Dabar populiaru
Publikuota: 2014 rugsėjo 25d. 05:45

Kelią į Rusiją tepažinojusių Lietuvos vežėjų laukia alkana žiema

Kur gauti krovinių?
Andriaus Ufarto/BFL nuotr. / Kur gauti krovinių?

Didžiausią Rusijos atsakomųjų sankcijų poveikį jaučia transporto sektorius. Labiausiai nudegė įmonės, kurios dirbo išskirtinai su Rusija, pavyzdžiui, visus jų pervežimus sudarė pieno produktai į šią šalį. Transporto sektoriui prognozuojama atleidimų banga, kuri per jį kol kas nenuvilnijo. Tačiau tiek „Linava“, tiek ekonomistai vežėjų ateitį piešia ne vien juodomis spalvomis.

„Kokia čia gali būti sėkmė? – paklaustas, kaip sekasi po Rusijos įvesto embargo, 15min.lt sakė pervežimų įmonės „Remkautas“ direktorius Kęstutis Ambrazas. – Tikrai ne į pliusą dirbam.“

Maždaug 90 proc. visų įmonės pervežamų maisto produktų sudarė dabar draudžiamų prekių pervežimai į Rusiją. Dėl to, Rusijai įvedus embargą, smarkiai sumažėjo bendrovės veiklos apimtys.

Pats pažeidžiamiausias sektorius

Naujausioje makroekonomikos apžvalgoje SEB banko ekonomistai teigia, kad iš Baltijos valstybių dėl Rusijos atsakomųjų sankcijų labiausiai nukentės Lietuva – įtaką patirs 4 proc. viso eksporto.  Latvijai ir Estijai Rusija yra mažiau svarbi užsienio prekybos partnerė, be to, sankcijos taikomos mažesnei šių valstybių eksporto daliai.

SEB inf./Sankcijų poveikis Baltijos valstybėms
SEB inf./Sankcijų poveikis Baltijos valstybėms

Tris ketvirtadalius į eksporto gniaužtus patenkančio eksporto sudaro reeksportas, tai reiškia, kad sankcijomis labiausiai yra pažeidžiami vežėjai, kurie į Rusiją veždavo daug europietiškos produkcijos.

Yra ne viena įmonė, kuri vežė tik pieno produktus iš Lietuvos į Rusiją. Tokioms įmonėms yra labai sunku. Taip staigiai persiorientuoti į kitas rinkas yra tikrai sudėtinga, – kalbėjo „Linavos“ prezidentas.

SEB analitikų teigimu, apie 60 proc. Lietuvos vilkikų vyksta į Rusiją. Labiausiai dėl embargo kenčia mažos ir veiklos neišskaidžiusios transporto įmonės. Tokios kaip „Remkautas“.

„Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius 15min.lt sakė, kad tokių įmonių yra ne viena.

„Yra įmonių, kurios tikrai stovi. Vienos įmonės dirbo pakankamai plačioj geografijoj, kitos specializavosi pervežimuose į Rusiją. Yra ne viena įmonė, kuri vežė tik pieno produktus iš Lietuvos į Rusiją. Tokioms įmonėms yra labai sunku. Taip staigiai persiorientuoti į kitas rinkas yra tikrai sudėtinga“, – kalbėjo jis.

A.Kondrusevičius pasakojo, kad lietuviški vilkikai į Rusiją per metus atlieka apie 200 tūkst. reisų, 30–40 tūkst. tokių reisų buvo vežami dabar jau draudžiami kroviniai.

„Pasekmės yra gana rimtos. Mūsų sektorius, ko gero, yra vienas labiausiai nukentėjusių. Mes dirbome labai nemažai, padėdami vykdyti tarptautinę prekybą tarp Rusijos ir Europos Sąjungos. Tikrai ne mažiausią dalį sudarė maisto produktai. Vežėjai ieško kitų galimybių. Bet nėra taip paprasta, nes apimtys buvo gana didelės“, – kalbėjo „Linavos“ prezidentas.

BFL nuotr./Algimantas Kondrusevičius
BFL nuotr./Algimantas Kondrusevičius

Naują rinką – tai ne grybą miške surasti

A.Kondrusevičius pasakojo, kad vežėjai stengiasi nemažinti darbuotojų skaičiaus – tik pora sektoriaus įmonių buvo paskelbusios apie atleidžiamus šimtus žmonių.

„Supraskit, kad verslininkai, ypač transporto sektoriuje, atleidinės žmones tik tuomet, jeigu neturės jokių kitų variantų. Darbuotojų atleidimas yra verslo pabaiga. Proto daug atleisti nereikia, bet po to reikia surasti darbuotoją, į kuri jau anksčiau buvo investuota“, – sakė jis.

Darbuotojų neatleidinėjo ir smarkiai veiklos apimtis sumažinusi bendrovė „Remkautas“.

„Kas norėjo, tie išėjo, buvo keli tokie, mes jų nelaikėme. Kažkas išėjo atostogų, žmonės dirba slenkančiu grafiku“, – pasakojo K.Ambrazas.

Džiaugtis tikrai nėra kuo. Naujos  rinkos – ne grybai, nepradės augti po lietaus, – kalbėjo K.Ambrazas.

Jis laukia, kada Rusija atšauks draudimus. Sako, kad tai yra sunkmetis, kurį reikia išgyventi, o naujų rinkų rasti nelabai tikisi.

„Čia ne grybų į mišką išeini ieškoti. Radai – pasisekė. Miške gali pasisekti, jeigu užėjai plotą, kur niekas nebuvo. O aš rinkoje tokių plotų, kad nebūtų kažkas įėjęs, nematau. Džiaugtis tikrai nėra kuo. Naujos  rinkos – ne grybai, nepradės augti po lietaus“, – kalbėjo K.Ambrazas.

Atleidimai – ir į naudą

Tuo metu „Linavos“ prezidentas į vežėjų ateitį žiūri optimistiškiau.

„Verslininkai stengiasi iš paskutiniųjų rasti galimybes naujas ir randa jas. Seniai kalbame apie naujas rinkas – Kiniją, Mongoliją. Esame išėję į derybų tiesiąją su Maroku, sutarta dėl apsikeitimo leidimais su Turkmėnistanu. Aišku, tai nėra tos šalys, kurios atstos Rusiją, bet lašas po lašo susidėliosim“, – sakė jis.

Palengvės kvalifikuotos darbo jėgos trūkumo problema, kurią šis sektorius jautė jau kurį laiką ir importavo vairuotojus iš rytų. Tikėtina, jog būtent pastarieji darbuotojai pirmiausiai ir bus atleisti, tuo tarpu lietuviai atleistųjų sąraše rikiuosis žemiau, – rašo SEB analitikai.

Tuo metu SEB banko analitikai prognozuoja, kad transporto įmonės atleidimų neišvengs, tačiau tai turės ne vien neigiamų pasekmių.

„Palengvės kvalifikuotos darbo jėgos trūkumo problema, kurią šis sektorius jautė jau kurį laiką ir importavo vairuotojus iš rytų. Tikėtina, jog būtent pastarieji darbuotojai pirmiausiai ir bus atleisti, tuo tarpu lietuviai atleistųjų sąraše rikiuosis žemiau“, – rašo SEB ekspertai.

K.Ambrazas 15min.lt atviravo, kad paprastai paskutiniai metų mėnesiai būna laikas, kai vežėjai „užsiaugina lašinių“, mat po Naujųjų užsakymų būna mažiau.

„O dabar žiūrim, kad ir to nematyti“, – sakė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

„Čia – estai, čia – rusai“: rinkimų kampanijos plakatas sukėlė skandalą Taline

24sek

N.Wolterso žmonai linkėjimus siuntęs Šaras džiaugėsi pozityviais „Žalgirio“ postūmiais

15min iš Gdansko Aktualu

Gdanskas atiduoda paskutinę pagarbą nužudytam merui – karstą lydėjo tūkstančiai

Vardai

„Žmonės 2019“ apdovanojimai: vyriškos ašaros, naujoko sėkmė ir įkvepiančios kalbos

Aktualu

Prezidento rinkimai artėja – R.Žemaitaitis įvardijo naujas galimas pavardes

24sek

Juoda serija nutraukta įspūdingai – Kauno „Žalgiris“ parbloškė „Panathinaikos“

Vardai

Dūzgės neįprastoje aplinkoje: Operos ir baleto teatre įžymybės šventė kartu su metų geriausiais

Kultūra

Įvertino M.Ivaškevičiaus partizanus: vaizduoti ne kaip idealizuoti herojai, o kaip sudėtingos asmenybės

Vardai

Karolina Meschino ir Remis nustebino išskirtiniu stiliumi: aprangą derino prie reperio plaukų spalvos

15min iš Dakaro Gazas

Gera žinia: Balys Bardauskas po operacijos šypsosi ir drąsina kitus

Įspūdingiausi 2019 metų Dakaro ralio kadrai

24sek

Akinantį šou sukūręs Aaronas White'as: „Dėl to mes žaidžiame krepšinį“

Vardai

Operos ir baleto teatre – iškilmingi apdovanojimai: ant raudono kilimo sublizgo ryškiausios žvaigždės

Atsisveikinimas su Sauliumi Karosu

15min iš Berlyno Verslas

„Karas“ baigtas: nuo kitos savaitės lenkai vėl įsileis lietuviškas kiaules

Pasaulis kišenėje

„Wizz Air“ pakėlė bagažo kainas – norint pasiimti lagaminą teks mokėti daugiau

24sek

Sensacija Eurolygoje – „Budučnost“ nukovė Madrido „Real“ žvaigždes

Aktualu

Panevėžio rajone prie įklimpusio „Opel“ aptiktas vyras atsisakė tikrintis blaivumą

Verslas

Karalius nukarūnuotas: JAV rinką drebinusio namo kaina sumažinta beveik perpus

Aktualu

Vilniuje nufilmuotas „holivudinis“ epizodas: į veidą nukreiptas ginklas – baisiau už raudoną šviesoforą

15min iš Berlyno Verslas

Berlyno „Žaliojoje savaitėje“ liejasi alkoholis: mažiau už lietuvius turi tik lenkai ir rusai

Aktualu

Devynmetės įvaikinimo drama: buvęs garsus teisėjas nesupranta kolegos motyvų

Aktualu

Dūžta viltys išeiti į laisvę: amnestija bus pritaikyta tik nedaugeliui

15min iš Dakaro Gazas

Dakaro dienoraštis Nr.10. Kodėl Dakaro čempionas sveikinasi lietuviškai?

24sek

Milano „Olimpia“ krizė – po dramatiško finišo krito Vitorijoje

Naujienos

Aktualu

„Čia – estai, čia – rusai“: rinkimų kampanijos plakatas sukėlė skandalą Taline

24sek

N.Wolterso žmonai linkėjimus siuntęs Šaras džiaugėsi pozityviais „Žalgirio“ postūmiais

15min iš Gdansko Aktualu

Gdanskas atiduoda paskutinę pagarbą nužudytam merui – karstą lydėjo tūkstančiai

Vardai

„Žmonės 2019“ apdovanojimai: vyriškos ašaros, naujoko sėkmė ir įkvepiančios kalbos

Aktualu

Dūžta viltys išeiti į laisvę: amnestija bus pritaikyta tik nedaugeliui

15min iš Dakaro Gazas

Dakaro dienoraštis Nr.10. Kodėl Dakaro čempionas sveikinasi lietuviškai?

24sek

Milano „Olimpia“ krizė – po dramatiško finišo krito Vitorijoje

Vardai

Vaidas Baumila – vėl vienišas: išsiskyrė su stiliste Monika Jasionyte

Gyvenimas

Ginekologė: pagrindinė priežastis, dėl kurios sunku pastoti po 30-ties, – stresas

Sportas

Marijampolės „Sūduva“ patyrė pirmą pralaimėjimą pasirengimo cikle

Gyvenimas

Naujausia „Louis Vuitton“ kolekcija skirta pagerbti Michaelą Jacksoną

Aktualu

Orai: pirmadienio naktį kandžiosis 10–15 laipsnių šaltis

Kultūra

O koks tu, kai nevaidini? Kęstutis Povilaitis

Aktualu

LVŽS akcija „Saugokim vyrus“ Varėnos rajone: tyrimų atsakymai iš kandidato į merus rankų

Aktualu

„Mes ne prieš, bet...“: kodėl valdžia rūpinasi žmogumi, bet žmogus nuo rūpesčio kenčia?

Aktualu

Netikro šauktinių sąrašo paskelbimą tiria Kibernetinio saugumo centras ir Duomenų apsaugos inspekcija

Aktualu

A.Paleckio šnipinėjimo byloje aiškėja daugiau pavardžių

Aktualu

Ispanija ir Britanija sutarė leisti piliečiams po „Brexit“ dalyvauti vietos rinkimuose

Aktualu

Izraelio premjeras ragina Rumuniją perkelti ambasadą į Jeruzalę

Verslas

„Volkswagen“ žada sumokėti Indijoje skirtą baudą, bet mėgina ją užginčyti

Aktualu

Buvusio Interpolo vadovo žmona pasiprašė prieglobsčio Prancūzijoje

Gyvenimas

Patikra oro uoste: kodėl pypsi batai? Ar gali įranga reaguoti į kosmetiką su kanapėmis?

Aktualu

Žuvelė užkibo: Nastia Rybka iš Tailando atskrido tiesiai į pareigūnų glėbį Maskvoje

Gyvenimas

Erzinantis kibirkščiavimas: kodėl žiemą elektrinamės ir kaip to išvengti

Sportas

Vilniaus „Žalgirio“ naujokas – ispanas, žaidęs ir prieš Lionelį Messi

Vardai

Gera keliauti kartu

Praktiški patarimai

Video

00:21
20:23
01:49

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką