Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Rusijos politika kenkia Lietuvos verslui: sparčiai mažėja vežėjų srautas į Rusiją

Nemažėjant vilkikų eilėms Latvijos-Rusijos pasienyje vežėjų asociacija „Linava“.
„Linavos“ nuotr. / Rusijos politika kenkia Lietuvos verslui: sparčiai mažėja vežėjų srautas į Rusiją
Šaltinis: 15min
0
A A

„Linava“ planavo išduoti 10 proc. TIR garantijų šiemet, palyginti su praėjusiais metais. Vietoje to, vežėjų srautas į Rusiją metų pradžioje sumažėjo apie 14 proc. „Linavos“ generalinis sekretorius Ričardas Malkus 15min.lt sakė, kad tą daugiausia lemia Rusijos politika.

„Negalėčiau pasakyti, kad Lietuva yra kažką tokio padariusi, kad ji turėtų patirti tokias sankcijas. Mėginta buvo įrodyti muitinės veiksmais. Bet burbulai sprogo“, – 15min.lt sakė R.Malkus, paklaustas, ar mano, kad verslui įtaką daro politikai.

Vežėjams kenkia tai, kad Rusija nuo vasaros nesilaiko Jungtinių Tautų TIR konvencijos – vežėjams keliami papildomi reikalavimai, dėl to stringa ir brangsta krovinių pervežimas.

Vežėjams kenkia tai, kad Rusija nuo vasaros nesilaiko Jungtinių Tautų TIR konvencijos – vežėjams keliami papildomi reikalavimai, dėl to stringa ir brangsta krovinių pervežimas.

Pasak R.Malkaus, dėl to išduodama mažiau TIR garantijų.

Planuota, kad šiemet jų bus išduota 10 proc. daugiau, tačiau metų pradžioje pastebimos neigiamos tendencijos – TIR garantijų išduota 14 proc. mažiau nei praėjusių metų pradžioje. Vadinasi, maždaug tiek sumažėjo ir vežėjų srautas.

„Mėginam surast vienokį ar kitokį sprendimą, kad verslas galėtų veikti. Jeigu neįvyks kažkoks drastiškas dalykas, karas, neduok Dieve, tai vis vien gyventi  reikės.

Žmonės ir anapus sienos nori ir valgyti, ir rengtis. Yra kas nori pagaminti jiems. Mes pasiruošę suteikti paslaugą, kuri yra kokybiška transporto paslauga. Galų gale mes ir gaminame nemažai ir vežame – tai ir sūriai, ir baldai“, – sakė R.Malkus ir čia pat pridūrė, kad jeigu TIR konvencija yra pažeidinėjama dėl politinių priežasčių, tai „Linava“ nieko negali padaryti.

Lietuva, pasak R.Malkaus, kol kas nukentėjo mažiausiai, nes gali vežti prekes per Baltarusiją, o Latvijoje TIR garantijų išdavimas yra sumažėjęs net 40 proc.

Bet baisu ir lietuviams: „Baltarusių nuomonę labai lengva pakeisti, jie gali pasirašyti susitarimus ir taip pat stabdyti vežėjus. Žmonėms, kurie turi ilgalaikius kontraktus pasirašę, ir jiems staiga ne dėl jų klaidų, ne dėl force majeure ima ir griūna. Matome įvairiausių tokių reiškinių.“

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką