Kontreilerinis traukinys „Nemunas“ – naujas projektas, kurį pasiūlė Lietuvos ir Baltarusijos geležinkeliai. Vilkikai su puspriekabėmis iš Vilniaus į Minską gabenami specialiomis platformomis. Vienu metu traukiniu gali vykti 30 vilkikų, tačiau kol kas platformų – perpus mažiau.
„Kol traukiniai pradeda važiuoti pilnu sąstatu, gali prireikti iki 3 metų. Bet tai priklauso nuo situacijos, nuo rinkos ir nuo pasiūlytos kainos“, – sako AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Stasys Gudvalis.
Po bandomojo važiavimo pernai lapkritį kontreilerinio traukinio paslaugomis reguliariai naudojasi keturios ekspeditorių įmonės. Traukinio maršrutą norima pratęsti iki Klaipėdos. Pasak „Lietuvos geležinkelių“, kol kas vežėjams siūlomos mažiausios kainos – kelionė į vieną pusę kainuoja apie 800–900 litų. Važiuojant keliu išlaidos – gerokai didesnės.
Tačiau svarbiausia, kad gabenant krovinius kontreileriniu traukiniu vežėjams nebereikia gaišti laiko – kartais iki 2–3 dienų – eilėse pasienyje. Traukinys „Nemunas“ iš Minsko į Kauną atvyksta per 10 valandų.
„Antras svarbus momentas – ekologija. Mes neteršiam savo pasienio. Perspektyvoje yra Klaipėda, šį klausimą aptarsime su Klaipėdos regiono vežėjais“, – teigia ekspeditorių asociacijos „Lineka“ prezidentas Tautginas Sankauskas.
Uostamiesčio vežėjai sako svarstysią pasiūlymą. Pratęsus maršrutą iki Klaipėdos, ateityje svarstoma jį tęsti ir į priešingą pusę – iki Maskvos. Panašus projektas trejus metus vykdomas tarp Rusijos ir Suomijos, tačiau ten iki galo neišspręsti teisiniai klausimai. O Šveicarijoje ir Austrijoje įstatymu nustatyta, kad tranzitiniai kroviniai per šias šalis gabenami tik geležinkeliu.