Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Privatūs vežėjai piktinasi: Vilniaus savivaldybė turėjo skelbti konkursą naktiniams maršrutams

Nuo rugpjūčio vidurio Vilniaus gatvėmis pradėję važinėti naktiniai autobusai supykdė privačius vežėjus. Jie suskubo aiškintis, ar sostinė savivaldybė teisėtai šiuos maršrutus paskyrė aptarnauti savo įmonei „Vilniaus viešasis transportas“. Jie tikėjosi sulaukti konkurso, kuriame galėtų dalyvauti.
Laisvės prospekto A juosta
Viešasis transportas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Vos pasirodžius informacijai, kad Vilniaus miesto savivaldybė atnaujina naktinių autobusų reisus, Vilniaus m. vežėjų asociacija rugpjūčio 10-ąją kreipėsi į savivaldybę, Konkurencijos tarybą ir Vyriausybės atstovą Vilniaus apskrityje prašydama atsakyti, kokiu teisiniu pagrindu ir kuo remiantis bei kokiam vežėjui priskirta aptarnauti naktinius maršrutus 101N, 102N, 103N, 104N ir 105N.

Kaip rašoma asociacijos prezidento Sauliaus Matulionio pasirašytame kreipimesi, Konkurencijos taryba jau yra pripažinusi, kad Vilniaus miesto savivaldybė, neužtikrinusi sąžiningos konkurencijos viešųjų keleivių vežimo paslaugų rinkoje, pažeidė Konkurencijos įstatymą.

Vežėjai skėsčioja rankomis – esą negi ir šitos Vilniaus valdžios sprendimus teks skųsti Konkurencijos tarybai ir tokiu būdu ieškoti teisybės.

Savivaldybė tikina abejojanti, ar atsirastų privačių vežėjų, kurie norėtų vežti keleivius dvi naktis per savaitę. „Kadangi iki 2015 m. rugpjūčio 14 d., kada naktiniai autobusų maršrutai tapo reguliarūs, naktiniais autobusų maršrutais veždavome keleivius tik du-tris kartus per metus, skelbti konkursą jiems aptarnauti buvo netikslinga. Mažai tikėtina, kad konkurso būdu atėjęs privatus vežėjas, kuris aptarnautų keleivius tik dvi naktis per savaitę, pasiūlytų mažesnę 1 km savikainą“, – aiškina Miesto transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Kastytis Lubys.

Mažai tikėtina, kad konkurso būdu atėjęs privatus vežėjas, kuris aptarnautų keleivius tik dvi naktis per savaitę, pasiūlytų mažesnę 1 km savikainą, – aiškina Kastytis Lubys.

Pasak K.Lubio, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius 2014 m. kovo 27 d. savo įsakymu patvirtino Privalomų aptarnauti vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutų trasų sąrašą, kuriame įvardinti ir naktiniai autobuso maršrutai. Vėliau sąrašas papildytas ir renginių maršrutais. Vežti keleivius pavesta „Vilniaus viešajam transportui“.

Vis dėlto Vilniaus miesto savivaldybė neketina nusispjauti į Konkurencijos tarybos nutarimą, kad savivaldybės tarybos sprendimas, kuriuo remiantis su „Vilniaus viešuoju transportu“ buvo sudaryta Viešųjų paslaugų teikimo sutartis, prieštarauja konkurencijos įstatymui, svarstys galimybę naktinius autobusų maršrutus įtraukti į artimiausią planuojamą skelbti konkursą.

„Atkreiptinas dėmesys, kad jeigu būtų pradėta konkurso skelbimo procedūra šių metų vasarą, nusprendus grąžinti naktinius autobuso maršrutus, vilniečiai ir miesto svečiai naktinių autobusų maršrutų būtų sulaukę tik 2016 metais“, – teigė K.Lubys.

Naktiniai autobusai Vilniaus gatvėmis vėl pradėjo važinėti rugpjūčio 15-osios naktį. Pirmąją naktį – iš penktadienio į šeštadienį – miesto viešojo transporto paslaugomis pasinaudojo 554 keleiviai, antrąją – 579. Tam, kad naktinis važinėjimas „Vilniaus viešajam transportui“ (VVT) apsimokėtų, keleivių reikėtų dvigubai tiek. Pirmąją naktį bilietų parduota už 499 eurus, antrąją – 495 eurus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius