Metinė prenumerata vos už 7,99 Eur. 15-tos dienos proga!
Prenumeruoti

Lietuvos jūrų krovos asociacija: giliavandenis uostas dar nereikalingas

Keturiolika uosto kompanijų vienijančios Lietuvos jūrų krovos asociacijos vadovai laikosi pozicijos – išorinis giliavandenis uostas, kol neišnaudotas visas Klaipėdos jūrų uosto potencialas, nereikalingas ir būtų tik papildomos išlaidos.
Jūrų krovos kompanijos "Bega" generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis ir Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika.
Jūrų krovos kompanijos "Bega" generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis ir Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

„Dauguma asociacijos narių mano, kad giliavandenis uostas – ar jis būtų statomas Būtingėje, ar Melnragėje, yra ekonomiškai nepagrįstas projektas. Klaipėdos uosto pajėgumai ir dabar nėra visiškai išnaudoti“, – teigė keturiolika metų asociacijai vadovavęs jūrų krovos kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis. Jam antrino ir naujasis asociacijos vadovas – Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius Vaidotas Šileika. 

Šiuo metu, skaičiuojama, Klaipėdos uoste krovos kompanijos išnaudoja kiek daugiau nei 50 proc. potencialo. „Žvelgiant į perspektyvą – per dešimt metų metinė krova gali padidėti 10 mln. t“, – tikino A.Kuzmarskis. Praėjusiais metais Klaipėdos uoste perkrauta kiek daugiau nei 35 mln. t krovinių.

„Jei pavyktų išnaudoti apie 75-80 proc. uosto pajėgumų – jau būtų optimalus rezultatas. Kiekvienais metais uosto kompanijų pajėgumai padidėja apie 4-5 mln. t. Vien „Bega“, pastačius naują terminalą, perkrauna 2 mln. t krovinių daugiau. Klaipėdos uosto pajėgumai, geležinkelių potencialas – didžiulis, reikia tik išnaudoti“, – teigė A.Kuzmarskis. Paskaičiuota, kad išorinio giliavandenio uosto statybos atsieitų apie 1 mlrd. Lt. Krovos kompanijų atstovai tikina, kad neišnaudojus viso šiandieninio uosto potencialo imtis naujojo – būtų nepamatuota. 

„Svarbiausia – būti patogiems krovinių siuntėjams. Siekiame, kad klientas galėtų pasirinkti įvairaus tipo laivus ir žinotų, kad jo krovinys bus saugiau ir greitai perkrautas. Kitaip mes klientų nepritrauksime“, – teigė naujasis asociacijos vadovas V.Šileika. 

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija įsteigta 1999 m. Šiandien ji vienija 14 tikrųjų narių ir vieną asocijuotą narį – Klaipėdos universitetą. Nuo pat asociacijos įkūrimo iki kovo 25 d. jai vadovavo kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Užsisakykite 15min naujienlaiškius