Dabar populiaru
Publikuota: 2013 birželio 26d. 11:10

Vilniaus savivaldybės atstovas Kastytis Lubys: Norime Vilniuje naikinti ne troleibusus, o griozdišką kontaktinį tinklą

Anot valdininkų, troleibusų vairuotojai noriai persikvalifikuoja ir sės prie autobusų vairo.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Anot valdininkų, troleibusų vairuotojai noriai persikvalifikuoja ir sės prie autobusų vairo.

Artėjant viešojo transporto pertvarkai Vilniaus mieste viena po kitos rengiamos protesto akcijos. Jomis reikalaujama ne tik nenaikinti maršrutinių taksi, bet ir troleibusų, kurių po pertvarkos sostinės gatvėse gerokai sumažės. Pertvarkos vykdytojai tikina, kad atsikratyti norima ne elektra varomų transporto priemonių, bet griozdiško ir nepatogaus kontaktinio tinklo. Be to, troleibusų vairuotojai noriai persėda prie autobusų vairo.

Po pertvarkos panaikinus dalį maršrutų iš Vilniaus gatvių išnyks beveik 60 troleibusų. Dalį troleibusų vairuotojų vienijanti Viešojo transporto nepriklausoma darbuotojų profesinė sąjunga, veikianti UAB „Vilniaus viešasis transportas“, skaičiuoja, kad be darbo gali likti apie 100 vairuotojų. Esą jų netenkina siūlymai persikvalifikuoti, kadangi nemaža dalis vairuotojų jau yra 50-ties metų ar vyresni, tad jiems nebūtų lengva.

Vairuotojams siūlo persikvalifikuoti

Tačiau Vilniaus miesto savivaldybės Viešojo transporto projekto optimizavimo koordinatorius Kastyčiui Lubys tvirtina priešingai – vairuotojai gana aktyviai persikvalifikuoja, ypač moterys. Esą jos kur kas lanksčiau priima naujoves ir noriai mokosi naujų dalykų.

Kastytis Lubys
Kastytis Lubys

„Buvo toks etapas – ekonominė krizė, kai sumažėjo viešojo transporto paslaugų poreikis, 2008–2009 metais. Tada troleibusų vairuotojai savanoriškai sėdo prie autobusų vairo. Ir mano subjektyvia nuomone, kur kas sklandžiau vyko moterų persikvalifikavimas negu vyrų. Jos imlesnės. Jeigu moteris nori, ji pasieks bet ką“, – teigė K.Lubys.

Anot Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto projekto optimizavimo koordinatoriaus, ir šiuo metu yra nemažai moterų-autobusų vairuotojų, kurios ne tik puikiai susitvarko su darbu miesto gatvėse, bet ir dalyvauja geriausių vairuotojų konkursuose, figūriniuose važiavimuose.

Persikvalifikuoti vairuotojams tektų ir tokiu atveju, jeigu savivaldybė įsigytų naujų, modernių troleibusų, galinčių nuvažiuoti be kontaktinio tinklo net 60 km.

Norą pareiškė 90 vairuotojų

Informaciją, kad troleibusų vairuotojai gana noriai persikvalifikuoja ir sėda prie autobusų vairo, patvirtino ir „Vilniaus viešojo transporto“ Antrojo troleibusų parko vadovas Berelis Čimbleris, atsakingas už įmonės vairuotojų pirminį ir periodinį mokymą. Jo teigimu, norą tapti autobusų vairuotojais pareiškė 90 darbuotojų. Juos suskirsčius į tris grupes po 30 žmonių vyksta mokymai.

Apie darbo netekimą mes nekalbame, kadangi autobusų daugės, o troleibusų mažės, suskaičiavome, kad tiek žmonių ir reikės perkvalifikuoti, – teigė B.Čimbleris.

„Viena grupė jau baigė mokslus, antroji taip pat netrukus baigs. O nuo liepos 1 d. mokytis pradės trečioji grupė. Apie darbo netekimą mes iš viso nekalbame, kadangi autobusų daugės, o troleibusų mažės, suskaičiavome, kad tiek žmonių ir reikės perkvalifikuoti. Norinčiųjų, žinoma, turime daugiau“, – teigė B.Čimbleris.

Anot B.Čimblerio, procesas nėra sudėtingas, kadangi darbo specifika lieka ta pati – reikia vežti keleivius, tik pasikeičia transporto priemonė. „Tik pavaras reikės kai kuriuose autobusuose perjunginėti, nors ne visuose – kai kuriuose yra automatinės pavarų dėžės, tad to daryti nereikės. Tai tik kita transporto priemonė, nedaug ir valandų tiems mokymams skiriame, tad sudėtingo ten nieko nebus“, – tikino Antrojo troleibusų parko vadovas.

Kiek tiksliai tarp besimokančiųjų yra moterų, B.Čimbleris teigė nesuskaičiavęs, bet jos esą sudaro nemažą kvalifikaciją keičiančiųjų dalį. „Kol kas jie visi dirba troleibusų vairuotojais. Sudarėme sąlygas lankyti paskaitas. Nuo liepos 1 dienos turėsime jau apie 60 persikvalifikavusių vairuotojų“, – sakė B.Čimbleris.

Priims ir „Vilnius veža“

Taip pat K.Lubio teigimu, darbo netekę troleibusų vairuotojai galės įsidarbinti savivaldybės taksi įmonėje „Vilnius veža“ ar kitur vairuotoju – pastarųjų Vilniaus regione esą trūksta.

„Jeigu pasižiūrėtume į mikroautobusų vairuotojus, kurie piktinasi liekantys be darbo vietų, tai man nelabai suprantama. Žmonės kovoja už darbo vietą, kai tik vienoje įmonėje neatskaičius mokesčių gauna iki pusantro tūkstančio litų, o paprastai uždirba nuo pusės minimalaus atlygio iki minimalaus. Manęs, ko gero, namiškiai nesuprastų, jeigu aš dėl tokio atlyginimo kovočiau. Arba aš turėčiau kažką daryti kitaip, kyla klausimų, kodėl tų vietų taip laikomasi. O Statistikos departamento duomenimis, vidutinis vairuotojų darbo užmokestis pernai buvo daugiau nei 2 tūkst. Lt – dvigubai didesnis negu maršrutinių taksi deklaruojamas darbo užmokestis“, – privačių vežėjų protestus priminė K.Lubys.

Savivaldybės atstovas įsitikinęs, kad ir atsisakyti Vilniuje norima ne elektrinių transporto priemonių, kurių ateityje esą turėtų atsirasti vis daugiau.

Bus elektriniai autobusai?

Jeigu pasižiūrėtume į mikroautobusų vairuotojus, kurie piktinasi liekantys be darbo vietų, tai man nelabai suprantama, kaip žmonės kovoja už darbo vietą, jeigu tik vienoje įmonėje jie neatskaičius mokesčių gauna iki pusantro tūkstančio litų, – kalbėjo K.Lubys.

„Mes turėtume susitarti dėl sąvokų. Visų pirma, pradėkime nuo to, kas tai yra troleibusas? Pagal apibrėžimą, tai yra autobusas, tik jis važiuoja ten, kur yra kontaktinis tinklas. Taip pat turime pagalvoti, kokius troleibusus arba autobusus, varomus elektra, įsivaizduojame ateityje. Jau yra hibridiniai autobusai, tik kol kas jie dar pakankamai brangūs, bet technologijos palaipsniui pinga, vadinasi, pasieks priimtiną kainą. Jeigu turėsime autobusą, kuriame bus įdiegtos viešojo transporto stotelėse per 30 sekundžių pasikraunančio akumuliatorinės baterijos, tai atsakykite kas tai – autobusas ar troleibusas?“ – kalbėjo K.Lubys.

Todėl esą Vilniuje iš tikrųjų atsisakoma ne elektrinių transporto priemonių, o nepatogaus kontaktinio tinklo, būtino dabar važinėjantiems troleibusams. „Mes nebenorime griozdiško kontaktinio tinklo. Tai papildomos atramos platinant gatves, ir dabar susidūrėme, kad tiesdami papildomą A eismo juostą privalėjome atramas perkelti. Tai ir brangu, ir nepatogu. Mes sulaukiame pagrįstų paveldosaugininkų priekaištų, kad Senamiestyje, Pylimo gatvėje, kuriose nėra vietos atramoms įkasti, kalame kablius į namų sienas. Troleibusas važiuodamas vibruoja, sienos skyla. Mes tiesiog norime atsisakyti šio griozdiško kontaktinio tinklo ir viskas. Nesame nusistatę prieš troleibusus ar elektra varomus autobusus“, – tikino K.Lubys.

Anot K.Lubio, dėl naikinamų troleibusų maršrutų taip pat nereikėtų labai jaudintis – vietoje jų važinės autobusai. Kaip pavyzdį jis pateikė naikinamą Naugarduko gatve važinėjantį 13 troleibusą. Tačiau jį pakeis 73 autobusas, kuris važiuos iki Vilkpėdės ligoninės, atsiras papildoma stotelė šalia Vilniaus apskrities VPK Migracijos valdybos. Tad esą vargu ar keleiviai gali skųstis netekę šito maršruto.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Verslas

Apie krizę nutylėjęs Rimantas Šadžius: mano atsistatydinimas nieko nebūtų pakeitęs

Sportas

N.Kesmino kirtis apie LFF permainas: „Lavonas pradėjo dvokti“

Gazas

Dar viena Kelių eismo taisyklių naujovė: keičiasi svarbi sąvoka

Aktualu

V.Ušackas piktinasi TS-LKD atvirais rinkimais: vadina juos imitaciniais

24sek

Į Europos taurės metraščius įsirašęs „Ryto“ 18-metis: „To net nesapnuodavau“

Aktualu

Dėl nedidelės avarijos „Edukologijos žiede“ Vilniuje susidarė didžiulės spūstys

Verslas

Lietuvos nacionalinis muziejus ketina rekonstruoti restauratorių „namus“

Aktualu

Birutė Davidonytė: Premjeras už jus nusprendė, ką galite žinoti, o ko ne

Vardai

Spalį Nerijaus Juškos šeimoje – net trys gimtadieniai: „Sūnus pradeda asmeninių pokylių maratoną“

Pasaulis kišenėje

Kitokia Čekija: koplyčios iš kaulų, kapinės ir unikalios katakombos

Gazas

„Regitra“ įspėja: neapsigaukite, šalyje padaugėjo sukčiavimo atvejų

Aktualu

Klaipėdoje – padidėjęs oro užterštumas kietosiomis dalelėmis

15min iš Stambulo 24sek

V.Micičius nuplėšė Šaro stebuklų skraistę: apie trenerio genialumą ir mįslingą išvykimą

Aktualu

Plungėje sprogus dujų balionui nukentėjo keturi žmonės

Aktualu

Kalėjimų departamentas pareikalavo Rasos Kazėnienės paaiškinti žurnalistams pasakytas frazes

Vardai

Monika Šedžiuvienė apie naują meilę: „Po skyrybų mano siela dar drebanti, bet esu labai laiminga“

Aktualu

Eksministrai neigia Sauliaus Skvernelio versiją: įrašai tikrai buvo saugomi

Skubios pagalbos gydytojas iš Sirijos į Lietuvą atvyko bėgdamas nuo karo

Vardai

Stilistė Viktorija Šaulytė – apie socialiniuose tinkluose norinčiųjų išgarsėti daromas klaidas

Aktualu

NEC: egzaminų pasirinkimus abiturientai galės koreguoti išimtiniais atvejais

Naujienos

Verslas

Apie krizę nutylėjęs Rimantas Šadžius: mano atsistatydinimas nieko nebūtų pakeitęs

Sportas

N.Kesmino kirtis apie LFF permainas: „Lavonas pradėjo dvokti“

Gazas

Dar viena Kelių eismo taisyklių naujovė: keičiasi svarbi sąvoka

Aktualu

V.Ušackas piktinasi TS-LKD atvirais rinkimais: vadina juos imitaciniais

24sek

Į Europos taurės metraščius įsirašęs „Ryto“ 18-metis: „To net nesapnuodavau“

Aktualu

Dėl nedidelės avarijos „Edukologijos žiede“ Vilniuje susidarė didžiulės spūstys

Verslas

Lietuvos nacionalinis muziejus ketina rekonstruoti restauratorių „namus“

Aktualu

Birutė Davidonytė: Premjeras už jus nusprendė, ką galite žinoti, o ko ne

Vardai

Spalį Nerijaus Juškos šeimoje – net trys gimtadieniai: „Sūnus pradeda asmeninių pokylių maratoną“

Pasaulis kišenėje

Kitokia Čekija: koplyčios iš kaulų, kapinės ir unikalios katakombos

Gazas

„Regitra“ įspėja: neapsigaukite, šalyje padaugėjo sukčiavimo atvejų

Aktualu

Klaipėdoje – padidėjęs oro užterštumas kietosiomis dalelėmis

15min iš Stambulo 24sek

V.Micičius nuplėšė Šaro stebuklų skraistę: apie trenerio genialumą ir mįslingą išvykimą

Aktualu

Plungėje sprogus dujų balionui nukentėjo keturi žmonės

Aktualu

Kalėjimų departamentas pareikalavo Rasos Kazėnienės paaiškinti žurnalistams pasakytas frazes

Vardai

Monika Šedžiuvienė apie naują meilę: „Po skyrybų mano siela dar drebanti, bet esu labai laiminga“

Aktualu

Eksministrai neigia Sauliaus Skvernelio versiją: įrašai tikrai buvo saugomi

Skubios pagalbos gydytojas iš Sirijos į Lietuvą atvyko bėgdamas nuo karo

Vardai

Stilistė Viktorija Šaulytė – apie socialiniuose tinkluose norinčiųjų išgarsėti daromas klaidas

Aktualu

NEC: egzaminų pasirinkimus abiturientai galės koreguoti išimtiniais atvejais

Gera keliauti kartu

Video

02:30
32:10
01:02

BALTIJOS MAISTO IR GĖRIMŲ PARODA „BAF“ 2018

Įkvėpk daugiau gyvenimo

Nacionalinis sveikatos egzaminas 2018

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką