-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Autobuso vairuotoju norėjęs dirbti vyras sulaukė staigmenos – koją pakišo sena neblaivi istorija

Panoręs tapti vairuotoju ir vežioti keleivius sostinėje vilnietis sužinojo, kad jam nepavyks gauti šio darbo, nes yra įkliuvęs neblaivus viešoje vietoje. Tiesa, ne vairuodamas, o susistumdęs prie kavinės. Vyras stebisi, kaip tai susiję su jo trokštamu darbu, tačiau bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) vadovas teigia, kad reikalavimai griežti, nes nenorima rizikuoti keleivių saugumu.
Naujieji Vilniaus viešojo transporto autobusai
Vilniaus autobuso vairuotojas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Į 15min kreipėsi vilnietė Renata (jos pavardė redakcijai žinoma), kuri nusprendė papasakoti savo vyro istoriją, kaip ji sako, privertusią šeimą emigruoti į Vokietiją.

Teises gavo, darbo – ne

„Mano vyras nusprendė, kad nori pakeisti specialybę ir dirbti „Vilniaus viešojo transporto“ autobuso vairuotoju. „Užsirašė į autobusų vairuotojų kursus, sėkmingai išlaikė egzaminus. Dar teko mokytis ir 95 kodo (keleivių vežimas pavojingomis sąlygomis). Reikia pažymėti, kad kursai buvo gan brangus malonumas mūsų šeimai“, – pasakojo moteris.

Jam pasakė, kad turi atnešti pažymą apie per 10 metų gautas administracines nuobaudas. Per 10 metų! – pasakojo Renata.

Turėdamas teisę vairuoti autobusą vyras kreipėsi į VVT Personalo skyrių ir tada sužinojo, kad vien autobuso vairuotojų pažymėjimo neužtenka.

„Jam pasakė, kad autobusų vairuotojų reikia, bet turi atnešti pažymą apie per 10 metų gautas administracines nuobaudas. Per 10 metų! Ir čia sustojo vyro įsidarbinimo klausimas, kadangi jis maždaug prieš 5 metus buvo baustas už tai, kad neblaivus pasirodė viešoje vietoje. Nieko ypatingo neprisidirbo, tik kad prie kavinės susistumdė su tokiu pat išgėrusiu. Gavo baudą. Vadinasi, įsidarbinimas šioje įmonėje mano vyrui uždarytas“, – pasakojo Renata.

Ji pasipiktinusi tokia tvarka, kadangi tikina, jog vyras labai atsakingas žmogus, ankstesnėje darbovietėje ne kartą skatintas už gerą darbą. Tačiau viena klaida esą jam užkerta galimybes dirbti autobuso vairuotoju, nors buvo užfiksuotas neblaivus ir tai nebuvo susiję su vairavimu.

„Juk gyvenime atsitinka įvairių dalykų žmogui, niekas neapdraustas. Ar žmogus, kažkada šiek tiek prasikaltęs, jau nebeturi teisės dorai gyventi ir dirbti paprastu autobuso vairuotoju? Juk ne į banką ar kokią svarbią ir slaptą valstybės instituciją darbinasi. Su vyru viską apsvarstėme ir nusprendėme išvažiuoti dirbti į Vokietiją. Ten vyro rankos reikalingos labiau nei Lietuvoje“, – nuoskaudas liejo Renata.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vilniaus autobuso vairuotoja
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vilniaus autobuso vairuotoja

Rūpinasi keleivių saugumu

Tačiau VVT tvirtina, kad būtent jausdami atsakomybę ir rūpindamiesi savo keleivių saugumu jie ir patvirtino darbuotojų priėmimo taisykles.

„UAB „Vilniaus viešasis transportas“, vertindama kandidatus ir atsirinkdama naujus vairuotojus, remiasi tam tikra tvarka ir kriterijais. Vairuotojų darbas labai atsakingas – kasdien vežti keleivius mieste ir užtikrinti jų ir visų kitų eismo dalyvių saugumą. Todėl policijoje tikslingai tikrinama, kiek administracinių nuobaudų per paskutinius 10 metų turėjo besidarbinantieji. Šių pažymų reikalaujame tam, kad įsitikintume, ar žmogus neturėjo rimtų pažeidimų. Jeigu asmuo baustas ne tik už KET pažeidimus, bet keletą kartų yra pažeidęs ir viešąją tvarką, jis į darbą nėra priimamas, nes nenorima rizikuoti keleivių ir visų kitų dalyvaujančiųjų eisme saugumu“, – 15min sakė VVT generalinis direktorius Rimantas Markauskas.

Vairuotojų darbas labai atsakingas – kasdien vežti keleivius mieste ir užtikrinti jų ir visų kitų eismo dalyvių saugumą, – sakė R.Markauskas.

Šiuo metu VVT dirba 1259 vairuotojai, iš kurių autobusus vairuoja 822, o troleibusus – 437. „Turime vairuotojų, kurie gali vairuoti ir autobusą, ir troleibusą – jie turi ir T, ir D vairavimo kategorijas. Tikslų vairuotojų atlygį įvardyti gana sudėtinga, nes kintamoji jo dalis priklauso nuo skirtingų veiksnių, tokių kaip darbo laikas, darbo stažas, keleivių aptarnavimo kokybė ir kita. Skaičiuojame, kad vidutinis bendrovės vairuotojų atlyginimas yra apie 1137 eurai“, – kalbėjo R.Markauskas.

VVT teigimu, šiuo metu įmonei reikalingi tiek troleibusų (apie 50), tiek autobusų vairuotojai (apie 30). Neturintiems reikiamos vairavimo kategorijos, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ organizuoja vairavimo mokymo kursus ir kviečia tapti mūsų komandos nariais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius