-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 12 20 /11:24

„Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė 363 mln. eurų sutartį su „Elecnor“

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ penktadienį pasirašė 363 mln. eurų vertės geležinkelio ruožo Kaišiadorys-Klaipėda bei Vilniaus mazgo elektrifikavimo sutartį su Ispanijos kompanija „Elecnor“. Sutartį pasirašė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška, bendrovės direktoriaus pavaduotojas Karolis Sankovskis ir „Elecnor“ geležinkelių valdybos direktorius Juanas Gardeazabalis Eguia.
„Lietuvos geležinkeliai“ penktadienį pasirašė geležinkelio ruožo Klaipėda-Vilniaus elektrifikavimo sutartį
„Lietuvos geležinkeliai“ penktadienį pasirašė geležinkelio ruožo Klaipėda-Vilniaus elektrifikavimo sutartį / 15min nuotr.

M.Bartuška pažymėjo, kad projektas sukurs apie 500 mln. eurų ekonominę vertę, be to ji padės švarinti aplinką.

„Tai svarbu ne tik dėl ekonominių priežasčių, bet ir dėl ekologinių. Mes mažiname CO2 emisijas, o sumažinimo nauda viršija 700 mln. eurų“, – sutarties pasirašymo renginyje sakė M.Bartuška.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas vėliau žurnalistams patikslino, kad tai reiškia, jog bendra sukuriama elektrifikavimo projekto vertė viršys 1 mlrd. eurų.

„Taršos sukuriama žala yra ekonomiškai paskaičiuojama. Žinome, kad Europoje išmetimų reguliavimas griežtėja, CO2 emisijos leidimų kainos didėja, tai šitas projektas transporto sektoriui tikrai leis reikšmingai sumažinti išmetimus“, – sakė M.Bartuška.

„Nauda siekia virš milijardo, pastačius projektą už 360 mln. eurų“, – pridūrė jis.

Pasak M.Bartuškos, elektrifikuotas geležinkelis Lietuvai suteiks ir konkurencinį pranašumą pervežant krovinius.

„Bendra vertė pačiam geležinkeliui bus duodama iš karto, nes tai sukuria konkurencinį pranašumą, patikimumą infrastruktūros partneriams. Jie mato, kad „Lietuvos geležinkeliai“ investuoja, daro infrastruktūrą pigesnę, geresnę, ekologiškesnę“, – teigė bendrovės vadovas.

M.Bartuškos teigimu, kitais metais vyks projekto planavimo ir projektavimo darbai, o elektrifikavimo darbai prasidės 2021-aisiais.

Sutartį su „Elecnor“ ir „Instalaciones Inabensa“ konsorciumu „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė po to, kai niekas neapskundė konkurso rezultatų, o sutarčiai pritarė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Pasak M.Bartuškos, elektrifikuotas geležinkelis Lietuvai suteiks ir konkurencinį pranašumą pervežant krovinius.

Elektrifikavimo konkursas sulaukė ministro kritikos dėl pernelyg ilgai – dvejus metus – užtrukusių procedūrų, per didelės kainos ir sprendimo neskaidyti projekto į tris atskiras dalis. Esą dėl to jame negalėjo dalyvauti Lietuvos bendrovės.

Nepaisant to, ministras teigė leidęs pasirašyti sutartį dėl grėsmės netekti 200 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) finansavimo.

Antroje vietoje konkurse likusi kita Ispanijos bendrovė „Cobra Instalaciones Y Servicios“ pasiūlė 40 mln. eurų mažesnę kainą – 323 mln. eurų.

Tačiau, kaip anksčiau sakė M.Bartuška, „Cobra“ pasiūlė brangesnę priežiūrą ir didesnius elektros praradimus, todėl galutinai jai būtų sumokėta 51 mln. eurų daugiau nei „Elecnor“.

„Lietuvos geležinkeliai“ projektą, kuriam 200 mln. eurų paramą skyrė Europos Komisija, planuoja baigti iki 2023 metų pabaigos.

Vyriausybinė strateginius sandorius tikrinanti komisija „Lietuvos geležinkeliams“ pasirašyti sutartį su „Elecnor“ leido gruodžio pradžioje.

Vyriausybinė strateginius sandorius tikrinanti komisija „Lietuvos geležinkeliams“ pasirašyti sutartį su „Elecnor“ leido gruodžio pradžioje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius