Pasak jos, „Rail Baltica“ yra itin sudėtingas tarptautinis projektas, kuriame priimti sprendimus nėra paprasta.
„RB Rail“ vadovė taip pat pabrėžė, jog Europos Sąjunga (ES) aiškiai leido suprasti, kad tinkamai ir skaidriai valdoma bendra įmonė yra vienas svarbiausių sėkmingo projekto įgyvendinimo veiksnių. Tai užtikrins masto ekonomiją, skaidrų finansinių ir pirkimų procesų valdymą, taip pat sudėtingos infrastruktūros suderinamumą, kuris ypač svarbus techninės saugos ir geležinkelio veikimo požiūriu.
Pasak B.Rubesos, bendras projektas bus naudingas Lietuvai, Latvijai ir Estijai, taip pat visiems, kas galbūt norėtų prie jo prisijungti.
Bendra įmonė nėra užgaida, o būdas, kaip, ES nuomone, turėtų būti įgyvendintas projektas, pareiškė B.Rubesa.
Europos Parlamento Turizmo ir transporto komiteto pirmininkas Michaelas Crameris šią savaitę įspėjo, kad trys Baltijos šalys gali prarasti Europos Sąjungos „Rail Baltica“ projektui skirtas lėšas, jeigu ir toliau nesutars dėl šio projekto įgyvendinimo.
Baltijos šalys ilgai nesutarė, kaip turėtų būti skirstomas pridėtinės vertės mokestis (PVM) už „Rail Baltica“ darbus. Lietuva siekė, kad PVM liktų toje šalyje, kurioje atliekami darbai, o ne Latvijoje, kur įkurta bendra įmonė „RB Rail“. Lietuvos, Latvijos ir Estijos ministrai liepą pasirašė susitarimą dėl PVM skirstymo, tačiau dėl galutinės finansavimo schemos šalys nesutaria.
Baltijos šalys taip pat nesutaria, kaip turėtų būti skiriami „RB Rail“ valdybos nariai. Lietuva nori, kad iš kiekvienos šalies bendrovėje būtų po vieną valdybos narį, o B.Rubesa siūlo, jog valdybos nariai būtų renkami konkurso būdu.