Veiklos dvidešimtmetį užpernai kelių priežiūros įmonės, be sveikinimų ir apdovanojimų, minėjo ir maldomis. Šios gali būti prisimintos vėl – susisiekimo ministerija paskelbė apie reformą: vietoje vienuolikos valstybinių įmonių, numatoma, bus viena. Jai tektų visi darbuotojai ir visa technika. Etatų mažinimas esą nenumatomas, neliks tik pusšimčio valdybos narių, naujoje dominuos nepriklausomi nariai.
Ligšiolinis modelis, anot ministro, kai dėl kelių tvarkymo, valymo, įrangos ir technikos pirkimo, kitokių reikalų, sprendžia kiekviena įmonė savo nuožiūra, – neveikia, nes yra neūkiškumo, viešieji pirkimai neskaidrūs, permokama, įmonėse įdarbinti šeimos nariai.
Vienuolikai įmonių kasmet skiriama 90 mln. eurų. Perėjus prie centralizuoto valdymo, skaičiuojama, kasmet būtų galima sutaupyti bent 8,5 mln. Už tiek, ministras sako, galima išasfaltuoti per 30 kilometrų žvyrkelio.
„Regioninėse kelių įmonėse mes net žvėrynus galime rasti, yra toks pavyzdys. Apie pirtis jau nėra ką kalbėti. Puotos, medžioklės – tai buvo šitų įmonių klasikinis bruožas, net ir ginklų kolekcijos, nepažymėti prabangūs automobiliai, sandoriai su šeimos nariais. Kiekvienas regionas gyvena kaip atskirta kunigaikštystė, kaip atskira karalystė“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Vienuolikai įmonių kasmet skiriama 90 mln. eurų. Perėjus prie centralizuoto valdymo, skaičiuojama, kasmet būtų galima sutaupyti bent 8,5 mln. Už tiek, ministras sako, galima išasfaltuoti per 30 kilometrų žvyrkelio.
Bet svarbiausia esą – mažinti korupciją ir skaidrinti viešuosius pirkimus. Ministras vardija: kelių ženklinimu užsiima dvi įmonės, druskos tiekėja – viena, kelių tiesėjų – vos kelios.
Reforma, anot ministro, seniai pribrendusi, bet iki šiol pristigdavo politinės valios jai įgyvendinti. Šįkart jos esą yra. Pertvarkos planas vyriausybei teikiamas trečiadienį. Bet ministras neabejoja, kad bus pasipriešinimas.
Kelininkų atstovai viešai komentuoti to, kas įmonėms dar nepristatyta, nenori. Sako tik, kad viskas valdžios rankose, – kaip nuspręs, taip ir bus. O dėl kaltinimų, kad įmonės turi net žvėrinčių, sako, toks ten ir žvėrinčius – dvi voverės ir viena gulbė su pamuštu sparnu, kuriai dabar jau teks ieškoti naujų, gerų žmonių, namų.