Dabar populiaru
Publikuota: 2020 vasario 14d. 17:32

Sumažėjus keleivių srautams, Kinijoje į dangų nekyla du trečdaliai orlaivių

Kinijoje plinta SARS viruso atmaina
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Kinijoje plinta SARS viruso atmaina

Kinijos oro linijų bendrovės yra priverstos smarkiai apriboti savo veiklą dėl koronaviruso protrūkio, šalies institucijoms ėmusis griežtų priemonių suvaržyti turizmą ir dėl to mažėjant keleivių srautams.

Šiuo metu skrydžių neatlieka apie du trečdaliai Kinijos oro linijų bendrovių lėktuvų, rašo verslo leidinys „The Financial Times“ (FT).

Kinijos Civilinės administracijos duomenimis, per laikotarpį nuo sausio 27 dienos – Naujųjų metų pagal Mėnulio kalendoriuje švenčių pradžios – iki vasario 12 dienos keleivių skaičius buvo 10,21 mln., t. y. 70 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.

Civilinės administracijos duomenimis, vidutinis orlaivių užimtumas šiuo laikotarpiu buvo mažesnis nei pusė vietų.

Staigus keleivių srautų sumažėjimas privertė oro linijų bendroves sumažinti maršrutų skaičių o dalį pilotų išleisti neapmokamų atostogų. Pasak pramonės ekspertų, visoje Kinijoje neskraido iki 70 proc. orlaivių.

Trys didžiausios Kinijos oro transporto bendrovės – „Air China“, „China Eastern Airlines“ ir „China Southern Airlines“ – yra pajėgios išspręsti šią problemą, tačiau mažoms įmonėms, turinčioms didesnę skolų naštą, gali iškilti reali grėsmė, jei koronaviruso epidemija užtruks, perspėja analitikai.

„Situacija nenuspėjama, – pažymėjo analitikas Ivanas Su iš „Morningstar“. – Didžiosios oro linijų bendrovės, valstybinės oro linijų bendrovės, susidoros su sunkumais, jei koronaviruso plitimas bus sustabdytas per ateinančius 1–2 mėnesius.“

Tuo tarpu Kinijos oro linijų konglomeratas „HNA Group“, kuriam priklauso kelios oro linijų bendrovės, gali susidurti su rimtais finansiniais sunkumais, jei keleivių srautai per artimiausius tris mėnesius negrįš į normalų lygį, pranešė FT šaltinis iš Kinijos Civilinės administracijos Civilinės aviacijos mokslo technologijų akademijos.

Pasak šaltinio, HNA turi daug skolų, o didėjančios problemos gali priversti konglomeratą parduoti dar vieną savo turto dalį.

Mažoms Kinijos oro linijoms gali pritrūkti grynųjų pinigų, jei epidemija užtruks, perspėjo „UBS China“ analitikas Erikas Linas.

„Galiausias valstybei gali tekti jas gelbėti“, – pridūrė jis.

Kinijos miestų ir provincijų vyriausybės turi maždaug 20-ies regioninių oro linijų bendrovių akcijų ir tikimasi, kad palaikys jas iškilus sunkumams, rašo FT.

Visgi tai gali sukelti daryti finansinį spaudimą Kinijos vietos institucijoms, kurios jau dabar susiduria su didele skolų našta, įspėja ekspertai.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Sergu atsakingai

Sergu atsakingai
Sergu atsakingai

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką