Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Reikalauja Šiaulių miesto autobusų tinklo pertvarkos

Šiaulių miesto savivaldybės bendrovės „Busturas“ direktorius Tomas Bielinskas
Mindaugo Laurinaičio nuotr. / Šiaulių miesto savivaldybės bendrovės „Busturas“ direktorius Tomas Bielinskas
Šaltinis: „Šiaulių naujienos“
0
A A

Šiaulių miesto savivaldybėje vakar vyko visoje šalyje veikiančios profsąjungos „Solidarumas“, kuri atstovauja ir didžiajai daliai Šiaulių miesto autobusų vairuotojų ir kitų darbuotojų, bei miesto mero Justino Sartausko susitikimas. Taip pat dalyvavo ir UAB „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas.

Patiria nuostolius

Profsąjunga kreipėsi į miesto merą su prašymu pertvarkyti miesto viešojo susisiekimo sistemą. Pasak profsąjungos atstovų, šiuo metu yra susidariusi netvarka, nes nemažai maršrutų dubliuoja privatūs vežėjai (maršrutiniai taksi), dėl to kenčia pagrindinis miesto vežėjas. Kaip pažymėjo ir T. Bielinskas, tokia sistema iki šiol Europoje galioja tik dar dviejose valstybėse, o besidubliuojantys maršrutai „Busturui“ didina nuostolius.

Susitikimo metu pažymėta, kad maršrutiniais taksi dažniausiai naudojasi visą kainą mokantys gyventojai, o „Busturui“ lieka tik socialines lengvatas gaunantys gyventojai – studentai, pensininkai ir kiti. Lengvatas kompensuoti privalo Savivaldybė, o kaip žinia, miesto biudžetas skylėtas, tad kompensacijos mokamos tik teoriškai. Milijoninę skolą buvo nuspręsta parduoti bankui, o palūkanas turi mokėti pati bendrovė.

Baigiasi sutartys

Nuo kitų metų pradžios baigsis sutartys su privačiais vežėjais, tad iki tol turi būti išspręstas klausimas, ką daryti su maršrutiniais taksi – juos eliminuoti iš viešojo susisiekimo sistemos, kaip tai padarė Vilnius bei kiti šalies miestai, ar jungti į bendrą sistemą. Mero teigimu, šiuo metu yra baigiama rengti studija, kuri turėtų parodyti, kaip būtų racionaliau šią sistemą pertvarkyti. Svarstomi keli variantai – didiesiems autobusams aptarnauti tuos maršrutus, kuriuose yra daugiausia važiuojančių keleivių, o į kitus maršrutus leisti važiuoti mažesniems autobusams. Arba atsisakyti maršrutinių taksi visiškai. Tokiu atveju nemažai vairuotojų liktų be darbo.

T. Bielinskas neatmeta galimybės priimti maršrutinių taksi vairuotojus į „Busturą“. Tačiau dar šių metų gegužę vykusioje diskusijoje dėl viešojo transporto sistemos ateities Šiaulių maršrutinių taksi atstovė Jolita Dūdienė tikino, kad būtina išlaikyti maršrutinius taksi, o mikroautobusų vairuotojai persikvalifikuoti nesugebės. „Mūsų vairuotojai yra vidutinio amžiaus ir turi tik mikroautobuso vairuotojo stažą. Todėl, panaikinus maršrutinius taksi, atsirastų daugiau kaip šimtas bedarbių. Panevėžyje nuo 2010 metų neliko maršrutinių taksi, tačiau miesto bendrovė keleivius veža netgi brangiau nei iki tol, o dirba vis tiek nuostolingai“, – tą kartą argumentavo J. Dūdienė.

Klausimų daug

Neatsakytų klausimų lieka daug, juos tikimasi išsiaiškinti po to, kai bus parengta galimybių studija, kurią inicijavo „Busturas“ ir Savivaldybė. Pasak T. Bielinsko, studija turėtų būti baigta dar šių metų rudenį. Susitikimo metu dalyvavę vairuotojai taip pat siūlė autobusuose bilietėlius pardavinėti už lyginę kainą – 1 ir 2 litų (šiuo metu yra 0,8 ir 1,8 lito). Tai turėtų palengvinti vairuotojų, kurie dirba ir bilietų pardavėjais, darbo sąlygas.

Iš sostinės atvykę „Solidarumo“ atstovai bandė merui J. Sartauskui siūlyti problemą spręsti įvedus šiauliečio kortelę (vilniečio kortelės analogas). Ši idėja buvo pasiūlyta keletą kartų, tačiau meras susidomėjimo neparodė. Kaip žinia, vilniečio kortelės įvedimas turėjo trūkumų ir, užuot palengvinęs sostinės gyventojų važiavimą viešuoju transportu, sukėlė tik dar didesnę sumaištį.

informacija
BUSTURAS, UAB
Vadovas: Vaidas Seirackas Darbuotojų sk.: 385 2015m . Pajamos: 5 - 10 mln. Eur
VILNIAUS VIEŠASIS TRANSPORTAS, UAB
Vadovas: Rimantas Markauskas Darbuotojų sk.: 2045 2015m . Pajamos: 30 - 50 mln. Eur
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką