15min be reklamos
2022 11 30, 12:36

Nuo gruodžio 5 dienos planuojamas Vilniaus viešojo transporto vairuotojų streikas: ką reikia žinoti?

Nuo gruodžio 5 dienos planuojamas bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) vairuotojų streikas. Tai reiškia, kad VVT aptarnaujami maršrutai važiuos visi, tačiau jie bus retesni. Šiuo metu VVT aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: 5 greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų, rašoma Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pranešime spaudai.
Vilniaus viešasis transportas
Vilniaus viešasis transportas / „Susisiekimo paslaugų“ nuotr.

Vilniuje keleivių vežimo paslaugą viešuoju transportu teikia 3 vežėjai – UAB „Transrevis“, UAB „Kautra“ ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“. Planuojama, kad streiko metu į miesto gatves gali išvažiuoti iki 35 proc. mažiau transporto priemonių nei įprastai. Kadangi mieste streiko dienomis kursuos mažiau autobusų ir troleibusų, transporto priemonėse bus daugiau žmonių, skaičiuojama, kad piko metu jos gali būti perpildytos. Daugiau informacijos keleiviams rasite čia.

Streiko metu kelionės viešuoju transportu bus sutrikdytos. Suprantame, kad situacija mieste bus apsunkinta, todėl atsiprašome visų gyventojų už nepatogumus ir dedame visas pastangas, kad netrukus vėl galėtume keliauti įprastai.

Kadangi streikuoja tik vieno iš vežėjų vairuotojai, kitų dviejų miesto vežėjų „Transrevis“ ir “Kautra” viešojo transporto maršrutų tvarkaraščiai nesikeis, jais keleiviai bus vežami įprastu grafiku. Konkretaus maršruto vežėją galima patikrinti čia.

Keliones nuo gruodžio 5 dienos planuokite iš anksto su laiko atsarga ir prieš keliones tikrinkite viešojo transporto eismo tvarkaraščius. Juos galima rasti čia, „m.Ticket“, o realiu laiku transporto priemones galite sekti „Google žemėlapiai“ ir „Trafi“ programėlėse.

Taip pat prognozuojami didesni transporto eismo srautai mieste, tad nepatogumų patirs ne tik keleiviai, bet ir automobilių vairuotojai, todėl keliones reikėtų planuoti su laiko atsarga bei sekti eismo srautus „Google žemėlapiai“ ir „Waze“ programėlėse. Esant galimybei rekomenduojama rinktis darbą nuotoliniu būdu ir vengti kelionių piko metu.

Tam, kad sutrikęs susisiekimas mieste kuo mažiau paveiktų dienos planus, rekomenduojame:

  • Keliones mieste planuoti su laiko atsarga;
  • Turėti planą B (jei įmanoma – dirbti nuotoliniu būdu; galutinį kelionės tašką pasiekti pėsčiomis ar kita transporto priemone);
  • Trumpoms kelionėms (iki 1 km) gyventojams rekomenduojama eiti pėsčiomis. 1 km einant pėstute sugaištama iki 15 minučių.
  • Pasirinkus keliauti viešuoju transportu, autobusų ir troleibusų atvykimą tikrinti „Google žemėlapiai“ ir „Trafi“ programėlėse – jose galima sekti transporto priemonių judėjimą realiu laiku.

Kodėl vyksta streikas?

VVT daugiau kaip metus su viena iš penkių profesinių sąjungų sprendžia naujos kolektyvinės sutarties klausimą. Pastarosios derybos dėl naujos kolektyvinės sutarties nutrūko lapkričio mėn., kai nepavyko rasti bendro sutarimo dėl siūlomo didesnio darbuotojų atlyginimo kėlimo ir naujos darbo apmokėjimo sistemos.

Šiemet atlyginimai darbuotojams buvo pakelti jau du kartus. Nuo lapkričio 1 d. visiems ne mažiau kaip 10 proc., o vairuotojams vidutiniškai 20 proc. Tai yra daugiau nei buvo keltas streiko reikalavimas iš profesinės sąjungos atstovų.

VVT tikisi, kad socialinis dialogas su partneriais vyks konstruktyviai. Bendrovė deda visas pastangas, kad streikas pasibaigtų kuo greičiau ir miestiečiai patirtų kuo mažiau nepatogumų, todėl prašo keleivių kantrybės ir supratingumo streiko metu.

„Pranešimas spaudai“ – tai naujienų agentūrų, juridinių ir fizinių asmenų sukurti bei platinami pranešimai apie paslaugų, gaminių, įmonių ar įstaigų naujienas ir pan. Spręsdama dėl turinio publikavimo UAB „15min“ atsižvelgia į informacijos aktualumą, naudą visuomenei, viešąjį interesą. Už šio turinio skelbimą UAB „15min“ nėra atlyginama. Redakcija turi teisę pranešimus redaguoti, trumpinti, papildyti, šalinti tekste esančias nuorodas ir pavadinimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką