Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vyriausybei „Air Lituanica“ nereikia, bet sukurtas naujas bendrovės gelbėjimo planas

Air Lituanica
„Air Lituanica“
Šaltinis: 15min
0
A A

Vyriausybė atmeta teiginius, kad kadenciją baigiančio Vilniaus mero Artūro Zuoko sukurtos oro bendrovės „Air Lituanica“ pagrindu bus sukurtas naujas nacionalinis oro vežėjas. Ministrai ir premjeras supranta, kad ši oro bendrovė pelningai dirbti negali. Be A.Zuoko dosniai žarstomų Vilniaus biudžeto milijonų „Air Lituanica“ turėtų bankrutuoti.

Vienintelis išsigelbėjimo ratas bendrovei – skubiai rasti pirkėją. Toks investuotojas atsirado. Su užsienio pirkėju jau aptartos „Air Lituanica“ pardavimo sąlygos, tačiau investuotojui nerimą kelia didžiulės bendrovės skolos, todėl aktyviai svarstoma galimybė dalį jų nurašyti.

Vyriausybė neinvestuos

Šios bendrovės perimti valstybės ar Susisiekimo ministerijos globon neplanuojama, – teigė R.Slapšys.

Antradienį Algirdas Butkevičius pareiškė, kad Vyriausybė nesiruošia kištis į „Air Lituanica“ projektą, nors prieš rinkimus jis yra užsiminęs apie galimybę kurti naują nacionalinį oro vežėją. Kai kas tikėjo, kad juo gali tapti ant išnykimo ribos atsidūrusi „Air Lituanica“.

„Šios bendrovės perimti valstybės ar Susisiekimo ministerijos globon neplanuojama. Jos akcininkai yra aiškūs. Susisiekimo ministerija atsakinga ne už oro transportą, o už infrastruktūrą oro transportui, tačiau ministerija visais įmanomais būdais padeda ir tarpininkauja ieškant investuotojo. Akcininku ministerija tikrai tapti nežada“, – 15min.lt teigė susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys.

Mato Dauginio/15min.lt nuotr./Bendrovės „Air Lituanica“ inauguracija ir pirmasis skrydis
Mato Dauginio/15min.lt nuotr./Bendrovės „Air Lituanica“ inauguracija ir pirmasis skrydis

Didelių abejonių „Air Lituanica“ ateitis kėlė ir ūkio ministrui Evaldui Gustui. „Tokios bendrovės itin konkurencingoje rinkoje savo jėgomis su dviem orlaiviais išsilaikyti negali. Tai yra neįmanoma. Galima subsidijuoti, bet kyla klausimas, kiek tai duos naudos. Gal verčiau kviesti kitas oro bendroves, kad jos čia steigtų savo centrus. Mano subjektyvia nuomone, antras kelias yra perspektyvesnis. Jungtiniuose Arabų Emyratuose kartu su susisiekimo viceministru kalbėjomės su  „Etihad“ oro linijų atstovais“, – 15min.lt teigė ministras.

Šansas išsigelbėti

Šiuo metu vyksta derybos su potencialiu „Air Lituanica“ pirkėju. Tai užsienio bendrovė, kuri yra iškėlusi kelias tokio sandorio sąlygas. Investuotojui nerimą kelia didžiulės „Air Lituanica“ skolos.

Išrinktasis Vilniaus meras Remigijus Šimašius feisbuke parašė: „Nueinantis meras man žadėjo dvi savaites, kad įvertinčiau oro linijų padėtį. Netesėjo. Siekiu, kad būtų protingi sprendimai. Taip ir bus.“

Jis taip pat pridūrė, kad bilietus perkantys žmonės tikrai nenukentės ir bus padaryta viskas, kad atsirastų realus investuotojas. R.Šimašiaus įrašas atsirado po to, kai iš pareigų besitraukiančio A.Zuoko iniciatyva sostinės Taryba suteikė „Air Lituanica“ papildomą daugiau nei 4,3 mln. eurų subsidiją.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Air Lituanica“ pristatė skrydžius į Berlyną
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Air Lituanica“ pristatė skrydžius į Berlyną

Šiuo metu vyksta derybos su potencialiu „Air Lituanica“ pirkėju. Tai užsienio bendrovė, kuri yra iškėlusi kelias tokio sandorio sąlygas. Investuotojui nerimą kelia didžiulės „Air Lituanica“ skolos.

Tikėtina, kad dalis tų skolų bus tiesiog nurašytos arba bendrovė bus restruktūrizuota, kaip tai buvo daroma parduodant Ūkio banką. Blogoji dalis bus atskirta ir jai bus leista bankrutuoti, taip pradanginant visus Vilniaus miesto investuotus pinigus, o geroji bus parduota.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką