Pirmadienis tapo jau ketvirtąja streikų diena. Protesto akcijas profsąjungos ketina rengti bent iki birželio 28 dienos, nebent vyriausybė nusileistų dėl skolų slegiamos geležinkelių operatorės pertvarkymo plano.
G.Pepy televizijos kanalui BFM pareiškė, kad iki šiol įmonė dėl kiekvienos streiko dienos prarasdavo po maždaug 20 mln. eurų, nors eismo sutrikimai dažnai tęsdavosi ir ne streiko dienomis.
Prieš vyriausybės planus pertvarkyti SNCF protestuojantys geležinkelininkai streikus pradėjo praėjusią savaitę. Protesto akcija vyksta dvi iš kiekvienų penkių darbo dienų.
Pirmadienį šalyje kursavo tik penktadalis greitųjų traukinių TGV ir trečdalis regioninių traukinių.
Taip pat buvo atšauktas maždaug penktadalis „Eurostar“ traukinių į ir iš Londono reisų.
Pasak G.Pepy, pirmadienį protesto akcijoje dalyvauja „gana daug geležinkelininkų“, „nors kursuoja daugiau traukinių negu praėjusį kartą“.
„Iš to, ką matau, galiu sakyti, kad Prancūzija nėra paralyžiuota, bet keleiviai yra skaudžiai baudžiami“, – pareiškė jis.
Pagal vyriausybės parengtą geležinkelių operatorės pertvarkymo planą naujai samdomiems darbuotojams nebebūtų užtikrinamas darbas visam gyvenimui ir nebūtų suteikiamos pirmalaikio išėjimo į pensiją garantijos, kurias turi dabartiniai darbuotojai. Be to, SNCF būtų pertvarkyta į privačią bendrovę, kurios akcijas valdytų valstybė.
Emmanuelio Macrono vyriausybė sako, kad tokios privilegijos ir įmonės valdymo struktūra nebėra logiškos, nes globalizuota ir vis labiau automatizuojama šiandienos ekonomika teikia pirmenybę lankstesnei darbo jėgai.
Be to, Europos Sąjungos taisyklėse reikalaujama, kad visos narės atvertų valstybinius geležinkelius konkurencijai, tad Prancūzijos vyriausybė įrodinėja, kad dėl darbuotojų specialaus statuso SNCF bus prastesnėje padėtyje nei galimi privatūs konkurentai.
Pirmadienį vykstantis streikas turėtų pasibaigti 8 val. vakaro vietos laiku. Kitas dviejų dienų streikas prasidės penktadienį.