-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Braukia brūkšnį: Lietuvos nacionalinių oro linijų klausimo nebekels?

Lietuvos aviacijos gairės nebuvo atnaujintos jau keliolika metų, tad naujas Susisiekimo ministerija planuoja paskelbti 2022 m. sausio mėnesį. Tarp kitų klausimų jose bus ir šalies pasiekiamumo oru klausimas, tačiau kartkartėmis išlendančias kalbas apie nacionalinį vežėją šis planas greičiausiai užbaigs galutinai. Nacionalinius vežėjus vis dar turi didžiuma Europos valstybių, tačiau minčių atgaivinti šią idėją ministerijai ir asociacijoms nebekyla – anot jų, toks modelis yra brangus ir neefektyvus.
Lietuvos vėliavos spalvomis nudažyto lėktuvo „Airbus A220-300“ pasitikimas Vilniaus oro uoste
„Air Lituanica“ / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Šiuo metu Susisiekimo ministerija su partneriais pirmą kartą nuo 2006 m. rengia Lietuvos aviacijos strategiją. Aviacijos vystymo gairių dokumentas turėtų apimti tokius klausimus, kaip oro uostų ir kitos infrastruktūros plėtra, mokestinė, teisinė bazė, industrijai reikalingų darbuotojų rengimas ir kita.

Tačiau vieno klausimo joje greičiausiai nebus – nacionalinių oro linijų. Šios anksčiau Lietuvoje egzistavusios koncepcijos populiarumas galėjo dar labiau sumenkti pandemijos metu, kai įvairių šalių vyriausybėms savų oro linijų gelbėjimas atsiėjo nuo dešimčių milijonų iki kelių milijardų eurų.

Pavyzdžiui, vien Latvijos vyriausybė oro linijų „Air Baltic“ kapitalą šią vasarą padidino 250 mln. eurų. Lenkija skyrė 650 mln. eurų savo avialinijoms LOT gelbėti. Didžiųjų Europos valstybių pagalba siekė milijardines sumas – štai Prancūzija ir Olandija jungtinei įmonei „Air France-KLM“ skyrė 3,4 mlrd. eurų. Vokiečių vyriausybei „Lufthansa“ gelbėjimas atsiėjo 9 mlrd. eurų, tiesa, bendrovė skolą jau grąžino.

Lietuva savų lėktuvų (jei neskaičiuosime trispalvės spalvomis nudažyto vieno „Air Baltic“ airbuso) neturi jau šešerius metus ir su tuo, regis, susitaikė. Nepaisant to, pavienių kalbų apie didesnę valstybės įtaką užtikrinant reikalingas skrydžių kryptis vis dar išlenda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius