Muitinės darbuotojai, kurie reikalauja didesnio darbo užmokesčio ir nori parodyti, kas nutiks, jei Didžiajai Britanijai šį mėnesį išstojus iš Europos Sąjungos (ES) bus įdiegtos griežtesnės kontrolės priemonės, savo protesto akciją pradėjo pirmadienį.
„Pareigūnų atliekamos patikros trunka ilgiau nei paprastai ir dėl to nedelsiant atsiranda eismo spūstys“, – pareiškė Vincentas Thomazo iš profsąjungos UNSA.
„Tai streikas, kuris gali trukti ilgai, nes pareigūnai tiesiog daro savo darbą.“
Profsąjungos ragina padidinti darbo užmokestį už naktines pamainas, mokėti priemoką už pavojingas darbo sąlygas ir pasamdyti daugiau darbuotojų, kurių reikės po „Brexit“ padidėjus darbo krūviui.
Prancūzijos vyriausybė yra paskelbusi, jog papildomai įdarbins 700 muitinės darbuotojų, tačiau profsąjungos reikalauja didesnių pajėgų.
Greitkelyje A16, vedančiame į Kalė uostą ir Eurotunelį, kuris jungia Prancūziją ir Didžiąją Britaniją, antradienį nusidriekė kelių kilometrų sunkvežimių eilė.
Kai kurie įpykę vairuotojai spaudė garso signalus, baimindamiesi, jog pasikartos pirmadienį kilęs chaosas, kai daugelis jų buvo priversti laukti šešias ar septynias valandas, kad galėtų patekti į keltus ar traukinius, vykstančius į Jungtinę Karalystę (JK).
Prie kito svarbaus krovininio uosto Diunkerko antradienį, kitaip negu pirmadienį, nėra jokių eismo sutrikimų, pranešė vietos pareigūnai.
Kalė muitinės tarnybos vadovas Rodolphe Gintzas naujienų agentūrai AFP pareiškė, kad streikas yra „visiškai nesusijęs“ su „Brexit“.
„Taip tikrai nebus. Mes neformuosime sunkvežimių eilių. Neketiname po minutę tikrinti kiekvieno sunkvežimio“, – pirmadienį pareiškė jis.
Jis paaiškino, kad kontrolė bus vykdoma kita kryptimi – bus tikrinami iš Didžiosios Britanijos atvykstantys sunkvežimiai, – ir kad prireikus bus pasitelkta papildomų išteklių.
Aukštutinės Prancūzijos regiono – o jam priklauso ir Kalė bei Diunkerkas – tarybos prezidentas agentūrai AFP praėjusį mėnesį pareiškė, jog nerimas dėl didžiulių eismo spūsčių po „Brexit“ yra gerokai perdėtas.
„Mūsų nuomone, uostai ir tunelis bus pasirengę“, – pareiškė Xavier Bertrandas.