-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

M.Skuodis – apie „Lietuvos geležinkelių“ nuostolius, galimą vilkikų blokavimą ir tranzitą į Kaliningradą

Susisiekimo ministras Marius Skuodis interviu portalo 15min video laidai „15/15“ tvirtino, kad atsakomybę už tai, jog Lietuva iki šiol neturi tinkamo susisiekimo geležinkeliais su Europa, turi prisiimti atsakingų įmonių buvę vadovai ir politikai. Dėl vienpusės strategijos vežti krovinius į Rytus „Lietuvos geležinkelių“ pajamos sparčiai mažėja ir įmonei prireiks valstybės pagalbos.
Tilto per Nerį atidarymas
Tilto per Nerį atidarymas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

SVARBIAUSIOS INTERVIU TEMOS

  • Kaip bus bandoma sustabdyti prekybą su Rusija ir Baltarusija
  • Ar rengiamasi vilkikų judėjimo sustabdymui
  • Tranzito į Kaliningradą klausimas
  • Kaip drastiškai kritęs krovinių vežimas paveiks „Lietuvos geležinkelius“
  • Galimybės sustabdyti Mobilumo paketo veikimą

Lietuvoje ir Lenkijoje piketuotojams raginant neįsileisti vilkikų iš Rusijos ir Baltarusijos, M.Skuodis tvirtina, kad tam reikia bendro Europos Sąjungos (ES) sprendimo. Lietuvos sprendimas problemos neišsispręs – tokiu atveju vilkikai vyks per kitas šalis.

„Yra sudėtingų klausimų – ar sieną tik rusiškiems, baltarusiškiems, ar apskritai visą vilkikų judėjimą uždaryti. Uždarius jiems, bus uždaryta mūsų vilkikams, kuriems svarbu važiuoti į Kazachstaną, Vidurio Azijos šalis. O kas bus su kitomis šalimis – Vakarų valstybės toliau važinės ir viskas bus gerai? Tokios kompleksinės diskusijos vyksta.

Norisi veiksmo, bet negalime daryti vieni – ne dėl to, kad negalėtume, bet dėl to, kad jis nebus efektyvus ir veiksmingas“, – mano ministras.

Pasak M.Skuodžio, geriausias planas būtų stabdyti ne vilkikų judėjimą, o visą prekybą su Rusija ir Baltarusija. Tačiau tai taip pat turėtų daryti ne atskiros šalys, bet visa ES kartu.

„Jei sustabdome prekybą ir mūsų ekonominius ryšius, nėra kitų kelių, kaip vežti. O jei sustabdome vilkikus, kas atsitiks? Judės laivais, geležinkeliais. Jei vieną sustabdome, galbūt kitas variantas atsiranda. Jei regione sustabdome vilkikus, ar nebus taip, kad Vokietijos, Vengrijos ar trečiųjų šalių, pavyzdžiui, iš Kazachstano pro Lietuvą puikiausiai važinės? Todėl sakau, kad prekybos sustabdymas būtų planas A, geriausias, optimaliausias variantas“, – teigė susisiekimo ministras.

Jis tvirtino, kad dėl šių klausimų į ES institucijas kreipėsi tiek Baltijos šalių ir Lenkijos ministrai, tiek premjerai, ragindami reaguoti bendrai.

Tokio pat sutarimo laukiama ir dėl leidimo Rusijos laivams įplaukti į uostus.

Tačiau paklaustas, kodėl iki šiol to bendro ES sutarimo nėra nei dėl vilkikų iš Rusijos ar Baltarusijos blokavimo, nei prekybos nutraukimo, M.Skuodis pripažino, kad atsakymas gali nuvilti – konkrečios datos dar nėra.

„Deja, kai kam dar trūksta kažko, nors sakau žmogiškai, aš neįsivaizduoju, ko dar gali trūkti, matant, kas vyksta Ukrainoje. Taip, yra ekonominiai klausimai, bet jie antraeiliai, čia nebėra arba-arba. Reikia imtis tam tikrų veiksmų. Situacija rodo, kad tos sankcijos, kurios yra dabar, agresoriaus nesustabdė“, – kalbėjo M.Skuodis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius