Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Konkurencijos taryba: Vilniaus savivaldybė organizuodama keleivių vežimą mieste pažeidė Konkurencijos įstatymą

Konkurencijos taryba nutarė, kad Vilniaus miesto savivaldybė neužtikrino sąžiningos konkurencijos viešųjų keleivių vežimo paslaugų rinkoje ir savo sprendimais pažeidė Konkurencijos įstatymą. Vilniaus savivaldybė tokį sprendimą žada skųsti, o privatūs vežėjai tvirtina, kad tokia nutartis atveria jiems kelia į rinką, be to, jie neatmeta galimybės kreiptis į savivaldybę dėl iki šiol patirtos žalos kompensavimo.
Avarijos vietoje
Troleibusai Vilniaus gatvėse / Luko Balandžio/15min.lt nuotr.

Konkurencijos taryba birželio 19 d. pripažino Vilniaus miesto savivaldybę pažeidus Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimus, pavedant keleivių vežimo viešąsias paslaugas teikti UAB „Vilniaus viešasis transportas“ be konkurenciją užtikrinančios procedūros bei neįvertinus galimybių ir nesudarius sąlygų kitoms keleivių vežimo paslaugas teikiančioms įmonėms konkuruoti dėl keleivių vežimo viešųjų paslaugų teikimo.

Tyrimą Konkurencijos taryba pradėjo Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prašymu. Pastaroji teigė, kad savivaldybė savo sprendimais ribojo galimybes privatiems vežėjams konkuruoti su savivaldybės viešojo transporto įmone. Tokiu būdu ši įmonė įgijo išimtinę teisę vežti keleivius 95 maršrutais Vilniaus mieste ir gauti kompensacijas už nuostolius, patirtus vykdant viešųjų paslaugų įsipareigojimus.

„Pripažinusi, kad savivaldybės sprendimai neatitinka Konkurencijos įstatymo reikalavimų, Konkurencijos taryba įpareigojo savivaldybę per 6 mėnesius panaikinti arba pakeisti sprendimą ir sutartį taip, kad jie neprieštarautų Konkurencijos įstatymo nuostatoms", – rašoma Konkurencijos tarybos pranešime spaudai.

Sprendimą dar 20 dienų galima skųsti Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Privatūs vežėjai džiūgauja

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis
Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis 15min.lt sakė, kad Konkurencijos tarybos nutarimas įtvirtina tai, kas privatiems vežėjams buvo akivaizdu jau ne vienerius metus. „Nutarime sakoma, kad Vilniaus miesto savivaldybė pažeidė Konkurencijos įstatymą, nes planavo maršrutus sudarydama tiesiogiai sutartis su „Vilniaus viešuoju transportu“. Tai, kad yra įvardinta savivaldybei trūkumus pašalinti per tris mėnesius, įrodo, kad Vilniaus savivaldybė buvo neteisi ir turės ištaisyti trūkumus skelbdama konkursus visuose aptarnaujamuose Vilniaus viešojo transporto maršrutuose“, – kalbėjo S.Matulionis.

Privačių vežėjų atstovas įsitikinęs, kad dėl tokio sprendimo laimės visi: ir keleiviai, ir vežėjai, ir pati savivaldybė, kadangi į rinką ateis vežėjai su geriausiais komerciniais pasiūlymais.

A.Matulionio teigimu, šis sprendimas jiems taps rimtu argumentu kreiptis į teismą siekiant įrodyti, kad savivaldybė nebuvo teisi stumdama privačius vežėjus iš rinkos. „Jeigu paaiškės, kad savivaldybė mus išstūmė iš rinkos pažeisdama įstatymus, o Konkurencijos taryba sako, jog ji pažeidė, mes kreipsimės į savivaldybę dėl nuostolių atlyginimo, kas tikrai skaudžiai atsilieps savivaldybės biudžetui“, – kalbėjo Vilniaus vežėjų asociacijos prezidentas.

Vilniaus viešojo transporto sistema keisis nuo liepos 1 dienos, kai mieste turėtų nebelikti privačių vežėjų.

Vilniaus savivaldybė sprendimą skųs

Siekis viešąjį keleivinį transportą organizuoti pasitelkiant vieną sistemingai veikiantį operatorių nėra naujas reiškinys. Tai yra nuosekli ir sisteminga viešojo keleivinio transporto sistemos reforma, Vilniaus miesto savivaldybės vykdoma nuo 2002 m., – rašoma pranešime.

Vilniaus miesto savivaldybė ginčys Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos nutarimą Vilniaus apygardos administraciniam teismui, kadangi, jos teigimu, šis nutarimas prieštarauja Lietuvos ir Europos Sąjungos teisės aktams.

Vilniaus miesto savivaldybė išplatintame pranešime spaudai tvirtinama, kad Konkurencijos tarybos nutarimas yra nepagrįstas, neparemtas jokiais objektyviais įrodymais ar skaičiavimais, grįstas prielaidomis bei priimtas nepaisant imperatyvių teisės aktų nuostatų. Pagal šiuo metu galiojančius teisės aktus, savivaldybių institucijos turi teisę nuspręsti, kas teiks keleivių vežimo paslaugas jų teritorijoje.

Savivaldybė taip pat pažymi, kad Konkurencijos taryba nepateikė jokių objektyvių duomenų, kurie patvirtintų, jog kiti ūkio subjektai tikrai būtų pajėgūs konkuruoti su „Vilniaus viešuoju transportu“ ir įsilieti į viešojo keleivinio transporto rinką, todėl nepagrįstai konstatavo esant sąžiningos konkurencijos pažeidimą.

Jaučiasi teisūs

„Savivaldybių galimybė pasirinkti vežėjus, yra įtvirtinta ne tik Lietuvos Respublikos teisės aktuose, bet ir Europos Parlamento ir Tarybos 2007 m. spalio 23 d. reglamente. Savivaldybėms nėra draudžiama sudaryti viešųjų keleivinių paslaugų sutartis su joms pavaldžiais operatoriais. Vilniaus miesto savivaldybė taip pat atkreipia dėmesį, kad siekis viešąjį keleivinį transportą organizuoti pasitelkiant vieną sistemingai veikiantį operatorių, kuris galėtų užtikrinti vieningą ir efektyvią transporto sistemą Vilniaus mieste, nėra naujas reiškinys. Tai yra nuosekli ir sisteminga viešojo keleivinio transporto sistemos reforma, Vilniaus miesto savivaldybės vykdoma nuo 2002 m.“, – rašoma pranešime.

Taip pat sostinės savivaldybė priminė, kad Konkurencijos taryba analogišką sprendimą priima ne pirmą kartą. Taip pat buvo įvertintas ir Vilniaus rajono savivaldybės organizuojamas viešojo transporto keleivių vežimas. Vilniaus apygardos administracinis teismas, nagrinėdamas Vilniaus rajono savivaldybės atvejį, kreipėsi į Lietuvos Respublikos Konstitucinį teismą su prašymu ištirti, ar neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai leidimas pačioms savivaldybėms pasirinkti viešojo keleivinio transporto paslaugų teikimo būdą.

„Vilniaus miesto savivaldybė taip pat atkreipia dėmesį, kad šis Konkurencijos tarybos atliktas tyrimas bei jo išvados nėra niekaip susijusios su Vilniaus viešojo transporto optimizacija, kuri prasidės nuo liepos 1 d. Šiuo konkrečiu atveju Konkurencijos taryba, atlikdama tyrimą dėl Vilniaus miesto savivaldybės sprendimų organizuojant keleivių vežimo paslaugų tiekimą atitikimo Konkurencijos įstatymui, dalyje dėl Vilniaus miesto savivaldybės sprendimų, susijusių su vežėjais, teikiančiais paslaugas maršrutiniais taksi, atitikties Konkurencijos įstatymui tyrimą nutraukė“, – vilčių, kad nuo liepos naujoji viešojo transporto sistema, nepalieka Vilniaus savivaldybė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius