Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vilniaus pietinio aplinkelio antrajame etape – pabaigtuvių nuotaikos

Vilniaus aplinkkelio statybos darbai
Andriaus Repšio nuotr. / Vilniaus aplinkkelio statybos darbai
Šaltinis: 15min
0
A A

Vilniaus pietinio išorinio aplinkeklio statybos antrajame etape, kur rekonstruojama 1,4 kilometro ilgio Kirtimų gatvės dalis, rangovai iki liepos mėnesio atliko 80 proc. visų darbų: pastatytos trys iš keturių dviejų lygių sankryžų, liepos mėnesį bus baigta betonuoti estakada per veikiantį geležinkelį Vilnius-Kaunas. Darbai vykdomi Kirtimų gatvės ruože nuo 2,08 iki 3,48 kilometro. Netrukus teigiamus pokyčius pajus ir eismo dalyviai, nes liks mažiau su kelio darbais susijusių apribojimų Galvės gatvėje.

Paklotas viršutinis asfalto sluoksnis

„Rekonstruotoje Kirtimų gatvėje, jungiamuosiuose keliuose ir dubliuojančioje gatvėje paklojome viršutinį asfalto sluoksnį, atliekame kelio ženklinimo, apdailos darbus“, – pasakojo AB „Panevėžio keliai” projektų vadovas Edmundas Jakubauskas. – Baigiamieji darbai vyksta trijose iš keturių šiame projekte statomų dviejų lygių sankryžų. Darbus baigia viaduką per geležinkelį statantys „Ukmergės keliai“, Galvės gatvės sankryžoje dirbanti „Alkesta“, pėsčiųjų viaduką statanti bendrovė „Viadukas“. Darbai vykdomi Kirtimų gatvės ruože nuo 2,08 iki 3,48 kilometro“.  

Kirtimų gatvės sankirtoje su geležinkeliu įrengta dviejų lygių sankryža, pastačius 34,6 m ilgio ir 6,76 m pločio geležinkelio viaduką. Kirtimų gatvės sankirtoje su Granito gatve įrengta nuovaža link Galvės gatvės ir Granito gatvės žiedinė 30 m skersmens sankryža.  Taip pat baigiama statyti dviejų lygių sankryža Kirtimų ir Galvės gatvių sankirtoje. Pastatyto viaduko per Galvės gatvę ilgis – 91,86 m, plotis – 25,8 m. Galvės ir Kirtimų gatvės jungiamųjų kelių sankryžoje eismui reguliuoti įrengti šviesoforai.

Kad transportas patektų į esamus pramoninius objektus, esančius šalia Kirtimų gatvės, nutiesta dubliuojanti gatvė. Į šią gatvę bus perkeltas visuomeninis transportas bei pėsčiųjų ir dviračių takas. Visoje rekonstruojamoje Kirtimų gatvės atkarpoje skiriamojoje juostoje rengiami atitvarai, panaikinant galimybę apsisukti ar atlikti kairiuosius posūkius. Pėsčiųjų ir dviračių takas nutiestas vakarinėje (dešinėje) Kirtimų gatvės pusėje. Ties 2,387 kilometru pastatytas pėsčiųjų viadukas, kuris sujungs pėsčiųjų ir dviračių taką bei Eurovelo 11 dviračių taką. Pėsčiųjų ir dviračių tako viaduko ilgis 43 m, plotis – 4,1 m.

Liepą baigiama betonuoti ilgiausia estakada

Projekto antrajame etape darbai vis dar verda estakados per geležinkelį Vilnius-Kaunas statybos objekte. Rekonstruojant dviejų lygių Kirtimų gatvės sankryžą su geležinkeliu, senąjį viaduką rangovai demontavo ir stato naują 264 metrų ilgio estakadą virš esamo geležinkelio, toliau pratęsiant ją ir virš perspektyvinės geležinkelio linijos.

„Estakados statybai naudojama šiuolaikiška įtemptų vielos pluoštų technologija. Persipinantys įtempti vielos pluoštai reikalauja tam tikro darbų organizavimo, todėl betonavimo darbai suskirstyti į keturiolika etapų. Pirmą kartą estakados statybai naudojame 27 ir 31 vijos pluoštus, kai anksčiau buvo naudojami iki 22 vijų pluoštai“, – pasakojo betonavimo darbams vadovaujantis AB „Panevėžio keliai“ darbų vykdymo padalinio vadovas Raimondas Andronavičius. Šiuolaikiška įtemptų vielos pluoštų technologija garantuoja estakados stabilumą, atsparumą didelėms eismo apkrovoms.

Šiuo metu jau įgyvendinta dvylika estakados perdangos betonavimo etapų iš keturiolikos. Du paskutinieji etapai suplanuoti liepos mėnesiui. Iš viso estakados perdangos statybai bus panaudota per 7,3 tūkst. kub. metrų betono mišinio, o visai estakadai pastatyti prireiks 11 tūkst. kubinių metrų betono mišinio. 

Tai – ilgiausia estakada Vilniaus pietiniame išoriniame aplinkkelyje ir viena ilgiausių estakadų sostinėje. Estakada suprojektuota iš dviejų dalių. Siauresnioji, 13,35 metro pločio dalis, skirta įvažiavimui į Vilniaus miestą, o platesnioji, 15,95 metro pločio, dalis skirta išvažiavimui iš miesto. Estakados dviejų dalių plotis su šalitilčiais – 29,9 metro, ilgiausias tarpatramis siekia 42 metrus.

84,03 mln. Lt apimties darbus vykdo jungtinės veiklos pagrindu apsijungusios trys šalies įmonės: „Panevėžio keliai“, „Lemminkainen Lietuva“ ir „Kauno tiltai“. Atsakingasis junginio partneris – AB „Panevėžio keliai“. Užsakovė – Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD)  prie LR Susisiekimo minsiterijos. Sutartyje numatyta darbų pabaiga – 2013 metų lapkritis. Eismą šiuo aplinkkelio ruožu planuojama paleisti spalio mėn.

Trečiojo etapo darbai persirito į antrąja pusę

Liepos mėnesį rangovai viršutinį asfalto sluoksnį pradeda kloti ir aplinkkelio trečiajam etapui priskirtame Kirtimų gatvės ruože. Trečiojo etapo įgyvendinimo metu vykdoma Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio 4,365 kilometro ilgio ruožo nuo 3,48–7,85 kilometro Kirtimų gatvės rekonstrukcija. Šis etapas apima Kirtimų gatvę Vilniaus miesto teritorijoje nuo Savanorių prospekto iki Eišiškių plento.  Iki 2013 m. liepos atlikta 60 proc. projekto darbų.

„Baigtas statyti viadukas, baigiama lietaus nuotėkų ir požeminių apšvietimo tinklų statyba, ruožo pabaigoje statomas tunelis“, – pasakojo projekto vadovas Edmundas Jakubauskas.  

Trečiajame etape naujai įrengta 4 eismo juostų greito eismo gatvė su skiriamąja juosta, panaikinami visi buvę išvažiavimai į šalia esančias teritorijas. Šioms teritorijoms aptarnauti Kirtimų gatvės pietinėje pusėje tiesiama 7 m pločio 1,26 km ilgio dubliuojanti gatvė. Į šią gatvę bus perkeltos visuomeninio transporto stotelės. Patekimui į dubliuojančią gatvę pastatytas 280 m jungiamasis kelias per viaduką, akligatvinėje gatvėje numatytas visuomeninio transporto apsisukimo žiedas, užstatytos teritorijos pusėje statomas 2,5 m pločio pėsčiųjų ir dviračių takas. 

Šiame etape panaikinta vieno lygio Kirtimų-Fermentų ir akligatvinės gatvės sankryža. Kirtimų gatvė šioje atkarpoje nutiesta  taip, kad tiesioginio ryšio nei su Fermentų gatve, nei su pramoniniais objektais nebeturi. Susisiekimui su Fermentų gatve ir bei kitais objektais pastatyta nuovaža, kuri su Fermentų gatve ir esamu akligatviu jungiasi žiedinėje sankryžoje.  

Buvusios vieno lygio Kirtimų gatvės sankryžos su geležinkeliu vietoje statoma dviejų lygių sankryža su geležinkeliu – per Kirtimų gatvę pastatyta 26 m pločio estakada.

Vieno lygio Kirtimų gatvės sankryža su Eišiškių plentu rekonstruojama į dviejų lygių sankryžą su jungiamaisiais keliais. Per Kirtimų gatvę statomas 30,9 m ilgio ir beveik 12 m pločio viadukas. Dėl eismo saugumo Kirtimų gatvės nuovažos, Krantinės gatvės ir jungiamojo kelio sankryža rengiama žiedinio tipo.

Trečiojo etapo pabaigoje, ties 7,55 kilometru, įvažiavimui į Vaidotų gyvenvietės Krantinės ir Parko gatves rengiamas apšviestas tunelis. Tunelio perdangos 15 m pločio ir 30 m ilgio. Tunelio statybai panaudota šiuolaikiška metalinių spraustasienių technologija.   

Sutartis dėl Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio trečiojo etapo darbų tarp LAKD ir AB „Panevėžio keliai“ pasirašyta 2011 lapkritį. Sutarties kaina – 90,15 mln. Lt. Šį projektą AB „Panevėžio keliai“ vykdo drauge su partneriu AB „Kauno tiltai“. Darbai bus atlikti iki 2013 metų pabaigos.

Visas Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio projektas suskaidytas į tris etapus. Pirmąjį projekto darbų etapą vykdė bendrovės „Lemminkainen Lietuva“ ir  „Panevėžio keliai“. Sutarties kaina su PVM – 41,1 mln. Lt Darbai baigti 2012 m. rugpjūtį

Transportui – 4 eismų juostų kelias su dviejų lygių sankryžomis

Vilniaus miesto pietinio išorinio aplinkkelio trasa, sutampanti su Kirtimų gatve bei krašto keliu Naujoji Vilnia-Rudamina-Pagiriai, tiesiama esamą 2 eismo juostų kelią rekonstruojant į 4 eismo juostų kelią su 2 metrų skiriamąja juosta, o esamas vieno lygio sankryžas rekonstruojant į skirtingų lygių sankryžas.

Vilniaus pietinis išorinis aplinkkelis yra Lietuvos teritoriją kertančio IXB tarptautinio transporto koridoriaus dalis. Aplinkkelis pagerins susisiekimą Minsko ir Klaipėdos kryptimis, nukreips tranzitinio transporto srautus nuo Vilniaus miesto, bus svarbus tiek keleiviniam transportui, tiek krovinių gabenimui.   

Projektai, susiję su Vilniaus miesto pietinio išorinio aplinkkelio tiesimu, įgyvendinami pagal Lietuvos 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos Ekonomikos augimo veiksmų programos 5 prioriteto „Transeuropinių transporto tinklų plėtra“ priemonę Nr.VP2-5.4-SM-01-V „Saugų eismą gerinančios inžinerinės infrastruktūros diegimas, miestų aplinkkelių tiesimas“. Bendra Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio trijų etapų preliminari kaina – 203,9 mln. litų. 85 procentai šios sumos – ES parama.

Temos Asfaltas, Vilnius
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką