Transporto bendruomenė ragina skiepyti vairuotojus: kol kas tą daro vos 6 proc. pasaulio šalių

Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU), vienijanti 3,5 milijono transporto įmonių iš viso pasaulio, ragina šalių Vyriausybes kuo skubiau skiepyti profesionalius tarptautinę kvalifikaciją turinčius vilkikų vairuotojus nuo koronaviruso (COVID-19), siekiant užtikrinti, kad nesutriktų prekių ir keleivių judėjimas. Kol kas tik 6 proc. pasaulio šalių Vyriausybių atsižvelgė į pandemijos sukeltas problemas vežėjams ir skiepija vairuotojus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vakcina
Vakcina / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Tai buvo vienas aktualiausių klausimų praėjusią savaitę vykusioje IRU Generalinėje asamblėjoje, kurioje dalyvavo ir šiai organizacijai priklausančios Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovai. IRU atstovauja 73 pasaulio valstybių krovinių, keleivių, turistų vežėjus automobiliais.

Tarptautinė bendruomenė pasisako už visuotinį vairuotojų skiepijimą ir ragina narius reikalauti skubių Vyriausybių ir tarptautinių organizacijų veiksmų įvedant skaitmeninį ir visapusiškai pripažintą komercinių transporto priemonių vairuotojų skiepijimo sertifikatą. Ypatingas dėmesys buvo skirtas ir valstybių veiksmams įvertinti, kaip jos padeda transporto sektoriui ir komercinio transporto operatoriams, patiriantiems sunkumus dėl pasaulinės pandemijos.

IRU prezidentas Radu Dinescu akcentavo, kad organizacija imsis visų būtinų veiksmų, siekiant padėti transporto pramonei atsigauti nuo pandemijos sukeltų sunkumų.

IRU Krovininio transporto ir Tvarios plėtros vyriausias patarėjas Jens Hügel tvirtino, kad jau tapo įprasta dėl krizinių situacijų girdėti paaiškinimus, jog dėl to kalta pandemija.

„Tikroji priežastis – chaotiški, neadekvatūs, netoliaregiški šalių Vyriausybių sprendimai, kurie skaudžiai atsiliepia transporto pramonei. Šioje industrijoje laukia didžiulė bankrotų banga. Rinkos tyrimai rodo, kad Vyriausybių sprendimai pandemijos metu lėmė tai, kad milžiniškas vežėjų procentas egzistuoja kaip zombiai – dar juda, bet jau yra mirę. Turizmas ir transportas patiria didžiausias rizikas ir iki šiol neranda jokių indikatorių pozityviems veiklos planams kurti“, – sakė IRU atstovas J.Hügel.

Pasak jo, į Jungtinių Tautų ir kitų pasaulio organizacijų skatinimus padėti vežėjams pandeminiu laikotarpiu realiai atsižvelgė tik 6 proc. pasaulio šalių Vyriausybių.

Lietuvoje kai kurie vairuotojai, dirbantys didžiosiose transporto įmonėse, jau yra paskiepyti, jei jų darbdaviai pasinaudojo kvietimu, skirtu daugiau kaip 100 darbuotojų turinčioms įmonėms. To padaryti negalėjo mažosios ir smulkiosios įmonės, kuriose dirba vos keliasdešimt darbuotojų, nes jos neatitiko kriterijų. Tikimasi, kad daugiau vairuotojų galės pasiskiepyti į vakcinacijos procesą įtraukiant vis daugiau amžiaus grupių.

Generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, transporto įmonės yra pasirengusios prisidėti prie aktyvesnio skiepijimo proceso.

„Kol kas dar neaišku, kaip bus skiepijami Lietuvos įmonėse dirbantys trečiųjų šalių vairuotojai, kurie yra drausti privalomuoju sveikatos draudimu ir moka visus mokesčius valstybei. Jei jie negalės laisvai judėti po Europos Sąjungos erdvę be skiepo, tai bus dar vienas smūgis mūsų šalies transporto sektoriui, o Lietuvos įmonėse juk dirba daugiau 75 tūkst. vairuotojų“, – sako Z.Buivydas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius