-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Linava“: dėl pasienio punktų su Baltarusija uždarymo labiausiai nukentės mažieji vežėjai

Nacionalinio saugumo komisijai (NSK) pasiūlius stabdyti prekių, transporto ir asmenų judėjimą per Lietuvos – Baltarusijos valstybinę sieną Lavoriškių ir Raigardo pasienio kontrolės punktuose, Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava” perspėja, jog dėl šio žingsnio labiausiai nukentės pažeidžiamiausi transporto rinkos dalyviai – mažieji ir vidutiniai vežėjai. Taip pat, galimai, prailgs eilės likusiuose atviruose pasienio kontrolės punktuose.
Ukrainos ir Lenkijos pasienis
Vilkikai / „Reuters“/„Scanpix“

Pasak asociacijos „Linava” generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, tikėtina, kad labiausiai nukentės lietuviškos, nedidelės pervežimo įmonės, kurioms vis dar nepavyko perkelti veiklos į Europos Sąjungą (ES).

„Ta nedidelė dalis įmonių pasiliko Rytų rinkoje, nes jų automobiliai neatitinka taršumo reikalavimų, o naujas transporto priemones įsigyti kainuoja daug. Didžioji dalis Lietuvos transporto įmonių persiorientavo į Vakarus, tačiau reikėtų pagalvoti, kaip galima tai nedidelei daliai, kuriai to padaryti dar nepavyko, padėti. Galbūt valstybė galėtų padėti įsigyti geresnę ir naujesnę techniką, kuri pilnai atitiktų taršumo reikalavimus”, – svarsto Z. Buivydas bei priduria, kad reikia nepamiršti ir galimai nukentėsiančio tarptautinį keleivių vežimą vykdančio keleivinio transporto, kurio keliaujančio tokiais maršrutais taip pat yra.

Anot jo, didelė dalis bendrovių gabenančių prekes per Baltarusiją yra iš kitų ES šalių. Bet kokiu atveju, vilkikai bus tik priversti ilgiau laukti pasienyje.

„Reikia turėti omenyje, kad dauguma transporto įmonių prekių vežimo nenutrauks. Nepriklausomai nuo to, kurios šalies tai transporto įmonės vilkikas, anktesnė praktika aiškiai parodė, kad dėl uždarytų kontrolės punktų visada prailgsta krovinių pervežimas, kadangi didėja eilės ir apkrova likusiems kontrolės punktams. Tai, galimai, nutiks ir dabar“, – teigia Z. Buivydas.

Skaičiuojama, kad 2023 m. per valstybės sieną su Baltarusija, kelių pasienio kontrolės punktuose asmenys tikrinti beveik 3,9 mln. kartų (25,5 proc. daugiau nei 2022 m.). 66 % tikrintų asmenų sudarė Baltarusijos piliečiai.

Lietuvos piliečiai kirto sieną 684 tūkst. kartų. Tai 13,4 proc. mažiau nei 2022 m., bet skaičiai išlieka itin aukšti. Lietuvos piliečių srautas visuose kelių PKP, esančiuose prie sienos su Baltarusija krito apie 13,4 proc., o unikalių asmenų skaičius siekė beveik 62 tūkst. ir sumažėjo 17,5 proc. Suaugę Lietuvos piliečiai sieną kirto vidutiniškai 11 kartų per metus. Daugiausia Lietuvos piliečių vyko per Šalčininkų ir Lavoriškių kelių PKP.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius