Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti
2018 08 22 /11:19

Skrydžio iš Vilniaus metu mirė žmogus – paaiškėjo tik po bandymų gauti kompensacijas

Gegužės 16 d. skrydžio iš Vilniaus į Belfastą metu, vykstant išlaipinimui, mirė senyvo amžiaus keleivis. Apie įvykį nebuvo pranešta, tačiau tai išaiškėjo tuomet, kai vienas nepatenkintas „Wizz Air“ klientas visais būdais bandė „išsimušti“ jam nepriklausiusią kompensaciją.
Lėktuvas Vilniaus oro uoste
Lėktuvas Vilniaus oro uoste / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Wizz Air“ 15min informavo, kad šiemet gegužės 16-os dienos skrydžio (nr. W6 8013) iš Vilniaus į Belfastą metu, vykstant išlaipinimui, senyvo amžiaus keleivis buvo pastebėtas be sąmonės.

„Vadovaujantis tokiais atvejais numatytu protokolu, įgula nedelsdama iškvietė greitąją medicinos pagalbą, kurią suteikė oro uosto medicinos komanda. Deja, keleivio gyvybės išgelbėti nepavyko. Atsižvelgiant į prašomos informacijos jautrumą ir mūsų bendrovės politiką laikytis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento, detalesnės informacijos apie keleivį ar jo būklę pateikti negalima“, – teigiama bendrovės komentare.

Iškoneveikė bendroves dėl kompensacijos

Ši tragiška istorija paaiškėjo po to, kai į 15min kreipėsi skaitytojas, pasipiktinęs ir „Wizz Air“, ir „Skycop“ – mat abi jam atsisakė mokėti kompensaciją už tądien vėlavusį skrydį į Milaną tuo pačiu lėktuvu.

Tragiškų įvykių avialinijos negali kontroliuoti, todėl kompensacija nėra taikoma tuomet, kai skrydis atidėtas dėl tokių aplinkybių. Tai neįtikino vieno keleivio, kuris tuo pačiu lėktuvu pavėlavo į Madridą 5 valandas.

Skaitytojui kilo įtarimas, kad „,Skycop“, „kuri plačiai reklamuojasi ir siūlo žmonėms, keliaujantiems oro linijomis, susigrąžinti kompensacijas už vėluojančius ar atidėtus, atšauktus skrydžius“, apgaudinėja žmonės

„Šia bendrovės paslauga pasinaudojome ir mes su drauge, kai š.m. gegužės 16 d. skrydis iš Vilniaus į Milaną (W68051) 13.15 vėlavo daugiau nei 5 val. ir oro linijų bendrovė ,,Wizz Air“ atsisakė mokėti kompensaciją už vėlavimą dėl ypatingų aplinkybių, kurių mums nepaaiškino. Todėl nusprendėme pasinaudoti „Skycop“ bendrovės paslaugomis ir mes“, – dėstė nepatenkintas skaitytojas.

Tačiau ir ten laukė toks pats atsakymas, bendrovė netgi nurodė, kad reiso metu mirė žmogus. Tai neįtikino keliautojų ir jie kelis kartus kreipėsi į bendrovę su pretenzijomis.

„Tai ką gavome, vargu, ar pavadinsi dokumentu, nes tokį galiu ir aš pats parašyti ir išsiųsti. Šioje ,,špargalkėje“ (kitaip negaliu jos pavadinti) nesimato jokių įmonių rekvizitų, nei kam, nei kokiu tikslu, nei kada tiksliai siųsta, nėra jokių antspaudų, ar konkrečių parašymų apie pretenzijos atmetimą ar neatmetimą. Jame matosi tik tai, jog skrydis vėlavo galimai dėl keleivio mirties. Manau, keleivių neturi jaudinti, kad kažkas įvyko kažkuriame reise“, – širdo skaitytojas, įsitikinęs, kad yra apgaudinėjamas.

15min skaitytojo nuotr./W6 8051 reiso vėlavimo įrodymo skaitytojui nepakako
15min skaitytojo nuotr./W6 8051 reiso vėlavimo įrodymo skaitytojui nepakako

Tačiau kompensacija už šį atvejį, deja, nepriklausys.

„Tokių tragiškų įvykių avialinijos negali kontroliuoti, todėl kompensacija nėra taikoma“, – teigiama „Wizz Air“ komentare.

Skycop“: mirtis nėra kasdienė situacija

Bendrovė „Skycop“pasirodžius publikacijai atsiuntė komentarą, kuriame nurodo, kad klientas ne kartą kreipėsi su pretenzijomis dėl skrydžių vėlavimo, tačiau jos visos buvo atmestos kaip nepagrįstos. Mirties ir orų skrydžių bendrovės negali kontroliuoti.

„Pirmoji pateikta 2017 m spalio 11 d., pretenzija atmesta, nes skrydis vėlavo dėl pūgos – skrydžių sutrikdymai dėl orų nėra kompensuojami. Klientas informuotas.Kita pretenzija – šis konkretus atvejis – buvo pateikta šių metų gegužės 18 d. Po kiek laiko ji buvo anuliuota, nes klientas nepasirašė atstovavimo sutarties ir nepateikė dokumentų. Tuomet, birželio 25 d. vėl pateikė pretenziją. Iš savo pusės pateikėme pretenziją avialinijoms, gavome atsakymą, kad skrydis sutrikdytas buvo dėl nenumatytų aplinkybių, susijusių su keleivių sveikata“, – aiškinama „Skycop“ atsiųstame komentare.

Bendrovė patikina, kad teiravosi papildomai – gautas atsakymas, kad keleivio sveikata yra nenumatyta aplinkybė, pagal reglamentą „Wizz Air“ neturi mokėti kompensacijos ir prisegė išrašo ištrauką iš vidinės suvestinės – tokia pati buvo pateikta ir klientui.

„Suprantame kliento nusivylimą, tačiau šiuo atveju, mes neturime kitos išeities, kaip sutikti su avilinija – žmogaus mirtis lėktuve nėra kasdienė situacija. Jei žmogus numirė skrydžio metu, tai atvykus į oro uostą, tai galėjo sutrikdyti ne tik tą vieną skrydį: orlaivio užlaikymas dėl mirties konstatavimo, palaikų išvežimo ir kitų su tuo susijusių dalykų užima daugiau laiko, nei tiesiog orlaivio siurbimas ir valymas“, – teigiama komentare.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
Steikų diena: kaip paruošti sultingą ir burnoje tirpstantį steiką?
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius