TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

„Skraidančiu limuzinu“ „KlasJet“ į dangų norėtų pakelti ir pačią prezidentę

„Klasjet“ lėktuve
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / „Klasjet“ lėktuve
Šaltinis: 15min
0
A A

Skrydis lietuviškomis verslo klasės oro linijomis „KlasJet“ primena pasaką. Lydekai paliepus, ant stalo gali atsirasti kelis tūkstančius eurų kainuojantis vyno butelis, jūros gėrybės ar rusiškos virtuvės šedevrai. Galima pasirinkti muziką, filmus ir žaidimus, pageidauti dar vienos stiuardesės, nusnausti pokaičio ant Juozo Statkevičiaus kurtos pagalvės. Skrydžiai tokiu lėktuvu, žinoma, nėra įperkami visiems, tačiau tokie populiarūs, kad „KlasJet“ savo dviejų orlaivių parką ketina padidinti net iki dešimties.

Vilniaus oro uoste miegantys „KlasJet“ orlaiviai atrodo it du skraidantys limuzinai. Anksčiau „Bombardier CRJ200“ ir „Bombardier Challenger 850“ į orą pakelti galėdavo po 50 žmonių, dabar vienas tegali priglausti 14, kitas – 10 keleivių. Tačiau ne bet kokių – su mažiausiai 21 tūkst. Lt kišenėje. Nes būtent tiek vidutiniškai kainuoja viena skrydžio valanda.

15min.lt gavo išskirtinę galimybę žvilgtelėti į lėktuvus, kuriais keliauja ne tik Lietuvos turtingieji, bet ir, pavyzdžiui, Rusijos oligarchai, valstybės tarnautojai.

Aviakompaniją pamėgo rusai

Vasara verslo skrydžių bendrovei – pats darbymetis, todėl kiek nustebome, pamatę abu lėktuvus stovinčius Vilniaus oro uoste. Tačiau „KlasJet“, priklausančios lietuviškam koncernui „Avia Solutions Group“, komercijos vadovas Tomas Dinsmonas patikino, kad jie čia neužsibus, nes užsakymų netrūksta. 

Tiesą sakant, jų yra tiek daug, kad dviejų lėktuvų bendrovei maža – per ateinančius kelerius metus ketinama orlaivių parką plėsti iki dešimties lėktuvų.

„Užimtumas didelis. Vasara, pradedant pavasariu, yra tas laikas, kai verslo aviacija atsigauna ir užsakymų yra daug. Ji, išskyrus kelis mėnesius per metus, yra labai aktyvi. Aišku, vasaros sezonas yra piko laikas, kai skraido visi. Ypač savaitgaliais – ir atostogų, ir verslo reikalais“, – 15min.lt pasakojo T.Dinsmonas.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Klasjet“ komercijos direktorius Tomas Dismantas
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„KlasJet“ komercijos vadovas Tomas Dinsmonas

Apie klientus jis neatviravo – konfidencialumas yra vienas labai svarbių verslo aviacijos bruožų, – tačiau atskleidė, kad lietuvių tarp jų yra mažuma.

„Didžiąja dalimi skraido ir užsakinėja klientai iš Rusijos ir NVS šalių, nes, ne paslaptis, ten, kaip ir likusiose Europoje, privačių skrydžių rinka yra didelė, paklausa yra didelė. Mes, tą suvokdami, atėjome į rinką sakydami, kad mes irgi galime būti išskirtiniai“, – sakė jis.

„KlasJet“ puikiai išnaudoja spragą Lietuvos aviacijoje – verslininkai kartais negali tiesiogiai nuskristi į tam tikrą pasaulio miestą, jų netenkina skrydžio datos ar laikas, o kartais, lėktuvu skrendant visai šeimai ar didelei grupei darbuotojų, skrydžiai VIP lėktuvais nebeatrodo tokie brangūs.

Apie 21 tūkst. litų už skrydžio valandą

Lėktuvą į orą „KlasJet“ personalas gali pakelti ir per valandą. Tai yra, jeigu jūs dabar paskambintumėte įmonei ir ji turėtų vieną laisvą lėktuvą, jau po valandos galėtumėte skristi bet kur.

„KlasJet“ įkainoja vieną valandą – į kainą įtraukiami degalai, išlaidos personalui, antžeminio aptarnavimo mokesčiai, keleivių maitinimas, orlaivio išlaikymas.

„KlasJet“ įkainoja vieną valandą – į kainą įtraukiami degalai, išlaidos personalui, antžeminio aptarnavimo mokesčiai, keleivių maitinimas, orlaivio išlaikymas. Tikslią valandos kainą T.Dinsmonas įvardinti vengia, nes ji labai svyruoja, priklausomai nuo oro uosto mokesčių, keleivio įnorių. Tačiau preliminarią kainą išduoda – 6 tūkst. eurų (apie 21 tūkst. Lt).

„Tai yra labai apytikslė kaina. Tai gali būti klaidinga – gali būti ir brangiau, ir pigiau. Skiriasi kliento lūkesčiai – ar jis nori gerti prabangų šampaną už papildomą mokestį, ar jis nori išskristi ir atskristi į VIP terminalą, kuris yra šalia oro uosto. Tai gali išauginti skrydžio kainą. Tai yra papildomos paslaugos, kurios gali būti suteiktos. Dėl to sakome, kad kaina yra apie 6 tūkst. eurų, bet kiekvieną kartą yra skaičiuojama atskirai“, – pasakojo bendrovės komercijos vadovas.

Žinoma, kuo ilgesnė kelionė, tuo ji brangesnė. Kol kas toliausiai „KlasJet“ orlaivis yra skridęs iki Dubajaus arba iš Maskvos iki Barselonos. Tačiau jis gali skristi bet kur, kur tik pageidauja klientai.

„Yra maksimalus skrydžio nuotolis, kiek gali nuskristi lėktuvas iki degalų pasipildymo. „Bombardier Challenger 850“ orlaivis skrenda 5200 kilometrų, „Bombardier CRJ200“ – 3700 kilometrų, tada pasipildo degalų. Taigi lėktuvas gali nuskristi ir į Bankoką, ir Jungtines Valstijas. Skrydžio geografija yra visas pasaulis“, – pasakojo T.Dinsmonas.

Kad skrydis neprailgtų, bendrovė siūlo muzikos, žaidimų, filmų ar maisto pagal pageidavimą. Taip pat galima nusnausti ant lėktuvuose esančių sofų, kurių viena į lėktuvą buvo įtaisyta paties Juozo Statkevičiaus nurodymu.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Klasjet“ lėktuve
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Klasjet“ lėktuve

Norėtų paskraidinti prezidentę

Du „KlasJet“ lėktuvai yra skirtingi – vieno jų vidus yra tamsus, su pertvara, skiriančia lėktuvą į dvi dalis. Kartais viename susidariusių kambarių yra uždaromi vaikai, o kartais – asmens sargybiniai, lydintys svarbius asmenis. Kitas lėktuvas – šviesesnis, apstatytas juodos ir baltos odos baldais, juodai baltai dryžuotu kilimu.

Lietuvos valstybės pareigūnų „KlasJet“ skraidinti dar neteko, tačiau Rusijos ir kitų valstybių oficialūs asmenys su mielu noru sėda į VIP lėktuvus.

„Aišku, kodėl gi ne, – sakė T.Dinsmonas, paklaustas, ar norėtų skraidinti prezidentę Dalią Grybauskaitę. – Paklausti niekada nekainuoja. Tai galėtų būti mūsų žinutė į kanceliariją ar kitur, kad mes visada esame pasiruošę skraidyti. Užsienio praktika yra tokia, kad valstybės vadovai, pareigūnai skraido užsakomaisiais orlaiviais.“

Tačiau kol kas valstybės užsakymų sulaukti „KlasJet“ neteko. Kompanijos lėktuvais šiuo metu skraido verslininkai, taip pat ir šeimos ar bičiuliai, švenčiantys įvairias progas. Kartais žmonės skrenda ir po vieną.

„Ne“ – ne atsakymas

Už papildomą sumą gausite visko, ko tik širdis geidžia.

Nepasakyčiau, kad, kuo klientas yra turtingesnis, tuo jo įnoriai platesni, didesni, kartais jis tiesiog nori gero maisto, – pasakojo T.Dinsmonas.

„Mes turime ir savo virtuvę – itališką, prancūzišką, rusišką, ir klientas gali rinktis iš jų, bet, jeigu ne, gali pasakyti, ką nori valgyti pusryčiams, pietums, mes visada išpildome reikalavimus, kažkokių apribojimų nėra, nebent nebūtų visai galima gauti. Bet dažnu atveju jūros gėrybės, viskas – klientas gali gauti viską, ko tikisi, iš anksto pranešęs“, – pasakojo kompanijos atstovas.

Būna, kad klientas, pavyzdžiui, užsimano vyno už kelis tūkstančius eurų. Jeigu tik jis sutinka mokėti tokią kainą, vynas netrunka atkeliauti į lėktuvą. Keleiviai taip pat gali prašyti muzikos, filmų, žaidimų.

„Nepasakyčiau, kad, kuo klientas yra turtingesnis, tuo jo įnoriai platesni, didesni, kartais jis tiesiog nori gero maisto“, – pasakojo T.Dinsmonas.

Lietuvoje veikia dar dvi tokių skrydžių kompanijos („Charter Jets“ su „Falcon 2000“ ir „Hawker 800 XP“ bei „Classic Jet“ su „Hawker 850XP“ ir „Hawker 900XP“). Tačiau, T.Dinsmono teigimu, bendrovė rado savo nišą rinkoje. Todėl „KlasJet“ orlaivių parkas padidės net 5 kartus.

Jau ieško naujo personalo

Pirmoji „KlasJet“ įsidarbinusi stiuardesė yra ukrainietė. Jos privalumas – ne tik patirtis verslo aviacijoje, bet ir rusų kalba, kuri itin praverčia skraidinant rusakalbius klientus.

„KlasJet“ nuotr./„KlasJet“
„KlasJet“ nuotr./„KlasJet“

Lėktuvais dar skraido po keturis kapitonus ir keturis antruosius pilotus, dirba ir dar viena stiuardesė.

T.Dinsmonas pasakojo, kad jau pradedama ir naujų darbuotojų paieška – jų prireiks įmonei plečiantis. O augti „KlasJet“ ketina net penkis kartus – vietoje dviejų orlaivių parkas padidės iki dešimties.

Kol kas abu lėktuvai stovi Vilniaus oro uoste, tačiau dalis kitų greičiausiai bus „apgyvendinti“ ir užsienio oro uostuose.

Vienas tokio tipo orlaivis kainuoja nuo kelių iki keliasdešimties milijonu eurų. Įsigytų lėktuvų salonus dar reikia perdirbti – tai trunka nuo pusės iki vienerių metų. Paprasto lėktuvo pavertimas VIP'iniu, priklausomai nuo įnorių, gali kainuotų nuo kelių šimtų tūkstančių iki dešimties milijonų eurų.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką