevičius
BFL nuotr./Algimantas Kondrusevičius

Naują rinką – tai ne grybą miške surasti

A.Kondrusevičius pasakojo, kad vežėjai stengiasi nemažinti darbuotojų skaičiaus – tik pora sektoriaus įmonių buvo paskelbusios apie atleidžiamus šimtus žmonių.

„Supraskit, kad verslininkai, ypač transporto sektoriuje, atleidinės žmones tik tuomet, jeigu neturės jokių kitų variantų. Darbuotojų atleidimas yra verslo pabaiga. Proto daug atleisti nereikia, bet po to reikia surasti darbuotoją, į kuri jau anksčiau buvo investuota“, – sakė jis.

Darbuotojų neatleidinėjo ir smarkiai veiklos apimtis sumažinusi bendrovė „Remkautas“.

„Kas norėjo, tie išėjo, buvo keli tokie, mes jų nelaikėme. Kažkas išėjo atostogų, žmonės dirba slenkančiu grafiku“, – pasakojo K.Ambrazas.

Džiaugtis tikrai nėra kuo. Naujos  rinkos – ne grybai, nepradės augti po lietaus, – kalbėjo K.Ambrazas.

Jis laukia, kada Rusija atšauks draudimus. Sako, kad tai yra sunkmetis, kurį reikia išgyventi, o naujų rinkų rasti nelabai tikisi.

„Čia ne grybų į mišką išeini ieškoti. Radai – pasisekė. Miške gali pasisekti, jeigu užėjai plotą, kur niekas nebuvo. O aš rinkoje tokių plotų, kad nebūtų kažkas įėjęs, nematau. Džiaugtis tikrai nėra kuo. Naujos  rinkos – ne grybai, nepradės augti po lietaus“, – kalbėjo K.Ambrazas.

Atleidimai – ir į naudą

Tuo metu „Linavos“ prezidentas į vežėjų ateitį žiūri optimistiškiau.

„Verslininkai stengiasi iš paskutiniųjų rasti galimybes naujas ir randa jas. Seniai kalbame apie naujas rinkas – Kiniją, Mongoliją. Esame išėję į derybų tiesiąją su Maroku, sutarta dėl apsikeitimo leidimais su Turkmėnistanu. Aišku, tai nėra tos šalys, kurios atstos Rusiją, bet lašas po lašo susidėliosim“, – sakė jis.

Palengvės kvalifikuotos darbo jėgos trūkumo problema, kurią šis sektorius jautė jau kurį laiką ir importavo vairuotojus iš rytų. Tikėtina, jog būtent pastarieji darbuotojai pirmiausiai ir bus atleisti, tuo tarpu lietuviai atleistųjų sąraše rikiuosis žemiau, – rašo SEB analitikai.

Tuo metu SEB banko analitikai prognozuoja, kad transporto įmonės atleidimų neišvengs, tačiau tai turės ne vien neigiamų pasekmių.

„Palengvės kvalifikuotos darbo jėgos trūkumo problema, kurią šis sektorius jautė jau kurį laiką ir importavo vairuotojus iš rytų. Tikėtina, jog būtent pastarieji darbuotojai pirmiausiai ir bus atleisti, tuo tarpu lietuviai atleistųjų sąraše rikiuosis žemiau“, – rašo SEB ekspertai.

K.Ambrazas 15min.lt atviravo, kad paprastai paskutiniai metų mėnesiai būna laikas, kai vežėjai „užsiaugina lašinių“, mat po Naujųjų užsakymų būna mažiau.

„O dabar žiūrim, kad ir to nematyti“, – sakė jis.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Verslas

Vilkiko draudimo kaina viršija verslininko pelną: dabar prasidės kova už išgyvenimą ir „maklės“

15min iš Belgrado 24sek

Europą sužavėjęs „Žalgiris“: kodėl ši pergalė didesnė nei trečioji vieta Eurolygoje

Aktualu

Bernardas Gailius: Europos federacija bus. Bet mes galėtume padaryti ją geresnę

Vardai

Su Simu Jasaičiu poruojama Arūnė atskleidė, už ką jai Oksana Pikul galimai siūlė pinigus

Gyvenimas

15min studijoje viešėjusi G.Petronienė – apie vyrų ir moterų santykius: kai investuojate į save, tai neinvestuojate į porą

24sek

Premjeras: Vyriausybė vertins galimybes grąžinti „Žalgiriui“ 2 mln. litų skolą

Aktualu

Sumaištis tarp pensininkų: dėl naujos gyvenamosios vietos deklaravimo tvarkos 3 tūkst. jų nesulaukė pensijų

Pasaulis kišenėje

„Ryanair“ gali vėl keisti rankinio bagažo tvarką

Vardai

Serialo „Pasmerkti IV“ nepavykusiuose kadruose – aktorių juokas: išrinkite mylimiausią personažą

Aktualu

Geras ženklas: įtakingi Jungtinės Karalystės parlamentarai įspėjo apie purvinų rusiškų pinigų pavojų Londonui

Atgaivinta XVIII a. Serbijos gyventojus šiurpinusi vietinio vampyro legenda

Verslas

Verslas apie darbuotojų iš Ukrainos ribojimą: valstybė problemą spręsti pradėjo ne nuo to galo

Verslas

R.Malinauskas: dėl Vijūnėlės dvaro kreiptasi į EŽTT

Įspūdingas ledo urvas Sibire

Vardai

Gediminas Juodeika – apie sužadėtinės fotosesiją: „Tai buvo reta proga išvysti būtent tokią Živilę“

Pasaulis kišenėje

„Ryanair“ dienos akcija: bilietams – 20 proc. nuolaida

Aktualu

Panevėžio rajone aukštyn ratais į upelį įkrito girto vairuotojo „Renault“

Pasaulis kišenėje

Uostamiesčio paplūdimių lankytojams – malonios naujovės

Verslas

Lietuvių startuolis pritraukė 100 mln. eurų investiciją

Aktualu

VSD: su „MG Baltic“ glaudžiai bendradarbiavo aukštas prokuroras R.Jancevičius

Naujienos

Verslas

Vilkiko draudimo kaina viršija verslininko pelną: dabar prasidės kova už išgyvenimą ir „maklės“

15min iš Belgrado 24sek

Europą sužavėjęs „Žalgiris“: kodėl ši pergalė didesnė nei trečioji vieta Eurolygoje

Aktualu

Bernardas Gailius: Europos federacija bus. Bet mes galėtume padaryti ją geresnę

Vardai

Su Simu Jasaičiu poruojama Arūnė atskleidė, už ką jai Oksana Pikul galimai siūlė pinigus

Gyvenimas

15min studijoje viešėjusi G.Petronienė – apie vyrų ir moterų santykius: kai investuojate į save, tai neinvestuojate į porą

24sek

Premjeras: Vyriausybė vertins galimybes grąžinti „Žalgiriui“ 2 mln. litų skolą

Aktualu

Sumaištis tarp pensininkų: dėl naujos gyvenamosios vietos deklaravimo tvarkos 3 tūkst. jų nesulaukė pensijų

Pasaulis kišenėje

„Ryanair“ gali vėl keisti rankinio bagažo tvarką

Vardai

Serialo „Pasmerkti IV“ nepavykusiuose kadruose – aktorių juokas: išrinkite mylimiausią personažą

Aktualu

Geras ženklas: įtakingi Jungtinės Karalystės parlamentarai įspėjo apie purvinų rusiškų pinigų pavojų Londonui

Atgaivinta XVIII a. Serbijos gyventojus šiurpinusi vietinio vampyro legenda

Verslas

Verslas apie darbuotojų iš Ukrainos ribojimą: valstybė problemą spręsti pradėjo ne nuo to galo

Verslas

R.Malinauskas: dėl Vijūnėlės dvaro kreiptasi į EŽTT

Įspūdingas ledo urvas Sibire

Vardai

Gediminas Juodeika – apie sužadėtinės fotosesiją: „Tai buvo reta proga išvysti būtent tokią Živilę“

Pasaulis kišenėje

„Ryanair“ dienos akcija: bilietams – 20 proc. nuolaida

Aktualu

Panevėžio rajone aukštyn ratais į upelį įkrito girto vairuotojo „Renault“

Pasaulis kišenėje

Uostamiesčio paplūdimių lankytojams – malonios naujovės

Verslas

Lietuvių startuolis pritraukė 100 mln. eurų investiciją

Aktualu

VSD: su „MG Baltic“ glaudžiai bendradarbiavo aukštas prokuroras R.Jancevičius

Grąžinti verta

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Daugiau skonio

Praktiški patarimai

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką