Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviai traukiniais važinėja bene mažiausiai Europoje – estai ir latviai aplenkė dvigubai

Lietuva užima priešpaskutinę vietą ES pagal vidutinį naudojimąsi traukiniais – už mūsų šalį šiuo aspektu prasčiau atrodo tik Graikija, rodo Eurostato statistika.
„Lietuvos geležinkeliai“
„Lietuvos geležinkeliai“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Keleivių vežimo geležinkeliais populiarumui įvertinti yra įvairių rodiklių. Vienas iš jų – keleivio kilometrų duomenys, t. y. vidutinis atstumas, kurį vienas gyventojas nuvažiuoja geležinkeliu (vietinės ir tarptautinės kelionės), rašo naujienų portalas euronews.com.

Bendras keleivių vežimo rodiklis yra lygus nacionalinio ir tarptautinio keleivių kelionių sumai. Į keleivio pilietybę neatsižvelgiama.

2019 m. vienam gyventojui teko nuo 117 km keleivio kilometrų Graikijoje iki 2378 km Šveicarijoje. ES vidurkis buvo 927 km.

2021 m. – pandeminiais metais – jų išsirikiavimas nepasikeitė, tačiau skaičiai sumažėjo. Graikijoje rodiklis siekė 61 km, Šveicarijoje – 1 536 km, o ES vidurkis sumažėjo iki 583 km.

Vis dėlto Lietuva pagal šį parametrą penkis kartus atsiliko nuo ES vidurkio: 2019 m. gyventojai vidutiniškai nuvažiavo 128 kilometrus, o 2021 m. – 103 kilometrus. Šie rodikliai leido aplenkti tik jau minėtą Graikiją.

Matuojant pagal traukinio keliones/gyventojui, taip pat pirmauja Šveicarija – 2019 m. vidurkis sudarė 60,8 kelionės, o 2021 m. 38,8 kelionės.

Už jos rikiuojasi Liuksemburgas, Danija, Vokietija, Austrija. Pastarojoje valstybėje vienas gyventojas 2019 m. vidutiniškai atliko 31,4 keliones, 2021 m. – 21,3, rašo naujienų portalas euronews.com.

Lietuva 2019 m. kartu su Graikija tarp valstybių buvo paskutinė – po 1,8 kelionių/gyventojui, o 2021 m. – priešpaskutinė (1,4 kelionės).

Matuojant traukinių dalį transporte Lietuva buvo kiek aukščiau – su 0,9 (2021 m.) proc. lenkė Šiaurės Makedoniją, Graikiją, Serbiją, ir Juodkalniją. Aukščiausias rodiklis – Šveicarijoje, kur traukiniai 2019 m. užėmė 20 proc. (14,6 proc. 2021 m.) keleivinio transporto dalį.

Vis dėlto, Europos šalys nėra vienodos savo geografija, tad kai kuriose kompaktiškose šalyse kelionių traukiniais rodikliai gali būti kiek aukštesni vien dėl šios priežasties. Kaip Lietuva atrodo pagal geležinkelio tinklo tankumą?

Bent jau šiuo aspektu - kur kas geriau. Mūsų šalis užima 20 vietą (31 geležinkelio kilometrai 1000 km² sausumos ploto) ir lenkia 11 šalių, tarp jų ir abi Baltijos valstybes.

Pirmoje vietoje siurprizų nėra – ir vėl lyderiauja Šveicarija (133 km), antroje vietoje su 123 km atsiduria Čekija, už jos – Belgija (118 km).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius