Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Lietuvos geležinkeliai“ plaunasi mundurą: pasipuošė Vyčiu ir kratosi „valstybės valstybėje“ etiketės

Pristatymo akimirka
Luko Balandžio / 15min nuotr. / Pristatymo akimirka
Šaltinis: 15min
0
A A

Vilniaus geležinkelio stotyje pristatytas Lietuvos simboliu – Vyčiu – dekoruotas traukinys, kuriuo bus papuošti visi „Lietuvos geležinkelių“ traukiniai. Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, „Lietuvos geležinkeliai“ nebėra „valstybė valstybėje“, o yra valstybės dalis.

„Lietuvos geležinkeliai“ trečiadienį į peroną susikvietę žurnalistus nusprendė paaiškinti, kodėl jie mano, kad nebėra „valstybė valstybėje“, kaip kad savivalę šioje valstybės valdomoje įmonėje vadino prezidentė Dalia Grybauskaitė.

„Lietuvos geležinkeliai“ buvo pagrįstai kaltinami dėl neskaidrios veiklos, dėl neskaidrių pirkimų. Per pusmetį iš esmės pakeitėme situaciją, – tikino įmonės vadovas.

„Lietuvos geležinkeliai“ buvo pagrįstai kaltinami dėl neskaidrios veiklos, dėl neskaidrių pirkimų. Per pusmetį iš esmės pakeitėme situaciją. ,„Lietuvos geležinkeliai“ vadovaujasi skaidrumo ir atvirumo principais. Mes taikome nulinės tolerancijos korupcijai taisyklę. Mums svarbiausia aiškūs, skaidrūs principai. Vienas pagrindinių „Lietuvos geležinkelių“ prioritetų – tapti didžiausią naudą Lietuvos valstybei, žmonėms kuriančią bendrove“, – spaudos konferencijoje sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius M.Bartuška.

Renginyje dalyvavo ir susisiekimo ministras Rokas Masiulis, kuris antrino M.Bartuškai sakydamas, kad „Lietuvos geležinkeliai“ daug metų paisė tik savų interesų, tačiau dabar situacija pasikeitė.

„Lietuvos geležinkeliai“ daug metų buvo pravardžiuojami „valstybe valstybėje” dėl savo uždarumo ir savų interesų paisymo, o ne valstybės interesų statymo pirmoje vietoje. Dabar situacija pasikeitė. „Lietuvos geležinkeliai“ grįžo į valstybės glėbį. Aš labai tikiuosi, kad ši įmonė bus viena iš tų, kuria mes galėsime didžiuotis, kuri rodys proveržį, iniciatyvą, ambicijas, kuri kurs produktus, kuriais valstybė galės didžiuotis ir įrodys, kad yra graži gėlė mūsų sode“, – kalbėjo susisiekimo ministras.

Į traukinio, papuošto Vyčiu, pristatymą bendrovė pasikvietė ir pastarojo meto Lietuvos didvyrį profesorių Liudą Mažylį, Vokietijoje radusį Lietuvos Nepriklausomybės aktą. Jis pasakojo, kad mėgsta važinėtis traukiniais, kolekcionuoja pašto ženklus ir atskleidė, kad Vytis – tai vienas populiariausių simbolių Lietuvoje.

„Ant pašto ženklų dažniausiai vaizduojamas valstybės simbolis Vytis. Man didelė garbė ir malonumas, nes tas pats simbolis bus ant abiejų pomėgio objektų – ant pašto ženklų ir traukinių“, – sakė L.Mažylis.

Neseniai Lietuvoje pasirodė nauja lauko reklama – joje vaizduojamos užvertos „Lietuvos geležinkelių“ durys ir klausimas „Ką slepia „Valstybė valstybėje“. Tai yra pačios įmonės užsakyta reklaminė kampanija, nors pradžioje jos atstovai ir bandė aktyviai apsimetinėti nežinantys, kas yra reklamos užsakovas.

Geležinkelių atstovas Mantas Dubauskas BNS neatskleidė, kiek bendrovei kainavo reklamos kampanija „Valstybė valstybėje“ – jis tikino tai galėsiąs padaryti, kai kitos savaitės pabaigoje kampanija baigsis.

Kol kas veikia nuostolingai

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius M.Bartuška teigia, jog džiaugiasi įmonėje prasidėjusiais pokyčiais. Įmonės vadovas atskleidė, kad per pirmąjį pusmetį krovinių augimas padidėjo iki 5 proc., o keleivių iki 10 proc. Nepaisant to, kol kas įmonė veikia nuostolingai.

„Šiai dienai įmonės pajamos yra mažesnės negu sąnaudos, tačiau mes siekiame, kad ši veikla būtų kuo efektyvesnė ir kad šis skirtumas būtų kuo mažesnis“, – tikino „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Mantas Bartuška
Luko Balandžio / 15min nuotr./Mantas Bartuška

Jis pabrėžė, kad neskaidrūs viešieji pirkimai jau yra sustabdyti, tačiau tyrimas dėl jų tebevyksta.

„Visų pirma mes sustabdėme neskaidrius pirkimus, taikome aiškius principus, kad būtų laikomasi viešųjų pirkimų taisyklių. Mes institucijoms atidavėme daug dokumentų, kuriuose matėme, jog galimai tam tikrais konkrečiais sandoriais buvo padaryta 5 mln. eurų žala. Institucijos jau yra pradėjusios ikiteisminius tyrimus dėl neskaidrių traukinių pirkimų“, – kalbėjo bendrovės direktorius.

TAIP PAT SKAITYKITE: STT krato „Lietuvos geležinkelių“ antrinę įmonę: sulaikyti kyšininkavimu įtariami darbuotojai

Susisiekimo ministras aiškino, kad per pusę metų „Lietuvos geležinkelių“ naujoji vadovybė atliko nemažą skaidrinimo darbą, o „šiandien ant traukinio atidengtas Vyčio simbolis tik dar kartą parodo, kad „Lietuvos geležinkeliai“ yra valstybės dalis“.

informacija
LIETUVOS GELEŽINKELIAI, AB
Vadovas: Mantas Bartuška Darbuotojų sk.: 7974 2015m . Pajamos: > 100 mln. Eur
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką