-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilnius bendrovei „Start Vilnius“ skirs beveik 10 mln. Lt ir darkart parems „Air Lituanicą“

Artimiausiame Vilniaus tarybos posėdyje ketinama balsuoti dėl savivaldybės įmonės „Start Vilnius“ įstatinio kapitalo didinimo. Tam numatyta skirti 6 mln. Lt piniginį įnašą ir nekilnojamojo turto už daugiau nei 3,8 mln. Lt. Savivaldybė tvirtina, kad šios lėšos bus skirtos įgyvendinti įvairius miesto projektus, tačiau miesto tarybos opozicija neabejoja, kad milijonai keliaus aviacijos bendrovei „Air Lituanica“.
„Air Lituanica“ pristatė skrydžius į Berlyną
„Air Lituanicos“ lėktuvas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Trečiadienį įvyksiančiame Vilniaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje ketinama svarstyti klausimą, kuris darbotvarkėje slepiasi po visiškai nieko nesakančiu pavadinimu – „Dėl įstatinio kapitalo didinimo“. Tačiau sprendimo projekte nurodomi įspūdingi skaičiai, ypač žinant apie sunkią finansinę Vilniaus savivaldybės situaciją.

6 milijonai ir turto už 3,8 mln. Lt

„Start Vilnius“ įstatinio kapitalo didinimas yra užslėptas būdas, kuriuo savivaldybė gelbėja nuo bankroto „Air Lituanicą“, – teigė V.Urbonavičius.

„Perduoti bendrovei „Start Vilnius“ 6 000 000 (šešių milijonų) Lt piniginį įnašą ir Vilniaus miesto savivaldybei nuosavybės teise priklausantį nekilnojamąjį turtą pagal priedą“, – rašoma sprendimo projekte. Priede – nekilnojamojo turto sąrašas: 79 butai, 22 ūkiniai pastatai, 2 gyvenamieji namai ir boilerinė bei pastatas-klubas su ūkiniu pastatu. Visus šiuos statinius turto vertintojai įvertino daugiau nei 3,8 mln. Lt.

Tokiu būdu „Start Vilnius įstatinis kapitalas išaugs nuo beveik 67 mln. Lt iki 76,7 mln. Lt. Tam bus išleista daugiau nei 980 tūkst. paprastųjų vardinių 10 Lt nominalios vertės akcijų, kurios bus perduotos Vilniaus miesto savivaldybės nuosavybėn.

Vilniaus savivaldybės teigimu, šie pinigai bus skirti įgyvendinti įvairius sostinės projektus. „UAB „Start Vilnius“ įgyvendina miestui svarbius investicijų projektus, kurie generuoja socialinę ir ekonominę naudą, tačiau, deja, dažnai nėra greitai atsiperkantys.

Šiuo atveju lėšos bus skirtos įvairių projektų finansavimui, tarp jų bus investicijos Liepkalnio žiemos ir vasaros sporto centro plėtrai, Vismaliukų teritorijos plėtrai, įvairiems klasteriams (plastikų, ortopedijos ir pan.), investicijos „AirVilnius group“, irklavimo bazei, MBT dviračių trąsoms ir pan.“, – teigiama Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus atsiųstame Ekonomikos ir investicijų departamento direktoriaus pavaduotojos Rasos Cibulskienės atsakyme.

„Air Lituanica“ bankrutuoja?

Vilniaus tarybos opozicijos atstovas, Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos narys Vidas Urbonavičius teigia esąs tikras – visi šie pinigai bus skirti gelbėti oro linijų bendrovę „Air Lituanica“.

„Tai vienareikšmiška. „Start Vilnius“ įstatinio kapitalo didinimas yra užslėptas būdas, kuriuo savivaldybė gelbėja nuo bankroto „Air Lituanicą“. Nors „Air Lituanica“ nėra tiesiogiai savivaldybės įmonė, bet per „Start Vilnius“ savivaldybė iki šiol finansavo jos veiklą tiek tiesiogiai, tiek netiesiogiai“, – kalbėjo konservatorius.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Air Lituanica“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Air Lituanica“

Anot V.Urbonavičiaus, stebina ir tai, kad iki šiol kalbėta apie įstatinio kapitalo didinimą 3 mln. Lt, o rengiant sprendimo projektą suma išaugo dvigubai ir dar pridėta tiek nekilnojamojo turto. Tai TS-LKD atstovas sieja su spėjimais, kad savivaldybės įsteigtos oro linijos atsidūrė ties nemokumo, o gal ir bankroto riba. „Nemanau, kad tai paskutinė injekcija“, – teigė V.Urbonavičius.

Prieš dvi savaites V.Urbonavičiaus kolegos iš TS-LKD frakcijos Vilniaus taryboje Valdas Benkunskas ir Gediminas Švilpa surengė spaudos konferenciją, kurioje kalbėjo, kad, jų turimais liepos 1-osios duomenimis, bendrovės veiklos nuostoliai nuo jos gyvavimo pradžios pasiekė 30,5 mln. Lt, tuo metu įstatinis kapitalas šiuo metu nesiekia 24 mln. Lt. Taip pat jie teigė, kad 2013-aisiais įmonės pardavimo pajamos buvo 23,4 mln. Lt, pardavimų savikaina – 33 mln. Lt, šių metų pirmojo pusmečio – atitinkamai 20 mln. ir 34,3 mln. Lt.

Meras nacionalinės aviacijos vizijos neatsisako

Šiuo atveju tai yra ne išlaidos, ne nuostoliai, o investicija. Aviacijos verslas nėra lengvas, nė vienas verslas per vienerius metus negali tapti pelningas ir duoti grąžą, – sako A.Zuokas.

Vilniaus meras Artūras Zuokas apie finansinę „Air Lituanica“ situaciją kalbėti nėra linkęs. Jis kur kas labiau akcentuoja faktą, kad Lietuva, kaip Latvija, Lenkija, Estija ir kitos šalys, privalo turėti savo nacionalinę aviaciją.

„Šiuo atveju tai yra ne išlaidos, ne nuostoliai, o investicija. Aviacijos verslas nėra lengvas, nė vienas verslas per vienerius metus negali tapti pelningas ir duoti grąžą, tačiau vien tik šiandien minėtos kompanijos veikla duoda makroekonominę, socialinę naudą. Ši kompanija per metus jau pervežė 150 tūkst. keleivių, iš jų 70 proc. yra užsieniečiai, kurie atvažiavo į Lietuvą, gyveno Vilniaus miesto viešbučiuose, vaikščiojo į Vilniaus miesto muziejus, kavines, restoranus“, – tvirtina sostinės vadovas.

A.Zuokas įsitikinęs, kad ir investuotojų pritraukimas palengvėjo, nes jiems patogiau atvykti į Lietuvą, nes būtent susisiekimo problemos buvo nurodomos 2011 metais kaip vienos pagrindinių sąlygų, kodėl Vilnius yra nepatrauklus investicijoms.

Esą tereikia pasižiūrėti, kiek į nacionalinę aviaciją investuoja kaimyninės šalys, ir tampa aišku, kokia svarbi ši sritis. O Lietuva turi net tris tarptautinius oro uostus, puikią pilotų rengimo mokyklą, todėl tikrai neturėtų šios srities perleisti kitų šalių oro vežėjams. Juolab kad Kaunas ir Kauno rajonas dar visiškai neseniai skyrė milijonines sumas per įvairias programas „Ryanair“.

Siūlo nebūti filialų šalimi

„Neabejoju Lietuvos aviacijos projekto sėkme ir mes privalome tą turėti. Priešingu atveju būsime visą laiką priklausomi nuo kitų paslaugų tiekėjų. Palyginkime, kiek mokesčių valstybei, oro uostui sumoka „Air Lituanica“, ir kiek kitos kompanijos, mokančios mokesčius savo šalyse. Negalime būti filialų šalimi“, – abejonių nepripažįsta meras.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Air Lituanica“ pristatė skrydžius į Berlyną
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Air Lituanica“ pristatė skrydžius į Berlyną

Mero teigimu, šiuo metu kartu su Susisiekimo ministerija rengiamas verslo planas, kurį vertina tarptautiniai aviacijos ekspertai, todėl esą Lietuva išsaugos nacionalinę aviaciją.

V.Urbonavičius įsitikinęs, kad gilioje finansinėje duobėje atsidūręs miestas tikrai galėtų kur kas naudingiau išleisti pinigus, kurie atiteks „Air Lituanica“. Tarkim, sumokėti už mėnesio Vilniaus vaikų darželių šildymą. Arba – sumokėti atlyginimus „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojams. Arba bankui, kaip dalį kurios nors skolos ar palūkanas.

Dėl paskolų „Air Lituanicai“ kreipėsi į prokuratūrą

Seimo narys Remigijus Šimašius antradienį kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl savivaldybės įmonės „Vilniaus šilumos tinklai“ suteiktos milijoninės paskolos avialinijų kompanijai „Air Lituanica“. Prokuratūros prašoma ištirti, ar paskola suteikta teisėtai ir ar jos suteikimas nepažeidžia viešojo intereso.

R.Šimašiaus žiniomis, akcinė bendrovė „Vilniaus šilumos tinklai“ per pastąrąjį pusmetį avialinijoms paskolino 5,2 milijono litų. Liberalas neatmeta, kad ir kitos savivaldybės įmonės skolino Vilniaus miesto mero A.Zuoko iniciatyva įsteigtai avialinijų kompanijai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius