Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Tyrimas: nauja patogiausia ir efektyviausia transporto rūšis Vilniuje turėtų būti greitieji autobusai

Nauja transporto rūšis sostinėje turėtų būti greitieji autobusai – tai rodo miesto transporto specialistų kartu su Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykla atlikti tyrimai.
Naujieji Vilniaus autobusai „Castrosua“
Naujasis Vilniaus autobusas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Specialistai tyrimus atliko 1 GR ir 53 autobusų maršruto trasose. Šie maršrutai dubliuoja planuojamą liniją „Stotis–Santariškės“, kurioje sostinės tarybos sprendimu numatyta diegti pirmą naujos transporto rūšies liniją. 

Atlikus srautų analizę ir modeliavimą, nustatyta, kad didžiausias keleivių srautas piko valandų metu su atsarga gali siekti 3500 keleivių – taigi naujoje transporto priemonėje turėtų tilpti  175 keleiviai. Šie skaičiavimai atlikti remiantis  naujos transporto priemonės kursavimo dažniu – kas 3–4 minutes, o jos važiavimo greitis sieks 24 km/h. 

Tinkamiausia nauja transporto rūšis yra greitieji autobusai, galintys pervežti 175 keleivius vienu metu (dabartiniai autobusai perveža apie  120 keleivių). 

Todėl, pasak transporto specialistų, tinkamiausia nauja transporto rūšis yra greitieji autobusai, galintys pervežti 175 keleivius vienu metu (dabartiniai autobusai perveža apie  120 keleivių). 

Planuojamų diegti greitųjų autobusų skirtumas nuo dabar mieste važiuojančių – ne tik galimybė pervežti daugiau keleivių vienu metu, bet ir tai, kad turėtų būti įgyvendinti infrastruktūriniai pakeitimai – greitasis autobusas važiuos eismo juosta, kurioje kitas transportas važiuoti negalės. Greitieji autobusai šviesoforu reguliuojamose sankryžose naudojant modernias ITS technologijas turės pirmumo teisę. 

Dabartinis greitųjų autobusų maršrutų tinklas šiandien Vilniuje siekia 164 km – tai sudaro 6,6 proc.  viso viešojo transporto maršrutų tinklo, tačiau būtent šiais maršrutais keliauja 25 proc.  visų viešojo transporto keleivių. 

2007 metais Vilniaus miesto bendrajame plane buvo numatyta, kad nauja transporto priemonė galėtų būti tramvajus. Tačiau 2008 metais, rengiant Naujų transporto rūšių specialųjį planą,  specialistai analizavo ne tik šios transporto priemonės, bet ir metro bei greitųjų autobusų diegimo galimybes. 2012 metais Vilniaus miesto taryba nusprendė nepasirinkti konkrečios transporto rūšies, o diegti tą transporto priemonę, kurios diegimo kaštai būtų mažiausi, o nauda miestiečiams – didžiausia. Greitųjų autobusų sistema bus visiškai integruota į vieningą Vilniaus miesto bilieto sistemą ir joje galios bendros bilietų kainos.

Remiantis iki šiol parengtais planais bei šio naujausio tyrimo išvadomis, jau artimiausiame Vilniaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje bus teikiamas siūlymas nauja transporto rūšimi mieste pasirinkti greituosius autobusus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Užsisakykite 15min naujienlaiškius