-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Small Planet Airlines“ – ne balta varna: kas darosi su pigiomis Europos avialinijomis?

Augančios išlaidos darbo jėgai ir brangstantys degalai šienauja Europos aviacijos sektorių. Šveicarijos, Belgijos, Kipro, Danijos, o dabar ir Lietuvos, oro bendrovės atsidūrė ant bedugnės krašto. Vienoms laikinai sustabdant skrydžius ar apskritai likviduojant veiklą, Lietuvos „Small Planet Airlines“ ieško būdų, kaip išvengti bankroto – Vokietijos verslui ieško paskutinės minutės pirkėjo, investuotojas praverstų ir motininei įmonei Lietuvoje. Nors ji šiemet ir dirbs pelningai, žemyn įmonę tempia Vokietijos ir Lenkijos padalinių problemos.
„Small Planet Airlines“ lėktuvas
„Small Planet Airlines“ lėktuvas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Šią savaitę „Small Planet Airlines“ paskelbė apie restruktūrizaciją ir Lietuvoje. Motininę kompaniją į dugną tempia padalinių Vokietijoje ir Lenkijoje problemos. Vokietijos padaliniui, praradusiam pagrindinius savo partnerius, tarp kurių – TUI ir „Thomas Cook“, ieškoma paskutinės minutės pirkėjo, rašo fvw.com. Mažinamas orlaivių skaičius ir investuotojo ieškoma ir Lenkijos padaliniui. Įmonė Lietuvoje jos atstovų vertinama perspektyviai, jeigu atsirastų investuotojas, iš bėdų ji išliptų dar greičiau.

Small Planet Airlines“ – ne vienintelė

„Small Planet Airlines“ problemos atspindi pastarojo laikotarpio aviacijos sektoriaus tendenciją – ne visos bendrovės atlaiko iššūkius. Trūkstant pilotų ir brangstant jų darbo jėgai, taip pat augant degalų kainoms, įmonėms tenka užsidaryti.

Šveicarų „Skywork“ sustabdė operacijas rugpjūtį, rugsėjį likvidacijos procesą pradėjo Belgijos VLM. Spalį žlugo Kipro pigios oro linijos „Cobalt Air“, veiklą sustabdė ir Danijos „Primera Air“, skelbia CNN.

„Forbes“ klausia, ar pastarojo meto nesėkmės yra tik ledkalnio viršūnė. Airijos pigių oro linijų „Ryanair“ vadovas Michaelis O'Leary, kurio kompanija susiduria su problemomis dėl kaštų, kompiuterinių sistemų, įgulos ir keleivių pasitenkinimo, aiškino, kad konsolidacija sektoriuje yra neišvengiama.

„Scanpix“/SIPA nuotr./„Ryanair“ generalinis direktorius Michaelis O'Leary
„Scanpix“/SIPA nuotr./„Ryanair“ generalinis direktorius Michaelis O'Leary

Jo nuomone, degalų kainoms augant, dalis žemų kainų avialinijų šią žiemą užsidarys.

„Žiemą bus daugiau ir didesnių nesėkmių. Mūsų dėmesys kryps į vieną iš dviejų didžiausių Skandinavijos avialinijų“, – M.O'Leary cituoja „Forbes“. Spekuliuojama, kad tai gali būti „Norwegian“, apie kurią jau buvo pasirodžiusios tokios antraštės: „Vargu ar „Norwegian Air“ išgyvens šią vasarą“, „Ar „Norwegian“ išgyvens „Brexit“ ir pan. Po padidinamuoju stiklu taip pat yra WOW, kuri patiria nuostolius ir svarsto galimą susijungimą su „Icelandair“.

Taigi „Small Planet Airlines“ nėra balta varna sektoriuje.

Investuotojo ieškos ir Lietuvai

„Small Planet Airlines“ Vokietijos ir Lenkijos padaliniams ieškomas investuotojas. Motininė kompanija Lietuvoje išsikapstys esą ir be investuotojo, tačiau tokio atsiradimas padėtų įmonei iš problemų išlipti greičiau, 15min aiškino „Small Planet Airlines“ rinkodaros vadovas Simonas Bartkus.

Prognozuojama, kad „Small Planet Airlines“ Lietuvoje netgi bus pelninga – šiemet uždirbs 3,4 mln. eurų, tačiau pelno eilutę gali smarkiai pakoreguoti nuostoliai dėl negautų pajamų iš Lenkijos ir Vokietijos įmonių.

„Be to, dalis Lenkijos ir Vokietijos įmonių tiekėjų, kuriems Lietuvos įmonė buvo garantavusi už savo seserines įmones, turi galimybę reikalauti, kad „Small Planet Airlines“ padengtų šių įmonių įsiskolinimus. Restruktūrizacijos procesas suteiks laiko susidariusioms skoloms grąžinti ir infrastruktūrai sumažinti. Tai geriausias būdas lietuviškai įmonei tęsti veiklą ir amortizuoti kitose šalyse kylančius įsipareigojimus bei rizikas“, – pabrėžė S.Bartkus.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Simonas Bartkus
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Simonas Bartkus

Lietuvoje, priešingai nei Vokietijoje ir Lenkijoje, skrydžių mažinti „Small Planet Airlines“ neketina ir žada veiklą tęsti pagal numatytus tvarkaraščius. Taigi keleiviams savo planų keisti nereikės.

„Kaip ir planavome, ateinantį žiemos sezoną UAB „Small Planet Airlines“ skraidys 8 lėktuvais: 2 kils iš bazės Vilniuje, 1 – iš Bilundo, 2 – iš Vietnamo, kur dirbsime kartu su partneriais „Bamboo Airways“, dar 2 skraidys Kambodžoje, kur ir toliau bendradarbiausime su čia veikiančia „Small Planet Airlines“ bendrove. Vienas orlaivis atliks pakaitinio funkciją ir skrydžius vykdys vėlavimų atvejais, taip sumažinant keleivių patiriamus nepatogumus“, – paaiškino S.Bartkus.

G.Žiemelis įmonės nepirks

Skirtingai nuo Lenkijos ir Vokietijos įmonių, Lietuvoje „Small Planet Airlines“ veikia sėkmingai, tad restruktūrizacijos vykdymui investuotojas nėra būtinas, aiškino S.Bartkus.

„Tiesa, investuotojo atsiradimas leistų restruktūrizacijos procesą pagreitinti, tad tokios galimybės neatmetame. Potencialių investuotojų susidomėjimo jau esame sulaukę, jie pritaria mūsų sprendimui vykdyti restruktūrizaciją, nes tai padėtų optimizuoti įmonės veiklą ir suvaldyti riziką“, – pridūrė jis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gediminas Žiemelis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gediminas Žiemelis

2013 metų balandžio pradžioje Gedimino Žiemelio valdoma „Avia Solutions Group“ paskelbė apie „Small Planet Airlines“ pardavimą. Įmonė parduota jos vadovams.

15min paklausė G.Žiemelio, ar jis norėtų įsigyti „Small Planet Airlines“. Tačiau verslininko ši bendrovė esą nedomina ir jis dairosi kitų galimybių.

Santykių su klientais nepaveiks?

S.Bartkus 15min paaiškino, kad restruktūrizacijos metu yra numatyta atsiskaityti už einamąsias paslaugas paslaugų tiekėjams.

„Restruktūrizacijos metmenyse taip pat yra numatoma įgyvendinant restruktūrizaciją atsiskaityti su visais kreditoriais“, – sakė jis.

S.Bartkus taip pat pridūrė, kad skolos einamųjų paslaugų tiekėjams nėra restruktūrizacijos priežastis – operacinė veikla yra pelninga ir einamieji atsiskaitymai su tiekėjais yra vykdomi.

Didžioji dalis darbuotojų, su kuriais turėsime atsisveikinti, aptarnaudavo Lenkijoje ir Vokietijoje veikiančias įmones, – aiškino S.Bartkus.

„Restruktūrizacija yra vykdoma, kadangi pelningumą pakoreguos nuostoliai dėl negautų pajamų iš Lenkijos ir Vokietijos įmonių bei dėl to, jog dalis Lenkijos ir Vokietijos įmonių tiekėjų, kuriems Lietuvos įmonė buvo garantavusi už savo seserines įmones, turi galimybę teikti reikalavimus“, – sakė jis.

„Small Planet Airlines“ jau anksčiau paskelbė, kad iki lapkričio pabaigos iš Vilniaus biuro atleis 44 darbuotojus, kurie daugiausia dirbo su Lenkijos ir Vokietijos padaliniais.

„Didžioji dalis darbuotojų, su kuriais turėsime atsisveikinti, aptarnaudavo Lenkijoje ir Vokietijoje veikiančias įmones, teikdami skrydžių valdymo, finansinės apskaitos, antžeminio aptarnavimo, klientų aptarnavimo ir kt. paslaugas. Dėl Lenkijoje ir Vokietijoje vykstančių pertvarkų smarkiai sumažėjo veiklos apimtys, tad šių darbuotojų atliekama funkcija tapo pertekline. Apgailestaujame, jog mūsų darbuotojai dėl to patirs rūpesčių. Atleidžiamiems darbuotojams bus išmokamos išeitinės kompensacijos pagal Lietuvoje galiojantį teisinį reguliavimą“, – aiškino S.Bartkus.

Restruktūrizacija taip pat neturėtų atsiliepti santykiams su pagrindiniais klientais.

„Su didžiaisiais kelionių organizatoriais Lietuvoje turime galiojančias ilgalaikes sutartis, bendradarbiaujame beveik nuo veiklos pradžios – apie dešimt metų. Jie yra mūsų verslo sėkmės pagrindas. Planuojame šį bendradarbiavimą toliau tęsti“, – sakė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius