Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nugenėjusi rajono mikroautobusų vežėjų maršrutus Kauno miesto valdžia sukėlė sumaištį priemiesčiuose: autobusai – perpildyti, žmonės vėluoja į darbus

Nuo liepos Kauno savivaldybė apribojo iš rajono važinėjančių mikroautobusų maršrutus ir daugumai leidžia važiuoti tik iki Kauno pilies.Tai sukėlė sumaištį tarp priemiesčių gyventojų: jie vėluoja į darbus ir dar turi grūstis perpildytuose autobusuose.
Autobusas
Sutrumpinus rajono mikroautobusų maršrutus garliaviškiams liko tik retai važinėjantis 6 numerio miesto autobusas / Sauliaus Tvirbuto/15min.lt nuotr.

Nuo liepos 1-osios priemiesčiuose pakeisti daugelio mikroautobusų maršrutai. Kauno savivaldybės reformomis labiausiai nepatenkinti Garliavos, Ringaudų, Neveronių, Raudondvario gyventojai.

Pasikeitė 81, 95, 97, 99, 102, 105, 105A, 107 numerių maršrutinių mikroautobusų maršrutai. Daug metų kursavę per visą miestą į prekybos miestelį „Urmas“, Kauno centrą, Savanorių prospektą, Vydūno alėją, rajono mikroautobusai dabar veža tik iki Kauno pilies arba Kauno autobusų stoties.

Autobusai perpildyti

„Daugybė žmonių pradėjo važinėti vieninteliu į Garliavą atvažiuojančiu 6 maršruto miesto autobusu. Liepos 1 d. ne visi žmonės tilpo į autobusą, kuris važiuoja vos vienas per valandą“, –  skundžiasi Kauno rajono gyventojai.

Keleiviai kritikuoja miesto valdžią, kad, reformuodama viešojo transporto sistemą, neatsižvelgia į žmonių interesus. „Gal gerbiamas miesto meras galėtų bent padažninti autobuso kursavimą, nes žmonės nebeturi, kaip namo parvažiuoti“, – siūlo besipiktinantys Garliavos ir kitų priemiesčių gyventojai.

Nesivargino informuoti

Antradienį prabudę garliaviškiai nė nenutuokė, kad vietoje į Kauno miesto centrą juos turėjusių nuvežti maršrutinių taksi jie išvys tais pačiais numeriais, bet kitais maršrutais kursuojančius mikroautobusus

Nacionalinės viešojo transporto keleivių asociacijos pirmininkas Julius Majauskas piktinosi, kad nei Kauno miesto, nei rajono savivaldybės iš anksto neinformavo gyventojų apie pokyčius.

„Antradienį prabudę garliaviškiai nė nenutuokė, kad vietoje į Kauno miesto centrą juos turėjusių nuvežti maršrutinių taksi jie išvys tais pačiais numeriais, bet kitais maršrutais kursuojančius mikroautobusus. Tokį pokštą iškrėtė Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybės. Kuri kaltesnė, dar neaišku, bet manoma, kad rajono savivaldybę į kampą įspraudė būtent miesto savivaldybė, neleidusi keleiviniams mikroautobusams važiuoti giliau į miestą“, – dėstė J.Majauskas.

Jis stebėjosi, kad apie pasikeitimus rajono savivaldybė informavo likus tik vienai dienai ir tik savo tinklalapyje.

„Apie tokius didelius maršrutų pokyčius savivaldybė privalėjo informuoti likus mažiausiai 30 dienų iki jų įsigaliojimo. Tai yra ne eiliniai maršrutų ir tvarkaraščių pasikeitimai, bet reforma“, – piktinosi J.Majauskas.

Jo nuomone, informacija privalėjo būti paskelbta ne tik savivaldybės tinklalapyje, bet ir žiniasklaidos priemonėse.

„Be to, kaip buvęs maršrutų ir eismo tvarkaraščių projekto internete www.marsrutai.lt dalyvis, iš buvusių kolegų sužinojau, kad rajono savivaldybė netgi laiku neinformavo (t.y. informaciją atsiuntė tik liepos 1-osios popietę) projekto kūrėjų apie pasikeitimus, nors pagal pasirašytą abišalę bendradarbiavimo sutartį informuoti privalėjo iš anksto, kad tinklalapyje būtų spėta laiku pakeisti informaciją. Kauno rajono savivaldybė, atsiuntusi liepos 1-osios informaciją nė nesugebėjo atsiprašyti – tai tiesiog apgailėtina“, – sakė J.Majauskas.

Vežėjai bylinėsis

Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras sakė, kad savivaldybė neprieštarauja dažninti 6 autobuso maršruto reisus. „Šis ruožas paklausus, mes tikrai galime didinti kursuojančių į Garliavą autobusu skaičių, bet tai reikia suderinti su Kauno rajono savivaldybe“, – teigė P.Keras.

Pasak P.Kero, vasarą autobusų tvarkaraščiai nesikeis, tad garliaviškiai pokyčių gali tikėtis tik rudenį.

Pasak P.Kero, vasarą autobusų tvarkaraščiai nesikeis, tad garliaviškiai pokyčių gali tikėtis tik rudenį. „Mes 6 maršrutu numatę tam tikromis valandomis paleisti ir greitąjį, ne visose stotelėse stojanti autobusą“, – kalbėjo P.Keras.

Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjas Tautvydas Tamošiūnas tikino, kad jokių kliūčių žmonių patogumui nedarys.

„Mes neprieštarautume ir ankstesniems mikroautobusų maršrutams, bet toks buvo miesto savivaldybės sprendimas“, – sakė jis.

T.Tamošiūnas aiškino, kad apie transporto sistemos pokyčius savivaldybė nuo pernai kalbėjo su bendruomenėmis, vežėjais, seniūnijomis.

„Tačiau iki pat liepos neturėjome visų vežėjų grafikų, todėl negalėjome pateikti tikslios informacijos. Vežėjai yra padavę Kauno savivaldybę į teismą dėl šių permainų ir tikėjosi, kad reformą teismas sustabdys. Bet ieškinys dar nepradėtas nagrinėti“, – kalbėjo vedėjas.

Kauno mieste nuo rugpjūčio 1-osio keleivius veš 70 maršrutinių taksi mikroautobusų 7 maršrutais nuo 51 iki 57. Juos aptarnaus tik viena konkursą laimėjusi bendrovė „Kautra“.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius