-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Teismas: 55 mln. eurų vertės „Rail Baltica“ ruožo Kaune statybos nestabdomos

Vienai didžiausių Lietuvos kelių ir tiltų statybos bendrovei „Kauno tiltai“ ir antrinei „Lietuvos geležinkelių“ įmonei Geležinkelio tiesimo centras (GTC) nepavyko laikinai sustabdyti 55 mln .eurų vertės europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ atkarpos Kaune tiesimo darbų.
Projekto „Rail Baltic“ darbus Lietuvos teritorijoje planuojama baigti iki 2015-ų metų
Projekto „Rail Baltic“ darbus Lietuvos teritorijoje planuojama baigti iki 2015-ų metų / Vilmos Danauskienės nuotr.

Lietuvos apeliacinis teismas ketvirtadienį atmetė įmonių skundą ir paliko galioti gegužės pabaigoje Vilniaus apygardos teismo priimtą sprendimą – teismas tuomet atmetė „Kauno tiltų“ ir GTC prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių.

„Pirmosios instancijos teismas, nors ir padarė nepagrįstą išvadą, jog įmonės nepateikė argumentų, pagrindžiančių, kad nesiėmus priemonių galimai palankaus sprendimo įvykdymas pasunkės, tačiau iš esmės pagrįstai netenkino jų prašymo dėl neigiamų pasekmių viešiesiems interesams. Taikyti sutarties vykdymo sustabdymą nėra pagrindo“, – rašoma Apeliacinio teismo nutartyje.

Teisme bendrovės siekia panaikinti „Lietuvos geležinkelių“ sprendimus dėl konkurso dalyvių eilės sudarymo ir laimėtojo nustatymo.

„Lietuvos geležinkeliai“ birželį pasirašė 54,762 mln. eurų vertės sutartį su bendrovių „Hidrostatyba“, „Autokausta“ ir Vokietijos „Leonhard Weiss RTE“ konsorciumu dėl „Rail Baltica“ atkarpos nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio Kauno intermodalinio terminalo tiesimo.

Rangovai nuties 9 kilometrų ilgio 1435 mm pločio geležinkelio vėžę ir rekonstruos 1520 mm pločio kelią. Taip pat numatyta pastatyti du automobilių tunelius, viaduką, triukšmą slopinančias sienutes, tvoras, atlikti kitus darbus.

Konkurse, be „Kauno tiltų“ kartu su GTC, dar dalyvavo bendrovių „A.C.B. “ ir „BMGS“, „Eurovia CS“ ir „Eurovia Lietuvos“ bei „Panevėžio kelių“, Panevėžio statybos tresto ir „Šiaulių plento“ konsorciumai.

„Rail Baltica“ projektas integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Įgyvendinant projektą dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai – Suomija.

Bendra investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos Europos Sąjunga, o vien Lietuvoje – apie 2,474 mlrd. eurų. Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti naudoti 2026 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius