Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vežėjai siūlo dyzelinius autobusus paversti itin ekologiškais: tereikia pakeisti variklį

Vilniaus gatvėmis važinėja dešimtys dar naujų, tačiau dyzelinių autobusų. Pakeisti juos elektriniais ar kitais nėra labai paprasta – tai brangiai kainuoja. Privati bendrovė, vežanti keleivius sostinėje ir kitose Lietuvos savivaldybėse, sako turinti pasiūlymą procesą paspartinti ir nelaukti dar aštuonerių metų iki 2030-ųjų, kad galėtume sakyti, jog viešasis transportas yra ekologiškas.
Vilniaus autobusų parkas
Vilniaus autobusų parkas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Vilnius kol kas – dyzelinių autobusų miestas

Kiekvieną darbo dieną į Vilniaus gatves vežti keleivių išvyksta apie 340 vien bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) autobusų. Nors senųjų, kokius matėme dar prieš kelerius metus vos puškuojančius į miesto kalnus ir leidžiančius juodus dūmus, jau kuris laikas nebėra, vis dėlto daugumą naujųjų autobusų irgi nepavadinsi ekologiškais – jie varomi dyzelinu.

Šiuo metu savivaldybės bendrovė sako turinti penkis elektrinius autobusus ir 252 troleibusus. Taip pat, kaip informavo bendrovė, vykdomas pirkimas dar dėl 101 troleibuso (pirmiausia planuojama įsigyti 50).

„Bendrai naujiems troleibusams skirta 94,5 mln., o iki 2025 m. planuojama iš viso nupirkti 159 troleibusus“, – informavo VVT.

2020 m. VVT įsigijo ir 50 ekologiškų naujų suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Vilniaus autobusų parko elektrinių autobusų įkrovimo vieta
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Vilniaus autobusų parko elektrinių autobusų įkrovimo vieta

Dyzeliniais autobusus keleivius sostinėje veža ir atskiriems maršrutams konkursus laimėjusi „Transrevis“. Įmonės puslapyje nurodoma, kad „62 nauji vidutinės talpos „Isuzu Citybus“ bei 50 ilgųjų „Scania CityWide LF“ autobusų aptarnauja 22 privežamuosius ir pagrindinius maršrutus Vilniaus mieste“.

Siūlo Aplinkos ministerijai keisti tvarką

Šios bendrovės vadovai sako matantys galimybių pakeisti savo transporto priemones ekologiškesnėmis nelaukdami, kol baigsis dabar jų laimėto konkurso laikas – tačiau tam reikia finansinių dotacijų. Tarkim, iš dabar jau veikiančių programų, per kurias remiamas naujų elektrinių ir kitų ekologiškų viešojo transporto autobusų pirkimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius