Pasak asociacijos „Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus, ukrainiečiai paprašė lietuvių pagalbos perorientuojant krovinių srautus į Vakarus, nes jų darbas į Rusiją blokuojamas. Patekti į Rusiją su TIR knygelėmis pastarieji nebeturi jokių galimybių.
„Kai Ukrainos vežėjas gabena ukrainietišką krovinį į ES valstybę, jis turi pateikti garantiją, kad krovinys bus pristatytas į muitinę. Mes galėtume garantuoti. Tai yra galimybė vežėjui dirbti šioje sistemoje. Šiandien ieškojome visų bendradarbiavimo galimybių“, – sako A. Kondrusevičius.
Ukrainos vežėjų asociacijos ASMAP viceprezidentas Jurijus Kučinskis pažymi, kad abipusis susitarimas dėl garantijų krovinių vežėjams labai reikalingas ukrainiečiams.
„Ieškome sprendimų, kaip greičiau ir saugiau vystyti logistiką į Europos Sąjungos šalis“, – paaiškina J. Kučinskis.
Ukrainoje darbas sutriko
Svečiai iš Ukrainos teigė, kad suderinę bendradarbiavimo sutarties projektą grįš į liepsnojantį Kijevą. Transporto bendrovių padėtis Ukrainoje po Rusijos sprendimų neįsileisti Ukrainos vežėjų su TIR knygelėmis yra ypač nelengva. Jų darbas sutriko ir dėl šalyje vis labiau įsivyraujančio chaoso.
„Buvau nuvykęs į Lenkijos-Ukrainos sienos kirtimo punktą Korčova–Krakoviec, kur protestuotojai užblokavo betoniniais blokais važiuojamąją dalį, uždegė laužus. Derybos tęsiasi, tačiau nelabai aišku, kodėl trukdomas taikių piliečių darbas“, – tikina svečias.
ASMAP vežėjams rekomendavo vykti per Šeginių ir Rava Ruska sienos kirtimo punktus, kurie šiuo metu dirba įprastu režimu.
Pasak jo, įvažiavimas į Kijevą taip pat beveik neįmanomas – miestas uždarytas, sunkvežimiai neįleidžiami, jų eilės susikaupusios pakelėse ar aikštelėse. Vykstama aplinkkeliais.