Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Skaityti apie sportą - taip pat sportas.
Išbandyti
Geras turinys neatostogauja. Prenumerata vos nuo 0,50 Eur/mėn!
Išbandyti

Pirmasis lėktuvas nusileido ant rekonstruoto tako Vilniaus oro uoste – 10 valandų atliks bandymus

Bandymų lėktuvas pirmasis nusileido ant naujai išasfaltuoto Tarptautinio Vilniaus oro uosto kilimo-tūpimo tako – čia jis bent 10 valandų testuos automatinio nusileidimo sistemą. Šeštadienį turėjęs atskristi lėktuvas Vilniaus nepasiekė dėl blogų oro sąlygų.
Bandomasis lėktuvo nusileidimas ant naujo kilimo tako
Bandomasis lėktuvo nusileidimas ant naujo kilimo tako / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Mažu keturviečiu propeleriniu lėktuvu „Diamond DA42 Twin Star“ bandymus atliks viešąjį pirkimą laimėjusi Didžiosios Britanijos įmonė „Flight Calibration Services“. Šio modelio lėktuvas 2004 metais pasižymėjo kaip pirmasis dyzelinis lėktuvas, be sustojimo kirtęs Atlantą.

Pagrindinė bandymų užduotis – patikrinti atnaujintas oro uosto sistemas, visų pirma tikslaus artėjimo (nusileidimo) sistemą (Instrument landing system – ILS), o prieš tai – naują žiburių sistemą. ILS leidžia lėktuvams tiksliai leistis netgi esant prastam matomumui ir pilotams vizualiai nematant tako.

„Lėktuvas, kuris yra mobili laboratorija, iš esmės testuos dvi oro uoste veikiančias sistemas. Viena – žiburių, o kita – tikslaus artėjimo sistema. Visų pirma bus testuojami žiburiai – bus tikrinami ar jie šviečia reikiama kryptimi, ar šviesos stiprumas yra pakankamas. O testuojant ILS bus tikrinama, ar signalas pakankamai stiprus, ar jo kryptis yra teisinga besileidžiantiems lėktuvams“, – sako Donatas Voveris, Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Bandomasis lėktuvo nusileidimas ant naujo kilimo tako
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Bandomasis lėktuvo nusileidimas ant naujo kilimo tako

Jis aiškina, kad jei bus nustatyti kokie neatitikimai, rangovai operatyviai reguliuos sistemas. Jei žiburiai šviečia ne ta kryptimi, ar netinkamai siunčiamas ILS signalai – visa tai bus tikslinama.

„Šios testavimo procedūros nėra niekuo ypatingos, jos oro uoste atliekamos kas pusę metų bet kuriuo atveju. Tačiau dabar sumontavus naujas sistemas, pasikeitus reljefui, būtina testavimus atlikti“, – sako D.Voveris.

Naujas Vilniaus oro uosto takas, pasak jo, galės tarnauti 20-25 metus. Šiuo metu jau atlikti kiti bandymai ir įsitikinta, kad tako sukibimo, atsparumo, stiprumo parametrai atitinka keliamus reikalavimus. Taip pat patikrintas ir kilimo-tūpimo tako ženklinimas.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris

„Testavimai prasideda šiandien, ir, jei orai leis, jie turėtų pasibaigti rytoj, o jei bus prastesni – pasibaigs 15 d. Svarbiausia, kad testavimas pasibaigtų iki 17 dienos, kuomet oro uostas atnaujins veiklą. Visi kiti infrastruktūros darbai, kurie turėjo būti atlikti, jau yra pabaigti“, – teigia D.Voveris.

Pasak jo, jau veikiant oro uostui iki spalio bus tęsiami veiklai įtakos nedarantys darbai – žemės darbai, reljefo atstatymas, vejos sėjimas ir kiti.

Oro uosto taką atnaujino Latvijos „A.C.B.“ ir Kauno statybų bendrovė „Autokausta“, projekto kaina – 18,7 mln. eurų.

Anksčiau planuota, kad lėktuvas Vilnių pasieks šeštadienį ir testavimo darbai bus atliekami iki rugpjūčio 14 dienos – laiku atskristi sukliudė blogos oro sąlygos.

Rugpjūčio 18 dieną vėl atidarius Vilniaus oro uostą, iki spalio vyks baigiamieji žemės tvarkymo darbai, tačiau jie įtakos skrydžiams neturės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Didžiausiame Bukčių miško parke Vilniuje pasivaikščioti kviečia trys nauji maršrutai
Reklama
„Huawei FreeBuds 6i“ – iki 100 eurų kainuojančios belaidės ausinės
Reklama
Vaikų vasaros atostogoms įsibėgėjant, „Telia Play“ kino rekomendacijos vaikams ir visai šeimai
Reklama
„Įspūdžiai išliko visam gyvenimui“: TV bokštas kviečia pasivaikščioti 170 metrų aukštyje