-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Latviai reikalauja 57 milijonų eurų kompensacijos už išardytą Rengės ruožą

„Latvijos geležinkeliai“ („Latvijas dzelzceļš“) pirmadienį kreipėsi į „Lietuvos geležinkelius“ prašydami sumokėti kompensaciją už negautą pelną laikotarpiu, kai Rengės ruožas nebuvo naudojamas. Lietuvos įmonė latvių pretenziją vadina nepagrįsta. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pretenziją sieja su artėjančiais rinkimais Latvijoje.
Išardytas geležinkelio Rengė-Baugainiai ruožas
Išardytas geležinkelio Rengė–Baugainiai ruožas / Sigito Strazdausko („Santarvė“) nuotr.

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ kaip nepagrįstą vertina šiandien iš bendrovės „Latvijas dzelzceļš“ („Latvijos geležinkeliai“) gautą pretenziją dėl Rengės ruožo.

„Su Europos Komisija esame susiderinę planą dėl eismo Rengės ruožu atkūrimo ir šio plano laikomės. Visus darbus Rengės ruože planuojame pabaigti iki kitų metų pabaigos. Tuo tarpu skaičiavimams apie neva negautą pelną trūksta pagrįstumo, nes į Latviją vežtų krovinių kiekiai tiek iki Rengės, tiek po jos nepasikeitė“, – komentuoja „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Mantas Bartuška
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Mantas Bartuška

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis latvių pretenzijas sieja su artėjančiais rinkimais kaimyninėje šalyje.

„Vertiname šį Latvijos žingsnį kaip politinių žaidimų apraišką, artėjant spalio mėnesio rinkimams. Lieka tik apgailestauti, kad Ryga nesulaukė bylos su Europos Komisija pabaigos. Lietuva jau pradėjo atstatyti Rengę, dedamos visos pastangos, kad senas konfliktas būtų išspręstas“, – teigiama ministro komentare.

Kaip pranešė „Lietuvos geležinkeliai“, išardžius Rengės geležinkelio ruožą ir toliau užtikrinamos galimybės susisiekti geležinkeliu su Latvija. 2007 metais, kai dar buvo naudojamas Rengės ruožas, iš Lietuvos į Latviją vežta 675 tūkst. tonų naftos produktų (jie sudaro didžiausią eksportuojamos produkcijos dalį).

Sigito Strazdausko („Santarvė“) nuotr./Išardytas geležinkelio Rengė–Baugainiai ruožas
Sigito Strazdausko („Santarvė“) nuotr./Išardytas geležinkelio Rengė–Baugainiai ruožas

Kai Rengės ruožas nebebuvo naudojamas, iš Lietuvos į Latviją išvežtų naftos produktų kiekis svyravo nuo 480 tūkst. iki 941 tūkst. tonų per metus, skelbia „Lietuvos geležinkeliai“.

Taip pat skelbiama, kad šiuo metu esamos jungtys su Latvija nėra pilnai išnaudojamos, o dalimi kelių eismas nevyksta jau 15 metų.

„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad „Latvijas dzelzceļš“ turėjo galimybę vežti naftos produktus iš Lietuvos kitomis kryptimis, tačiau šiomis galimybėmis nebandyta pasinaudoti.

Visa „Latvijas dzelzceļš“ reikalavimų suma siekia beveik 57 mln. eurų.

Pastaruoju metu konkurencija Baltijos šalių rinkoje darėsi vis aršesnė. Praėjusiais metais „Lietuvos geležinkeliai“, pasak įmonės pranešimo spaudai, pagal vežtų krovinių kiekį aplenkė „Latvijas dzelzceļš“.

„Lietuvos geležinkeliai“ yra apskundę Europos Sąjungos Bendrajam teismui Europos Komisijos sprendimą dėl Rengės ruožo ir skirtą baudą. Ši byla nėra baigta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius