Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Keliautojas nustėro: kai Vilniaus oro uostas ištuštės, Kaune kaina už automobilių parkavimą išsipūs dvigubai

Liepos viduryje prasidės mėnesį truksianti Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija. Vykstant darbams skrydžiai bus perkeliami į Kauną. Vieną keliautoją nustebino, jog ilgalaikio automobilių stovėjimo oro uoste įkainiai liepą kaip pasiutę ims šokti kadrilį – kainos išaugs dvigubai.
Kauno oro uostas
Kauno oro uostas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Kauno oro uostas, naudodamasis proga, kad mėnesiui bus uždarytas Vilniaus oro uostas, siekia pasipelnyti iš keliautojų ir nežmoniškai kelia kainas automobilių stovėjimo aikštelėse. Šiuo metu 8 dienas Kauno oro uoste automobilį palikti kainuoja apie 20 eurų. Liepos 27 – rugpjūčio 3 dienomis – jau 56 ar 72 eurai, priklausomai nuo aikštelės tipo. Ar tai normalu? Ar Kaunas turi teisę, naudodamasis monopoline situacija, taip tyčiotis iš gyventojų?“, – tokio vieno keliautojo laiško sulaukė 15min redakcija.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Unipark
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Unipark

Šiuo metu šalia Kauno oro uosto yra keturios automobilių stovėjimo aikštelės – viena trumpalaikio stovėjimo, dvi – ilgalaikio ir dar viena skirta oro uosto partnerių darbuotojams. Viena iš ilgalaikio stovėjimo aikštelių (apie 250 vietų) yra valdoma privataus operatoriaus – „Unipark“, o likusias aikšteles valdo Kauno oro uostas.

Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcijos metu per 35 dienas Kauno oro uostas sulauks apie 3 000 papildomų skrydžių ir 300 tūkst. papildomų keleivių.

Kaina kyla dėl didelių investicijų?

Ruošiantis Kauno oro uosto tapimui laikinuoju Lietuvos aviacijos centru, šalia esančios automobilių aikštelės plečiamos, įrenginėjama apie 1 000 papildomų vietų. Galutinis automobilių stovėjimo vietų prie Kauno oro uosto skaičius, pasak Lietuvos oro uostų Komunikacijos projektų vadovės Agnės Mažeikytės, pasieks 2 300.

„Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcijos metu per 35 dienas Kauno oro uostas sulauks apie 3 000 papildomų skrydžių ir 300 tūkst. papildomų keleivių. Kad galėtume aptarnauti šį didžiulį, bet laikiną srautą, investuojame dideles lėšas į aikštelių plėtrą, tačiau vietų skaičius visgi išliks ribotas. Minėtu laikotarpiu automobilių stovėjimo aikštelių šalia Kauno oro uosto kainos bus laikinai pakoreguotos“, – tai, kad kaina augs, pripažino A.Mažeikytė.

Tiesa, konkretesnių priežasčių, kodėl kaina auga dvigubai, ji nepateikė. Tik įvardijo kitą būdą, kaip galima sutaupyti vykstant į oro uostą: siekiant, kad kiltų kuo mažiau nepatogumų ir kad prie laikinųjų terminalų nesusidarytų automobilių spūstys, keliautojai raginami naudotis viešuoju transportu – liepos 14 d. – rugpjūčio 18 d. į Kauno oro uostą iš Vilniaus ir Klaipėdos intensyviu tvarkaraščiu kursuos tiesioginiai autobusai. Jų išvykimo laikai derinami prie skrydžių tvarkaraščio, tad keliautojai oro uostą galės pasiekti sklandžiai ir patogiai bet kuriuo paros metu.

Be to, automobilių dalijimosi paslaugas teikianti bendrovė „CityBee“ siūlo galimybę Vilniuje paimtą automobilį palikti aikštelėje šalia Kauno oro uosto.

„Keleivius į Kauno oro uostą atvežantys vairuotojai galės naudotis specialia išlaipinimo zona „Kiss and fly“, o pasitinkantys atvykstančius galės trumpam sustoti trumpalaikio automobilių stovėjimo aikštelėje P2. Jeigu joje keleiviai užtruks ne ilgiau negu 15 minučių, mokėti nereikės“, – patikino A.Mažeikytė.

Kauno oro uostas
Kauno oro uostas

Pagal Kauno oro uosto internetiniame puslapyje pateiktus įkainius, šiuo metu automobilio palikimas savaitei P1 automobilių stovėjimo aikštelėje kainuoja 31,5 euro. Minėtu laikotarpiu, uždarius Vilniaus oro uostą, ta kaina, tiek P1, tiek P3 aikštelėje, išaugs iki 63 eurų.

Unipark“ įkainiai kinta nuolat

Tokio akivaizdaus kainų šuolio, sąlygoto tik vieno fakto – skrydžių perkėlimo į Kauną, „Unipark“ neplanuoja. Pasak šios įmonės rinkodaros vadovės Eglės Šimkevičienės, ilgalaikio automobilių stovėjimo įkainiai jų aikštelėje priklauso nuo daugybės dalykų, tačiau labiausiai – nuo užimtumo.

Užsipildžius tam tikram kiekiui vietų, sistema automatiškai pakelia kainą. Žmogaus įsikišimas šiame procese yra mažas – viską nuspręsti paliekame išmaniosioms technologijoms.

„Užsipildžius tam tikram kiekiui vietų, sistema automatiškai pakelia kainą. Ji indeksuojama užsipildžius pusei aikštelės. Žmogaus įsikišimas šiame procese yra mažas – viską nuspręsti paliekame išmaniosioms technologijoms. Šiuo metu para mūsų aikštelėje Kauno oro uoste kainuoja 7 eurus. Mažiausia kaina, paliekant automobilį savaitei, – apie 35 eurai. Daugiausiai kaina gali šoktelėti iki 50 eurų“, – tikino ji.

Kitos priežastys, nuo kurių priklauso įkainis, – tai nuolatiniai „Unipark“ klientai. Įmonė įsipareigojusi užtikrinti jiems laisvas (apie 50 proc.) vietas. Kaina kinta ir priklausomai nuo kliento apsilankymų aikštelėje skaičiaus, išleistų pinigų sumos ar laiko, kuriam jis palieka savo automobilį. Pavyzdžiui, apsilankius antrą kartą, suteikiama 10 proc. nuolaida.

Nežino, ar klientų skaičius išaugs

Vis dėlto, pasak E.Šimkevičienės, konkurentai – Kauno oro uostas – turi tam tikrą pranašumą prie juos, privatininkus: jų aikštelės yra arčiau paties oro uosto pastato, didesnės, be to, tik jos siūlomos Kauno oro uosto internetiniame puslapyje. Beje, lyginant Vilniaus ir Kauno oro uostuose esančių automobilių stovėjimo aikštelių įkainius – laikinojoje sostinėje mokėti tenka mažiau.

„Mūsų privalumas – turimas aikštelių tinklas Lietuvoje. „Unipark“ klientai tokiomis pačiomis sąlygomis, ta pačia sistema gali naudotis visomis 30 „Unipark“ aikštelių šalyje“, – pabrėžė ji.

Paklausta, kaip vertina konkurentų Kauno oro uoste įkainių kadrilį, E.Šimkevičienė tik pasidžiaugė: „Manau, visa tai jie daro pagrįstai ir pamatuotai. Atsižvelgia į užsienio oro uostų patirtį. Vis dėlto, niekas nežino, kaip bus iš tikro. Ar išaugs tas klientų skaičius. Gal visi labiau naudosis viešuoju transportu, ar vyks į oro uostą „CityBee“ pagalba.

Dažnai automobilių stovėjimo aikštelių įkainiai priklauso ir nuo skrydžių. Kainodara panaši. Pvz., nustatyta, kad skristi verslo reikalais pirmadieniais ir parskristi trečiadieniais yra bene brangiausia. Kai kuriuose užsienio oro uostose automobilių stovėjimo aikštelių įkainiai keičiasi kas pusdienį, kaip ir avialinijų siūlomų bilietų kainos“, – patikino „Unipark“ atstovė.

Anot jo, į Kauno oro uostą iš Vilniaus oro uosto turėtų persikelti ir visi autonuomos punktai.

Planuojama, kad Vilniaus oro uostas vėl pradės veikti rugpjūčio 18 dieną. Po rekonstrukcijos jis galės priimti daugiau orlaivių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius