Lietuvos oro uostų vadovo Simono Bartkaus pasidalintame sąraše surinkti duomenys iš šių metų balandžio-gegužės.
Šie duomenys rodo, kad tarp 20 populiariausių oro uostų, net 15 yra šiandien yra pasiekiami tiesioginiais skrydžiais. Tačiau, kaip rodo ši statistika, keliautojai neretai verčiau į juos renkasi skristi su persėdimu, nes dažniausiai jiems netinka skrydžio data ar laikas.
„Populiariausių su persėdimais skrendamų krypčių dvidešimtuke tik penkiomis kryptimis visiškai nevyksta tiesioginiai skrydžiai iš Vilniaus, o 15 vietų užima kryptys, kurioms tiesioginiai skrydžiai yra vykdomi. Tad akcentas dar kartą tas pats – geras produktas yra nemažiau svarbus nei faktas apie tiesioginio skrydžio buvimą“, – nurodo S.Bartkus.
Tarp miestų, į kuriuos skrydžių iš Vilniaus nevykdoma, populiariausia yra Praha (53 keleiviai per dieną; 4 vieta), Niujorko J.F.Kennedy (52 keleiviai, 5 vieta). Septintoje vietoje – Madridas (47 keleiviai), vienuoliktoje – Diuseldorfas (45 keleiviai), o dvyliktoje – Čikagos O'Hare (44 keleiviai).
Tiek S.Bartkus, tiek Lietuvos aviacijos ekspertai yra ne kartą nurodę, kad transatlantinių skrydžių iš Lietuvos į JAV miestus nebus dar bent kelerius metus.
Prahos kryptis, kuri pavasarį buvo aukščiausioje pozicijoje tarp krypčių, (4 vieta) be tiesioginių skrydžių, didelių vilčių kol kas nekelia.
„Praha turi iššūkį dėl didelio vienkrypčio eismo gatvės, t.y. pardavimai visiškai dominuoja Lietuvos pusėje (53 keleiviai per dieną yra daugiausia lietuviai), todėl potencialo užimti tą kryptį turi tik stiprus Lietuvoje brand’as (daugiausia potencialo „Ryanair“, „Wizz Air“ ar „airBaltic“)“, – rašo Simonas Bartkus.
Vis dėlto, naujienlaiškio pabaigoje S.Bartkus nurodo, kad Praha yra tarp trijų miestų, kur Lietuva „turi rasti vežėjus tiesioginiams skrydžiams“.
Lietuvos oro uostų vadovas turi kur kas geresnių naujienų laukiantiems skrydžių iš Vilniaus į Vokietijos miestą Diuseldorfą ir Ispanijos sostinę Madridą.
„Abejomis šiomis kryptimis šiuo metu aktyviai ieškome vežėjų ir esame paskelbę rizikos pasidalijimo modelio konkursus vykdyti tiesioginius skrydžius iš Vilniaus šiomis kryptimis“, – nurodo jis.
Šie skrydžiai vyktų pagal rizikos pasidalijimo modelį, pagal kurį „airBaltic“ nuo pavasario jau skraidina iš Vilniaus į Lisaboną ir Hamburgą. Tokiems skrydžiams pinigų skiria ir Lietuvos valstybė.
„Kol kas sunku prognozuoti, kaip Lisabonos ir Hamburgo kryptimis toliau vystysis keleivių srautas. Kol kas panašu, jog nors ir atsirado tiesioginiai skrydžiai, kuriais per mėnesį skrenda virš 2 tūkst. keleivių, dar lieka ir netiesiogionio srauto“, – apie šiuos skrydžius rašė S.Bartkus.
Krypties negana – būtinas ir patogumas
Paskelbtame sąraše pirmauja Briuselis, į kurį arba iš kurio su persėdimu per dieną skrenda 89 keleiviai. Į Amsterdamą – 74 keleiviai, o į Taliną – 65.
„Pirmoje vietoje pagal netiesioginį srautą išlieka Briuselio kryptis, nepaisant to, jog „Brussels Airlines“ tiesiogiai skraidina tarp Lietuvos ir Belgijos sostinių keturis kartus per savaitę. Belgai truputį pagerino tvarkaraštį, bet esamas dažnis yra nepakankamas ir kasdien net 89 keleiviai renkasi skristi iš Vilniaus į Briuselį netiesiogiai. Aiškus potencialas „Brussels Airlines“ gerinti produktą arba, jiems toliau nieko nedarant, naujam žaidėjui ateiti į šį maršrutą“, – rašė S.Bartkus.
Įdomu, jog į antrą sąrašo vietą pašoko Amsterdamo kryptis, kuri praeitų metų apžvalgoje buvo tik 17 vietoje.
„Kiekvieną dieną galima tiesiogiai skristi iš Vilniaus į Nyderlandų sostinę, o nuo gegužės pabaigos ir porą kartų per savaitę iš Palangos. Taip pat net dvi aviakompanijos skraidina tiesiogiai į kitą Olandijos miestą Eindhoveną. Nepaisant to, balandį-gegužę vidutiniškai 74 keleiviai per dieną rinkosi netiesioginį skrydį. Džiugu, jog „airBaltic“ tą irgi mato ir nuo šių metų spalio pabaigos dažnis Vilnius-Amsterdamas augs iki 9 skrydžių per savaitę: antradieniais ir šeštadieniais bus galima skraidyti du kartus per dieną. Taip pat skrydžiai Palanga-Amsterdamas tęsis ir žiemos sezonu“, – nurodė jis.
Netiesioginis srautas šiek tiek smuko Vilnius-Talinas kryptimi, tačiau šis maršrutas toliau lieka populiariausių netiesioginių krypčių trejetuke.
Kaip rašė S.Bartkus, „airBaltic“ pavasarį padarė taip, jog bent porą dienų per savaitę buvo galima suskraidyti tą pačią dieną, bet panašu, jog tiek nepakankama ir nemažai keleivių toliau neprisitaiko prie tiesioginių skrydžių tvarkaraščio ir skrenda per Rygą arba per Helsinkį būtent tada, kada jiems reikia.
„airBaltic“ rudenį toliau ketina didinti skrydžių dažnį šiuo maršrutu ir suprantu sunkią užduoti, jog jie turi labai didelį šiam maršrutui lėktuvą (visi „airBaltic“ lėktuvai 145-148 vietų), kas neleidžia užpildyti jo, tarkim, skraidant tris kartus per dieną, kas būtų geidžiamas produktas šiame maršrute“, – nurodė Lietuvos oro uostų vadovas.
Iš viso liepą iš Lietuvos oro uostų galima tiesiogiai skristi 83 maršrutais, neskaitant užsakomųjų skrydžių.