Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniaus oro uostas mažins lėktuvų keliamą triukšmą

Vilniaus oro uostas bei „Oro navigacija“ pasirašė sutartį dėl kompleksinių triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo. Detaliame ilgalaikiame plane numatyti keliai, padėsiantys valdyti orlaivių triukšmo zonas.
Vilniaus oro uostas
Vilniaus oro uostas / Valdo Kopūsto / 15min nuotr.

Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad triukšmo valdymas bus vykdomas įvairiomis tarpusavyje susijusiomis ir viena kitą papildančiomis kryptimis.

Pirmoji plano dalis numato oro uosto operacijų triukšmo mažinimą. Nuo 2019-ųjų planuojama išanalizuoti galimybes pritaikyti papildomas priemones, tokias kaip uždelsto lėtėjimo operacijos, antžeminis orlaivio manevringumas vienu varikliu ir pan. Taip pat bus nustatyti naktiniai apribojimai mokomiesiems skrydžiams.

Kartu su operacijų triukšmo mažinimu 2019 m. numatoma ir antroji veiklos kryptis – maršrutų korekcijos ir jų laikymosi kontrolė. „Oro navigacijos“ specialistai planuoja pakoreguoti vieną iš artėjimo tūpti maršrutų bei sumažinti zoną, kurioje virš Vilniaus leidžiamas lėktuvų manevringumas, taip užtikrinant, kad orlaivių triukšmas paveiktų kuo mažesnį gyventojų skaičių.

„2019-aisiais atliksime variantinį triukšmo modeliavimą, kuriuo įvertinsime kiekvieną maršrutą ir jo poveikio zoną. Tuomet galėsime tikslingai keisti maršrutus ar jų naudojimo dažnį ir sumažinti triukšmo lygį mieste nepadarydami jokios negatyvios įtakos oro uosto funkcionavimui. 2018 m. pabaigoje jau įsigaliojo įpareigojimas nakties metu kilti ir leistis numatytu maršrutu, 2019 m. griežčiau reguliuoti išskridimo maršrutus norime visą parą“, – aiškina Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./ Oro uoste
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./ Oro uoste

Trečioji triukšmo mažinimo priemonė – nuolatinė triukšmo stebėsena ir matavimas. Metų pradžioje pilnai veikti pradėjo Vilniaus oro uosto triukšmo monitoringo sistema, kuri pasitelkdama „Oro navigacijos“ turimas technines priemones leis sekti, kaip orlaiviai laikosi nurodytų reikalavimų. Su šia monitoringo sistema triukšmo valdymo kontrolę pilnai perėmė Vilniaus oro uosto specialistai. Tai reiškia, jog pats oro uostas galės atlikti triukšmo vertinimą, skundų analizę bei sudaryti triukšmo žemėlapius.

Ne viena kovos su triukšmu priemonė Vilniaus oro uoste veikti pradėjo dar 2018 m. – nakties metu buvo uždrausta orlaivius stabdyti padidinus pasipriešinimą orui ar vykdyti triukšmingų orlaivių variklių bandymus. Įsigaliojo ir reikalavimas taikyti triukšmą mažinančias procedūras kylant. 2017 m. penktadaliui išskridimo maršrutų buvo nustatytos nuoseklaus aukštėjimo procedūros. Jas taikant orlaivio aukštėjimas vyksta tolygiai, tad taip galima sumažinti triukšmo poveikio laiką ir intensyvumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius