Galimybė plėsti „Klaipėdos naftos'“ pajėgumus antradienį aptarta per posėdį, kuriame dalyvavo ir premjeras Algirdas Butkevičius.
Nuo 2015-ųjų po Baltijos jūrą plaukiojantiems laivams bus keliami griežtesni reikalavimai dėl degalų. Nustatyta, kad laivai turės naudoti degalus, kuriuose sieros bus ne daugiau nei 0,1 proc.
Tokie reikalavimai priimti Tarptautinės jūrų organizacijos sprendimu. Tuo tarpu visame pasaulyje kol kas leidžiama laivams naudoti mazutą su 4,5 proc. sieros. Remiantis Tarptautinės jūrų organizacijos (IMO) duomenimis, degalus, kurių sudėtyje yra per 3,5 proc. sieros, naudojo 11,4 proc. laivų visame pasaulyje.
Todėl, viliamasi, vis daugiau laivų bus varomi suskystintomis gamtinėmis dujomis.
Anot „Klaipėdos naftos“ generalinio direktoriaus Roko Masiulio, bus ieškoma galimybių praplėsti krantines ir pastatyti naujų talpyklų SGD laikyti, kad į uostą atplaukiantys ir išplaukiantys laivai galėtų papildyti atsargas.
„Turime išnaudoti savo, kaip uosto pranašumą – būsimąjį SGD terminalą – ir galime tapti pionieriais Baltijos jūros regione turėdami galimybę papildyti laivų degalų atsargas“, – aiškino R.Masiulis.
SGD terminalo statybos, anot jo, vyksta pagal planą. Jau įkaltas 101 polis iš 134, reikalingų terminalui. Suvirinta 14 iš 18 km jungiamojo dujotiekio vamzdyno.
„Paruošti jungiamojo dujotiekio vamzdžiai ir aikštelė, kovo ir balandžio mėnesiais šie vamzdžiai turės būti virinami ir įleisti į tranšėją. Bus klojami dujų apskaitos stoties pastato pamatai. Džiaugiuosi, kad jau nutiesta pirmoji 600 metrų ilgio dujotiekio dalis“, – teigia premjeras.
Savo SGD terminalą Lietuva planuoja turėti šių metų gruodį.