Dabar populiaru
Publikuota: 2018 vasario 7d. 13:43

„Linava“: puolimas prieš transporto sektorių nenaudingas Lietuvai

Sunkvežimis
123rf.com nuotr. / Sunkvežimis

Negaliu ramiai vertinti šiuo metu esamos situacijos, kuomet paskutinį mėnesį transporto sektorius yra puolamas iš visų pusių. Apie sektorių skleidžiamos naujienos visuomenės informavimo priemonėse kuria neteisingą jo įvaizdį, formuoja neigiamą nuomonę, smukdo prestižą ir kelia grėsmę sektoriui išsikeltų tikslų įgyvendinimui, vienas kurių – įsisenėjusios draudimo kainų problemos sprendimas – asociacijos „Linava“ draudimo bendrovės „Linavos draudimas“ steigimas.

Spaudoje skaitome apie slepiamus mokesčius, skriaudžiamus vairuotojus, kitus nusižengimus. Kaip ir kiekviename dideliame sektoriuje, taip ir šiame galbūt yra nedidelė dalis įmonių, kurioms vis dar trūksta skaidrumo. Tačiau tai nereiškia, kad tai būdinga visam sektoriui. Sektorius susikūrė kartu su valstybe, ėjo su ja koja kojon. Lygiai taip pat kaip ir valstybė jis laikui bėgant tapo skaidrus, patikimas ir pripažintas užsienio šalių partneris. Atsakingai galiu pareikšti, kad sektorius yra skaidrus, o kalbos apie kelias nesąžiningas įmones neturi užgožti viso sektoriaus pasiekimų.

Žinau, kaip skaudu yra girdėti transporto sektorių žeminančias naujienas tiems, kurie jį kūrė. Sektorius sukurtas išskirtinai savomis lėšomis, be finansinės valstybės pagalbos, be protegavimo. Kiek valandų ir bemiegių naktų įdėta, siekiant nesustoti. Sektorius, kuris valstybės prašė tik vieno – leisti dirbti ir būti konkurencingais, jei lygintume su mūsų pagrindiniais konkurentais.

Šalyje, kur gydytojai ir mokslininkai uždirba 500 eurų, kuriame darbo vietas, kuriose žmonių pajamos 1500–2500 eurų ir daugiau. Ar jos niekam nereikalingos?

Kasdien bendrauju su vežėjais. Suprantama, kad toks fonas nesuteikia papildomos motyvacijos dirbti savo šaliai. Verslas šiandien dirba globaliai, esame mobilūs ir verslo perkėlimui kad ir į kaimynines šalis nėra jokių apribojimų. Juolab, tokių pavyzdžių jau esama. Daugelis kolegų nuoširdžiai klausia, nejaugi esame tokie blogi? Šalyje, kur gydytojai ir mokslininkai uždirba 500 eurų, kuriame darbo vietas, kuriose žmonių pajamos 1500–2500 eurų ir daugiau. Ar jos niekam nereikalingos?

Infografikas pajamos

Viena iš vairuotojų profsąjungų tendencingai formuoja neigiamą įvaizdį, pavienius atvejus apibendrindama, kaip visuotinai vyraujančias praktikas. Šios profsąjungos taktika priešinti įmonių savininkus, vadovus su vairuotojais, nepanaši į norą spręsti pasitaikančias problemas. Socialiai jautri tema sulaukia daug žiniasklaidos, politikų dėmesio, todėl kai kurie profsąjungų atstovai turėtų jausti didesnę atsakomybę manipuliuodami skaičiais ir darydami apibendrinimus. Griauti, tai nestatyti. Kas prisiims atsakomybę, kai su žemėmis maišomas sektorius bus išstumtas iš Lietuvos? Ar tuomet šių profsąjungų atstovai pasiūlys geresnių darbo vietų toms dešimtims tūkstančių žmonių

Sektoriuje yra 5700 kelių transporto įmonių. Jose dirba 46 tūkst. krovininių transporto priemonių vairuotojų. Skaičiuojama, kad iš viso su transporto sektoriumi susijusiuose sektoriuose dirba apie 160 tūkst. darbuotojų. Tai ne tik patys transportininkai, tačiau ir servisai, degalų pardavėjai, paslaugas teikiančios įmonės, kurios, „sustojus“ transporto sektoriui, susidurs su išgyvenimo problemomis. Mes vis dar pirmi iš visų ES valstybių pagal transporto indėlį į biudžetą. Kelių transporto paslaugų dalis bendroje šalies paslaugų eksporto struktūroje siekia beveik 30 proc. Artimiausias kitas sektorius sukuria 5 proc. paslaugų eksporto.

Skaičiuojama, kad iš viso su transporto sektoriumi susijusiuose sektoriuose dirba apie 160 tūkst. darbuotojų.

Atsiribojame nuo neskaidrių ir netvarkingų įmonių ir su jomis turi dirbti atsakingos kontroliuojančios valstybinės institucijos, kurios turi teisę priimti sprendimus dėl įmonių veiksmų teisėtumo. Tuo metu spaudoje profsąjungų lyderių esame nuteisiami be teismo. Kalbama apie vergvaldiškas vairuotojų darbo sąlygas, tačiau nekalbame apie tai, kad sektorius yra itin mobilus ir vairuotojai gali labai nesunkiai įsidarbinti vakarų Europos įmonėse. Šiuo metu visoje Europoje masiškai trūksta tolimųjų reisų vairuotojų. Kodėl, pasak dalies profsąjungų vadovų, mūsų engiami vairuotojai dar neišvyko dirbti į Vakarus, kur jų laukia išskėstomis rankomis vokiečiai, prancūzai, britai, olandai? Kodėl sektoriuje iki šiol dirba daugiau nei 100 tūkst. žmonių?

Valstybė susiduria su emigracijos problema, tačiau transporto sektorius tikrai nėra tas, kuris ją skatintų. Priešingai, sektorius kuria apie 12 proc. šalies BVP jau eilę metų, o tai reiškia tik viena, kad šis sektorius yra stiprus darbdavys, patrauklus darbuotojams, tokiu būdu sulaikantis šalies gyventojus nuo emigracijos. Masiškai emigruoja gydytojai ir mokytojai, kiti specialistai, kurie lygiai taip pat kaip ir tolimųjų reisų vairuotojai, ar jiems vadovaujančių įmonių atstovai, kuria šalies ateitį. Jie savo ateitį kuria kitur. Mes, transporto atstovai, savo ateitį kuriame čia, Lietuvoje, tuo didžiuojamės ir nenorime išvykti.

Palaikymas Lietuvoje reikalingas kaip niekad. Sektoriaus konkurencingumo didinimas yra mūsų tikslas, siekiant išgyventi tarptautinių rinkų konkurencinėje kovoje.

Šiuo metu turime rimtų ir didelių iššūkių Europos Sąjungoje. Kalbame ne apie Lietuvos kelių transporto sektorių, bet apie visą kelių transporto rūšį apskritai. Palaikymas Lietuvoje reikalingas kaip niekad. Sektoriaus konkurencingumo didinimas yra mūsų tikslas, siekiant išgyventi tarptautinių rinkų konkurencinėje kovoje. Dirbame panašiomis sąlygomis, kaip ir mūsų konkurentai iš Lenkijos, Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos ir kitų rytų Europos šalių. Deja, bet kai kurios jų turi palankesnę aplinką verslui ir galime į tai žiūrėti su pavydu. Tačiau nesiskundžiame, dirbame taip kaip galime maksimaliai gerai ir išlaikome užimamas pozicijas tarptautinėse rinkose. Jų praradimas reikštų Lietuvos kelių transporto sektoriaus griūtį, darbo vietų mažėjimą, sumokamų mokesčių smukimą, emigracijos didėjimą. Tai paveiktų visą valstybę ir jos ekonomiką. Ar transporto sektoriaus puolimas skirtas šiam tikslui pasiekti?

Esame atviri dialogui ir konstruktyviai bendradarbiaujame su vairuotojų atstovais, kurie kalbasi ir ieško dialogo. Neneigiame pasitaikančių problemų, tačiau niekaip nesuprantame, kodėl pastaruoju metu visas sektorius maišomas su žemėmis? Kodėl negirdimas vežėjų balsas? Kodėl neįsiklausoma į tuos vairuotojus, kurie džiaugiasi darbu ir uždarbiu, kurių nenubloškė emigracijos banga?

Naudodamasis proga, norėčiau padėkoti visiems ir kiekvienam asmeniškai dirbančiam transporto sektoriuje. Žinau, koks tai yra nelengvas darbas, ir žinau, kiek darbuotojai turi skirti dėmesio ir atidumo, kokias kompetencijas reikia turėti. Tikiu, kad dabartinis puolimas prieš sektorių yra laikinas ir su valstybės pagalba ne tik išlaikysime esamą lygį, bet ir pasieksime aukštesnius tikslus. Tikiu, kad didžiuodamiesi galėsime sakyti: „aš dirbu transporto sektoriuje, kuris yra Lietuvos ekonomikos variklis“.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas

Pranešimas spaudai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Kaip Kremliaus propaganda Ukrainos parlamento pirmininką pavertė A.Hitlerio gerbėju?

Verslas

Vilniaus oro uosto keleivių nuotykiai sekmadieniais: vieni pasiklydo, kitiems sugedo sistema

Aktualu

Vaiko teisių tarnybos vadovė: kauniečių šeimos berniukas buvo mušamas rykštele

Prie Brazausko buvo...

„Ginčas“ dėl D.Sabonio ir J.Valančiūno: kuris bus geresnis naujame NBA sezone?

Gyvenimas

Mes lygūs. Knygų dama Nora Žaliūkė – apie ją užbūrusius skaitinius ir laiškus, siunčiamus nepažįstamajai

Interviu Aktualu

Atviras smurtu prieš sūnų apkaltintos kaunietės interviu: „Mūsų šeima sugriauta“

Sportas

Čempionų lyga: „Juventus“ pergalė ir C.Ronaldo gestas išsišokusiam sirgaliui

Vardai

Po žinios apie M.Kuzminsko skyrybas prabilo E.Andreikaitės draugė: „Santuoka griuvo dėl neištikimybės“

24sek

Manto Kalniečio šou Europos taurėje – prie pergalės prisidėjo dvigubu dubliu

Sportas

Nelaimė Romoje – dešimtys futbolo sirgalių rimtai sužeisti įgriuvus eskalatoriui

Aktualu

Ką INF sutartis reiškia JAV ir Europai bei kodėl D.Trumpas paminėjo Kiniją?

Kultūra

Haruki Murakami: „Kurdamas leidžiuosi į keisčiausias ir paslaptingiausias vietas savyje“

Aktualu

Adatos bananuose ir mėsoje sėja baimę tarp pirkėjų

Gazas

„Tesla Model S“ pavogtas vos per kelias minutes naudojat išmanųjį telefoną ir planšetinį kompiuterį

Sportas

Čempionų lyga: Miuncheno „Bayern“ per 2 minutes nokautavo AEK

Vardai

Santuokos krizė nesugriovė Žilvino Grigaičio ir jo žmonos Elle draugystės: pora vėl pasirodė drauge

Gyvenimas

Traukinio mašinisto kasdienybė – nuo traukinį sustabdančių išmaniųjų apyrankių iki „pokštų“ ant bėgių

24sek

„Žalgirio“ rezervai: Šaro kritikos įtariamieji ir didžioji žaliai baltų problema

Kultūra

Fotografė D.Dagienė: laikas, kaip neapčiuopiamas matmuo, slysta man iš rankų

Naujienos

Aktualu

Kaip Kremliaus propaganda Ukrainos parlamento pirmininką pavertė A.Hitlerio gerbėju?

Verslas

Vilniaus oro uosto keleivių nuotykiai sekmadieniais: vieni pasiklydo, kitiems sugedo sistema

Aktualu

Vaiko teisių tarnybos vadovė: kauniečių šeimos berniukas buvo mušamas rykštele

Prie Brazausko buvo...

„Ginčas“ dėl D.Sabonio ir J.Valančiūno: kuris bus geresnis naujame NBA sezone?

Gyvenimas

Mes lygūs. Knygų dama Nora Žaliūkė – apie ją užbūrusius skaitinius ir laiškus, siunčiamus nepažįstamajai

Interviu Aktualu

Atviras smurtu prieš sūnų apkaltintos kaunietės interviu: „Mūsų šeima sugriauta“

Sportas

Čempionų lyga: „Juventus“ pergalė ir C.Ronaldo gestas išsišokusiam sirgaliui

Vardai

Po žinios apie M.Kuzminsko skyrybas prabilo E.Andreikaitės draugė: „Santuoka griuvo dėl neištikimybės“

24sek

Manto Kalniečio šou Europos taurėje – prie pergalės prisidėjo dvigubu dubliu

Sportas

Nelaimė Romoje – dešimtys futbolo sirgalių rimtai sužeisti įgriuvus eskalatoriui

Aktualu

Ką INF sutartis reiškia JAV ir Europai bei kodėl D.Trumpas paminėjo Kiniją?

Kultūra

Haruki Murakami: „Kurdamas leidžiuosi į keisčiausias ir paslaptingiausias vietas savyje“

Aktualu

Adatos bananuose ir mėsoje sėja baimę tarp pirkėjų

Gazas

„Tesla Model S“ pavogtas vos per kelias minutes naudojat išmanųjį telefoną ir planšetinį kompiuterį

Sportas

Čempionų lyga: Miuncheno „Bayern“ per 2 minutes nokautavo AEK

Vardai

Santuokos krizė nesugriovė Žilvino Grigaičio ir jo žmonos Elle draugystės: pora vėl pasirodė drauge

Gyvenimas

Traukinio mašinisto kasdienybė – nuo traukinį sustabdančių išmaniųjų apyrankių iki „pokštų“ ant bėgių

24sek

„Žalgirio“ rezervai: Šaro kritikos įtariamieji ir didžioji žaliai baltų problema

Kultūra

Fotografė D.Dagienė: laikas, kaip neapčiuopiamas matmuo, slysta man iš rankų

Gera keliauti kartu

BALTIJOS MAISTO IR GĖRIMŲ PARODA „BAF“ 2018

Įkvėpk daugiau gyvenimo

Nacionalinis sveikatos egzaminas 2018

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką