Dabar populiaru
Tiesiogiai
Publikuota 2022 07 01, 11:09 Atnaujinta 2022 07 02, 12:34

Švedijoje įstrigusio vilkiko istorijos tęsinys: naktį pareigūnai į kabiną įmetė maišą su dokumentais

Sulaukusi kaltinimo, kad Švedijoje vykdo neteisėtą logistinę veiklą, Lietuvos įmonė patyrė drastiškas vietos teisėsaugos sankcijas. Direktorius sako, kad įmonei gresia bankrotas, dar svarbesnis vadovo rūpestis dabar – kaip išgelbėti situacijos įkaitu tapusį ir be galimybės gyvybiškai svarbius poreikius patenkinti paliktą vilkiko vairuotoją. Šeštadienio naktį vilkike buvęs vairuotojas sulaukė pareigūnų vizito – nieko nesakę jie įmetė į vidų maišą su dokumentais ir vilkiko numeriu.

„Esame maža transporto įmonė. Mūsų vairuotoją Švedijoje sustabdė policija, sugalvojo, jog bauda 120 000 kronų (daugiau nei 11 tūkst. eurų).

Protokolo negavome, jokių dokumentų irgi. Lietuvos institucijos nepadeda, ambasada sako, kad čia mūsų problemos ir turime patys aiškintis su policija.

Iš vairuotojo paėmė dokumentus, greitkelio pakelėje užrakino ratą ir dar nuplėšė valstybinius numerius, apgadindami vilkiką.

„Nežinau, kur kreiptis. Bauda mums kosminė, varo tiesiai į bankrotą.
Iš vairuotojo paėmė dokumentus, užrakino ratą ir dar nuplėšė valstybinius numerius, taip padarė, apgadindami transporto priemonę.
Vairuotojas liko stovėti autostradoje, jam tenka būti mašinoje be vandens, tualeto, arti nėra parduotuvės ir taip toliau...“ – taip dramatišką situaciją papasakojo „Gitauta“ bendrovės direktorius Mantas Abromavičius.

Vadovo teigimu, vairuotojo sulaikymas prie Horo gyvenvietės įvyko ketvirtadienį po pietų, o penktadienį prieš vidurdienį kebli situacija buvo identiška: vairuotojas nakvojo sunkvežimyje, darbuotojas iš transporto priemonės pasišalinti negali, o kokia galėtų būti išeities iš padėties – neįsivaizduojama. Vienintelė pagalba, anot M.Abromavičiaus, buvo operatyvi ir geranoriška „Linavos“ atstovų konsultacija, kaip kreiptis į švedų teisėsaugą. Tai atlikta, be to, viena didelė Kauno įmonė, kuri yra „Gitautos“ klientė, irgi suskubo kreiptis Švedijoje į teisininkus.

„Tai susiję su vadinamuoju mobilumo paketu. Kaip suprantame, vairuotojui buvo pateiktas kaltinimas, kad jis vykdė kabotažinį pervežimą. Dirbo, neturėdamas Švedijoje darbo sutarties. Bet mes iš tiesų nedirbame jokioje Švedijos įmonėje, tai mūsų darbuotojas, pagal sutartį dirbantis Lietuvos įmonėje“, – tuo, kad švedų pareigūnų kaltinimai nepagrįsti, įsitikinęs direktorius M.Abromavičius.

„Gitautos“ vadovas pridūrė puikiai žinantis, kad vadinamieji kabotažiniai pervežimai yra griežtai reglamentuoti. „Galiojanti tvarka leidžia vykdyti daugiausiai tris kabotažinius pervežimus, mes tai žinome, tačiau šiuo atveju turėjome tik vieną tokį pervežimą“, – tikino 15min pašnekovas.

Suprasti akimirksniu

  • Kabotažiniai pervežimai Europos Sąjungoje griežtai reguliuojama Europos Tarybos Reglamentu. Kabotažas – tai transporto operacija kitoje ES valstybėje po tarpvalstybinio krovinių pristatymo.
  • Vežėjui nerezidentui, atlikusiam tarptautinį vežimą, ta pačia transporto priemone leidžiama atlikti ne daugiau trijų kabotažinių vežimų iš eilės, kurie turi būti atlikti ne ilgiau nei per septynias dienas nuo tarptautinio vežimo užbaigimo.
  • Vežėjas privalo turėti aiškius įvykdyto tarptautinio ir kiekvieno kabotažinio pervežimo įrodymus.
  • Vietinės institucijos už kabotažinio pervežimo tvarkos pažeidimus gali taikyti įspėjimą ar net laikinai uždrausti vykdyti kabotažo operacijas tos valstybės teritorijoje, taip pat nustatyti kitas sankcijas, kurios užtikrintų reglamento nuostatų paisymą.

Jis stebėjosi švedų pareigūnų darbo stiliumi: krovininė mašina buvo sustabdyta greitkelio policijos kontrolės aikštelėje ir sulaikytam vairuotojui net neleista pasiekti sunkvežimių parkavimo zonos, kur yra bent elementarios higienos sąlygos: tualetas, vanduo.

„Jie net neišrašė jokio protokolo, kad tiksliai žinotume, ką padarėme, kuo mus kaltina. Tik parašė ant paprasto lapelio nuovados adresą ir baudos sumą, kurią turime sumokėti ir pristatyti kvitą“, – neatsistebi M.Abromavičius.

120 000 Švedijos kronų yra maždaug 11 184 eurai. Informaciją apie jos sumokėjimą nurodyta pristatyti netoli didmiesčio Malmės esančio miesto Lundo policijai.

Anot direktoriaus, pareigūnai dirbo taip šiurkščiai, tarsi vairuotojas būtų padaręs kažką siaubingo, tarkim, važiuotų stipriai apsvaigęs ir jį reikėtų būtinai įkalinti sunkvežimyje be numerių ir užrakintu ratu. Sulaikytasis vairuotojas įmonėje dirba apie metus, jis patyręs, problemų darbdaviui nekeliantis darbuotojas.

„Mažiukai esame, tik tris mašinas turime. Neturime savo teisininkų ar padalinių užsienio valstybėse“, – tai, su kokiu dideliu iššūkiu dabar susidūrė „Gitauta“, dar sykį akcentavo įmonės vadovas.

15min penktadienį kreipėsi ir į šio Švedijos regiono policijos atstovus, ir į mūsų šalies ambasadą šioje Skandinavijos valstybėje – tikimės papildyti publikaciją aktualiais komentarais.

Komunikacija sudėtinga

Lietuvos ambasada Švedijoje į 15min užklausą apie situaciją kelyje žodžiu neatsakė – institucijos atstovė paprašė suformuluoti klausimą raštu, kad elektroniniu paštu žadėjo pateikti ir komentarą.

Raštišką 15min paklausimą dėl susidariusios padėties penktadienį turėjo gauti ir šio pietinio Švedijos regiono policijos padalinys, tačiau galimo atsakymo redakcija dar laukia.

Per pietus sunkiai ieškoti kontaktų su Švedijos atstovais sekėsi ir UAB „Gitauta“ administracijai.

„Mūsų vadybininkai bandė prisiskambinti į policiją, tai niekas taip ir nepakėlė ragelio“, – minėjo direktorius.

Baiminasi, kad gali apvogti

Jis nuogąstavo, kad gali neatsirasti operatyvaus sprendimo nei dėl situacijos įkaitu tapusio vairuotojo, nei dėl sunkvežimio saugumo.

„Transporto priemonės palikti nesaugomoje aikštelėje tiesiog taip negalime. Juolab pietinėje Švedijoje, kur vagiama iš krovininių transporto priemonių net joms stovint saugomose, apšviestose aikštelėse. Ten jau po vienos nakties gali nieko nelikti, įskaitant degalus ar net ratus“, – baiminosi M.Abromavičius.

Visgi po 15min publikacijos reikalai ėmė iš lėto judėti, bent jau, toks įspūdis, atsakingi asmenys ėmėsi gilintis į situacijos aplinkybes.

Dirba civilizuotai, patikros – ne naujiena

15min pašnekovas pagrindo džiaugtis dar nemato, tačiau išvardijo šiokios tokios pažangos apraiškas.

Apie jokius kabotažus, darbo sutartis šįkart jau nieko nesakė. Kokie daugiau mokesčiai gali būti, supratimo neturime.

„Policija paskambino vertėjai, paaiškėjo, kad dėl baudos sumos pareigūnai nieko nežino. Aišku, kad numeriai tebėra policijoje su dokumentais.

Apie jokius kabotažus, darbo sutartis šįkart jau nieko nesakė.

O vietoje kabotažo ir neva trūkstamų darbo sutarčių dabar jau sako, kad nesumokėti mokesčiai Švedijai. Vinjetė (kelių mokestis) yra, spūsčių mokestis kas mėnesį nusiskaičiuoja, sumokamas.

Kokie daugiau mokesčiai gali būti, jokio supratimo mes neturime. Ir nieko konkrečiai nepaaiškino“, tarsi atsiduso direktorius M.Abromavičius.

Jis dar pridūrė: „Ne pirmi metai važiuojame į Švediją, ne pirmą kartą ir policija sustabdo, kontrolė įvykdoma. Bet tokios nesuvokiamos problemos nėra buvę...“

Naktį - pareigūnų beldimas

Šeštadienį su 15min susisiekęs įmonės direktorius M.Abromavičius pranešė naujienas. "Naktį, apie 2 val., vairuotojas išgirdo pareigūnų beldimą. Atidarius duris, jie nieko nesakę tiesiog įmetė maišą ant kilimėlio su dokumentais ir vilkiko numeriu. Šis buvo akivaizdžiai apgadintas, aplankstytas", - pasakojo įmonės direktorius.

Bendrovės nuotr./Pareigūnai grąžino vilkiko vairuotojui numerį.
Bendrovės nuotr./Pareigūnai grąžino vilkiko vairuotojui numerį.

Nieko nesakę pareigūnai nuėmė ir įtaisą, blokavusį ratą.

Dabar lietuviai laukia, kol bus tiksliai išverstas protokolas į lietuvių kalbą.

Kol kas panašu, kad kelionę vilkiko vairuotojas galės tęsti. Aiškėja, kad vilkikas, išstovėjęs 36 val. pakelėje, galės tęsti darbą ir baudos mokėti nereikės.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką