Dabar populiaru
Publikuota: 2020 rugsėjo 23d. 18:51

„Rail Baltica“ jungtį su Estijos Mūgos uostu projektuos „SWECO Projekt“

„Rail Baltica“ kuria saugaus eismo infrastruktūrą
AB „Lietuvos geležinkeliai“ nuotr. / „Rail Baltica“

Taline trečiadienį pasirašyta sutartis su bendrove „SWECO Projekt“ dėl Baltijos šalių europinės vežės geležinkelio „Rail Baltica“ vienintelės jungties su uostu – su Estijos Mūgos uostu – projektavimo.

„SWECO Projekt“ laimėjo šiemet gegužę skelbtą konkursą, kuris iš viso pritraukė penkis pretendentus.

Jungties projektas turi būti parengtas iki 2022 metų antrojo ketvirčio, statyba pradėta 2022-ųjų pradžioje ir baigta iki 2025 metų pabaigos.

Pagal projekto vizija Mūgos uoste bus nutiesta beveik 35 kilometrai naujų 1435 mm vėžės pločio geležinkelio bėgių, taip pat nutiesta 11 kilometrų bėgių, kurių vežės plotis – 1520 mm. Projektuotojo užduotis – suprojektuoti krovinių terminalą uoste, jungiamuosius terminalų bėgius, taip pat atitinkamą infrastruktūrą – geležinkelio tunelį, eismo valdymo sistemas, valdymo centrą, depą riedmenims aptarnauti.

Projektavimo kaina – 2,175 mln. eurų, finansavimas – iš Europos sanglaudos fondas (CEF I).

„Rail Baltica“ integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Vykdant projektą, nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos pasienio bus nutiesta europinio standarto (1435 mm) elektrinė 870 kilometrų ilgio geležinkelio vėžė keleiviniams ir krovininiams traukiniams.

Apskaičiuotos pradinės projekto išlaidos yra 5,8 mlrd. eurų, kurių dalis finansuojama iš ES lėšų. Tikėtasi, kad projektas bus baigtas ir atidarytas eismui 2026 metais.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

Video

01:24
00:30
02:26

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką