Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Regioninių kelių priežiūros reforma: dvi voverės ir gulbė pamuštu sparnu liks be namų

Susisiekimo ministras imasi regioninių kelių priežiūros reformos – dabartinių vienuolikos įmonių darbuotojai ir technika bus perkelti į naujai kuriamą valstybinę įmonę. Centralizuotas valdymas, anot ministro, sumažins korupciją, leis taupyti, perkant ir naudojant įrangą. Patiems regionų kelininkams, kurių iš viso 2,5 tūkst., reforma dar nepristatyta, bet ministras jau prognozuoja, kad pasipriešinimas bus.
Rūko paslėpti...
Magistralė / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Veiklos dvidešimtmetį užpernai kelių priežiūros įmonės, be sveikinimų ir apdovanojimų, minėjo ir maldomis. Šios gali būti prisimintos vėl – susisiekimo ministerija paskelbė apie reformą: vietoje vienuolikos valstybinių įmonių, numatoma, bus viena. Jai tektų visi darbuotojai ir visa technika. Etatų mažinimas esą nenumatomas, neliks tik pusšimčio valdybos narių, naujoje dominuos nepriklausomi nariai.

Ligšiolinis modelis, anot ministro, kai dėl kelių tvarkymo, valymo, įrangos ir technikos pirkimo, kitokių reikalų, sprendžia kiekviena įmonė savo nuožiūra, – neveikia, nes yra neūkiškumo, viešieji pirkimai neskaidrūs, permokama, įmonėse įdarbinti šeimos nariai.

Vienuolikai įmonių kasmet skiriama 90 mln. eurų. Perėjus prie centralizuoto valdymo, skaičiuojama, kasmet būtų galima sutaupyti bent 8,5 mln. Už tiek, ministras sako, galima išasfaltuoti per 30 kilometrų žvyrkelio.

„Regioninėse kelių įmonėse mes net žvėrynus galime rasti, yra toks pavyzdys. Apie pirtis jau nėra ką kalbėti. Puotos, medžioklės – tai buvo šitų įmonių klasikinis bruožas, net ir ginklų kolekcijos, nepažymėti prabangūs automobiliai, sandoriai su šeimos nariais. Kiekvienas regionas gyvena kaip atskirta kunigaikštystė, kaip atskira karalystė“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Vienuolikai įmonių kasmet skiriama 90 mln. eurų. Perėjus prie centralizuoto valdymo, skaičiuojama, kasmet būtų galima sutaupyti bent 8,5 mln. Už tiek, ministras sako, galima išasfaltuoti per 30 kilometrų žvyrkelio.

Bet svarbiausia esą – mažinti korupciją ir skaidrinti viešuosius pirkimus. Ministras vardija: kelių ženklinimu užsiima dvi įmonės, druskos tiekėja – viena, kelių tiesėjų – vos kelios.

Reforma, anot ministro, seniai pribrendusi, bet iki šiol pristigdavo politinės valios jai įgyvendinti. Šįkart jos esą yra. Pertvarkos planas vyriausybei teikiamas trečiadienį. Bet ministras neabejoja, kad bus pasipriešinimas.

Kelininkų atstovai viešai komentuoti to, kas įmonėms dar nepristatyta, nenori. Sako tik, kad viskas valdžios rankose, – kaip nuspręs, taip ir bus. O dėl kaltinimų, kad įmonės turi net žvėrinčių, sako, toks ten ir žvėrinčius – dvi voverės ir viena gulbė su pamuštu sparnu, kuriai dabar jau teks ieškoti naujų, gerų žmonių, namų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius