„Ryanair“ nusprendė per ateinančias šešias savaites atšaukti 1680–2100 skrydžių (arba po 40–50 jų kasdien), kad pagerintų savo punktualumą. Bendrovės atstovų teigimu, bus atšaukta ne daugiau nei du procentai skrydžių. Skrydžiai taip pat atšaukiami siekiant suteikti galimybę pilotams išeiti atostogų po įtempto vasaros sezono.
„Ryanair“ apie atšauktus skrydžius praneša likus labai nedaug laiko iki jų, ir tai kelia keleivių pyktį ir nerimą.
Šiuo metu „Ryanair“ puslapyje skelbiama informacija tik apie skrydžius iki rugsėjo 20 dienos, trečiadienio. Kol kas skrydžių į ar iš Lietuvos oro uostų bendrovė neatšaukė.
Daugiausia yra atšaukinėjami skrydžiai iš Londono Stanstedo oro uosto. Pirmadienį atšaukti skrydžiai iš šio oro uosto į Taliną, Prahą, Varšuvą, Ankoną, Oslą, Liuksemburgą, Glazgą, Barseloną, Edinburgą.
Į Londono Stanstedo oro uostą skrenda ir lėktuvai iš Vilniaus, Kauno bei Palangos, tačiau kol kas skrydžiai iki trečiadienio nėra atšaukti, apie tolesnes datas informacijos bendrovė dar nepateikia. Šeštadienį buvo atšauktas skrydis Vilnius–Briuselis.
Pirmadienį taip pat atšaukta nemažai skrydžių iš Dublino, Barselonos, Milano, Madrido, Porto.
Antradienį dauguma atšauktų skrydžių taip pat iš Stanstedo oro uosto arba į jį, atšauktas skrydis iš Stanstedo į Rygą.
Trečiadienį dauguma paveiktų maršrutų taip pat yra Stanstedo kryptimi, atšaukti skrydžiai iš Barselonos, Dublino, Briuselio, Madrido, Milano ir kitur.
„Jūsų skrydis vyks kaip įprasta, nebent gavote elektroninį laišką“, – skelbia „Ryanair“.
Tiesa, bendrovės keleiviai skundžiasi, kad skrydžiai atšaukiami likus labai mažai laiko iki kelionės, todėl rekomenduojama sekti informaciją tinklalapyje.
Keleiviai reikalauja paviešinti atšauktų skrydžių sąrašą
Vartotojų teisių grupė „Which?“ kritikavo bendrovę – savo klientus ji turėjo įspėti anksčiau, rašo BBC.
„Labai svarbu, kad „Ryanair“ pasidalintų visų atšauktų skrydžių sąrašu, kad keleiviai turėtų laiko prisiderinti“, – aiškino jie.
Atšaukti skrydžiai paveiks maždaug 400 tūkst. žmonių. Jiems bus pasiūlyti alternatyvūs maršrutai arba grąžinti pinigai.
Dauguma skrydžių yra atšaukiami dėl personalo trūkumo, kad daug pilotų po piko vasaros sezono atostogas planuoja būtent dabar, baigiantis metams.
„Ryanair“ taip pat kaltina streikus ir prastą orą – dėl to esą kentėjo punktualumas.
„Twitter“ užvirė arši diskusija – žmonės reikalauja paviešinti atšauktų skrydžių sąrašą, keleiviai ragina vieni kitus neimti pinigų už skrydį, o reikalauti iš oro linijų bendrovės kompensacijos už patirtus nepatogumus.
„Per ateinančias kelias savaites turiu užsisakęs dvi keliones. Laukimą dabar pakeitė rūpestis“, – rašo vienas „Twitter“ vartotojas.
Štai kokios yra Europos Sąjungos kompensacijos už atšauktus skrydžius taisyklės:
-
Keleiviai turi teisę į pagalbą ir kompensaciją, jeigu kliūtys skrydžiui iškilo dėl kompanijos kaltės.
-
Bendrovės turi grąžinti visus už skrydį sumokėtus pinigus per kelias dienas arba pasiūlyti naują skrydį tuo atveju, jeigu jis atšauktas buvo likus labai nedaug laiko iki kelionės.
-
Keleiviai taip pat gali reikalauti kompensacijos: 250 eurų už trumpą kelionę, 440 eurų už vidutinio ilgio ir 600 eurų už ilgą kelionę.
-
Keleiviai, kurie kelionės tikslą pasiekia vėluodami daugiau nei tris valandas, gali reikalauti kompensacijos nuo 200 iki 600 eurų, priklausomai nuo kelionės trukmės ir vėlavimo.