Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Oficialiai pradėję europinės vėžės tiesimo darbus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje, politikai dalijosi mintimis apie projekto „Rail Baltica2“ būtinybę

Lietuvos Vyriausybės premjeras Algirdas Butkevičius, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, „Lietuvos geležinkelių“ bendrovės generalinis direktorius Stasys Dailydka, rangovo ir projekto priežiūros bendrovių vadovybė, kelių aplinkinių savivaldybių merai, būrys įtakingų Socialdemokratų partijos atstovų ir žurnalistų, gausus vaišių stalas, ugningos kalbos apie būsimas darbo vietas, investicijas ir beveik užtikrintas žinojimas, kad Europos Komisija pinigų „duos tiek, kiek reikės“, samdytų muzikantų koncertas – taip antradienį Mockavos geležinkelio stotyje (Lazdijų rajonas) oficialiai startavo nacionalinės svarbos projekto „Rail Baltica“ europinės vėžės rekonstrukcijos darbai geležinkelio atkarpoje nuo Mockavos iki Lietuvos–Lenkijos pasienio, Trakiškių.
Projekto „Rail Baltic“ darbus Lietuvos teritorijoje planuojama baigti iki 2015-ų metų
Projekto „Rail Baltic“ darbus Lietuvos teritorijoje planuojama baigti iki 2015-ų metų / Vilmos Danauskienės nuotr.

13 kilometrų esamo geležinkelio atkarpos ir 11 kilometrų Mockavos geležinkelio stoties kelių rekonstrukcija atsieis per 103,21 milijonų litų. Projekto užsakovas – valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“, darbus vykdo AB „Lietuvos geležinkeliai“ antrinė įmonė „Geležinkelio tiesimo centras“. 

Visa projekto „Rail Baltica“, europine vėže geležinkeliu sujungsiančio Varšuvą, Kauną, Rygą, Taliną ir Helsinkį, vertė Lietuvos Respublikos teritorijos atkarpoje (iš viso apie 335 kilometrai vėžės nuo Lietuvos–Lenkijos pasienio iki Kauno tiesimo darbai bei esamos geležinkelio linijos rekonstrukcija nuo Šiaulių iki Lietuvos–Latvijos pasienio), pasak ministro, atsieis 1,1 milijardo litų. Projekto esmė yra rekonstruoti šiuo metu Lietuvos teritorija einančio geležinkelio rusišką vėžę į europinę, modernizuojant ir geležinkelio stočių transporto mazgus, taip užtikrinant greitą ir saugų keleivių bei krovinių gabenimą geležinkeliu, kartu vystant logistikos centrų veiklą. 

Pasak susisiekimo ministro R.Sinkevičiaus, darbų rangos konkursai jau yra įvykę visame geležinkelio vėžės rekonstrukcijos ruože. 

„Jei nebus apskundimų ar teismas nenuspręs kitaip, projektas bus baigtas iki 2015 metų“, – Mockavoje kalbėjo R.Sinkevičius. 

Antradienį viešėdamas Mockavoje premjeras A.Butkevičius prisiminė, kaip 2007-aisiais jis, būdamas Lietuvos susisiekimo ministru, su Lenkijos transporto ministru J.Polaczeku Mockavoje atidengė paminklinę lentą, žyminčią Europos Sąjungos prioritetinio geležinkelių projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo pradžią.

Pirmoji europinio geležinkelio atkarpa šiame ruože – apie 7 kilometrai geležinkelio vėžės nuo Mockavos geležinkelio stoties iki Šeštokų – buvo nutiesta 2011 metais. Į pompastiškas darbų pradžios iškilmes tuomet atvyko tuometinės konservatorių Vyriausybės susisiekimo ministras liberalas Eligijus Masiulis. 7 kilometrų pirmosios atkarpos geležinkelios vėžės rekonstrukcijos darbai tuomet atsiėjo apie 22 milijonus litų. 

„Jeigu Vyriausybės ar bent jau ministrai Lietuvoje keistųsi dažniau, „Rail Baltic“ Lietuvoje jau būtų pabaigta“, – po oficialiosios dalies neformalioje aplinkoje juokauta antradienį Mockavoje. 

Projekto „Rail Baltic“ darbus Lietuvos teritorijoje planuojama baigti iki 2015-ų metų. „Ir aš tikiu, kad taip ir bus. Ir sakau – neleisime spekuliuoti šiuo klausimu, nebus jokių pavienių nuomonių. Projektas bus užbaigtas 2015-ais metais ir susitiksime pasidžiaugti Kaune“, – sakė Mockavoje antradienį premjeras A.Butkevičius. 

Tuo tarpu susisiekimo ministras R.Sinkevičius, į žurnalistų klausimą, ar kalbant apie projekto tąsą, vadinamąjį „Rail Baltic2“ projektą, nebus kuriama bendra trijų Baltijos valstybių (Lietuvos, Latvijos ir Estijos) įmonė tokiems darbams vykdyti bei koordinuoti, teigė: „Tokios įmonės steigimo būtinybės nematau. Ką ji beveiktų, ta įmonė? Tačiau sukursime darbo grupę šiems klausimams spręsti.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius