Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vytautas Kaikaris ieško 25 naujų darbuotojų: vidutinė alga – 1,6 tūkst. eurų

Užsakomųjų skrydžių bendrovė „Small Planet Airlines“ smarkiai plečiasi: įkūrė bendrovę Tailande, orlaivių parką šiemet padidins nuo 11 iki 15 lėktuvų. Užduočių – daug, todėl, kaip 15min.lt pasakojo bendrovės vadovas Vytautas Kaikaris, ieškoma ir naujų darbuotojų. Artimiausiu metu vien bendrovės administracijoje, kur mokamas vidutinis 1,6 tūkst. eurų atlyginimas, savo vietas ras 25 nauji darbuotojai.
Vytautas Kaikaris
Vytautas Kaikaris / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Lietuva – per maža

Pernai „Small Planet Airlines“ Tailande įkūrė bendrovę, kuri jau rudenį pradės skraidinti keleivius iš Kinijos ir Pietų Korėjos į Tailandą. Bendrovė tikisi, kad Azijos rinka sudarys trečdalį visos apyvartos.

Kodėl Azija? Nes žiemą lėktuvai Europoje stovi be darbo, o Azijoje jų trūksta.

„Nuo gegužės iki spalio Europoje turime labai daug darbo: lėktuvai skraido, ant žemės beveik nestovi. Bet ateina žiema ir Europoje darbo lieka labai nedaug, todėl atsiranda laisvų lėktuvų. Kad jie būtų išnaudoti, kad jie nestovėtų veltui, mes stengiamės juos panaudoti tuose regionuose, kur sezoniškumas yra atvirkščias“, – 15min.lt pasakojo V.Kaikaris.

Jo vadovaujama bendrovė analizavo įvairias rinkas – Pietų Amerikos, Kanados, Afrikos, Artimųjų Rytų. Plėtrai patraukliausia pasirodė Azija.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Small Planet Airlines“ lėktuve
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Small Planet Airlines“ lėktuve

„Tokios šalys kaip Kambodža, Tailandas labai patrauklios turistams, į jas skrenda turistai iš kitų Azijos šalių. Pavyzdžiui, Kambodžoje šiuo metu skraido trys mūsų lėktuvai, tai ten pagrindinis turistų srautas yra iš Pietų Korėjos ir Kinijos“, – pasakojo V.Kaikaris.

Jis tikina, kad „Small Planet Airlines“ verslo modelis yra unikalus – niekas pasaulyje savo lėktuvų neperkėlinėja į kitą žemyną, priklausomai nuo sezoniškumo. Todėl ir, pavyzdžiui, su kitais europiečiais Azijoje žiemą konkuruoti netenka, tik su vietos bendrovėmis.

„Yra tokių vietiniai pigių skrydžių konkurentų, nuo kurių mes laikomės per šūvio atstumą – nenorime jiems lipti ant kojų ir nematome jokios prasmės konkuruoti su jais. Mes konkuruojame su vietinėmis užsakomųjų skrydžių kompanijomis, kurios dirba su kelionių operatoriais, kurios pardavinėja keliones“, – pasakojo bendrovės vadovas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vytautas Kaikaris
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vytautas Kaikaris

Jis kalbėjo, kad Azija buvo pasirinkta remiantis ir makroekonominiais rodikliais – apskaičiuota, kad keleivių skaičius kasmet auga pagal tokią formulę: bendrasis vidaus produktas+3 proc.=keleivių skaičiaus prieaugis. Todėl Azija, kurioje ekonomikos auga po 7-8 proc., yra labai palanki rinka, ir dirbti joje pradėti nėra taip sunku, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio.

Kultūriniai skirtumai

V.Kaikaris pasakojo, kad, pradedant dirbti svetimoje rinkoje, prireikia nemažai laiko, kol išmoksti susikalbėti su vietiniais, suprasti tuos. Daug pastangų pareikalauja ir personalo samdymas.

„Tailandiečiai visą laiką su viskuo sutiks ir niekada nesakys, kad jie kažko nežino arba nemoka. Jų nuomone, jeigu pripažįsti, kad kažko nemoki, tai esi silpnas, ir dėl to „prarandi veidą“. Mes Europoje esame pripratę, kad ir „ne“ yra labai geras atsakymas, kartais taupantis laiką ir duodantis aiškumą.

O ten tokių atsakymų beveik neišgirsi ir darosi labai sudėtinga: pasakoji kažką žmogui, tada paklausi, ar jis tikrai suprato, jis linksi galva, bet darbas gali būti neatliktas, o jis ir toliau tvirtins, kad viską padarys. Ir negali jo pabarti arba sudrausminti, nes tada jis yra visiškai „praradęs veidą“ ir kitą dieną gali tiesiog neateiti į darbą“, – pasakojo jis.

Daug dalykų nėra tokie tolimi, kaip galėtų pasirodyti vien dėl to, kad tai yra Azija. Pasaulyje, kiek tenka važinėti, viskas yra suvienodėję: žmonės galvoja panašiai, tie patys dalykai jiems svarbūs.

Todėl, ieškant darbuotojų Azijoje, labai svarbus tampa kandidato gebėjimas pasiginčyti, apginti savo nuomonę. „Small Planet Airlines“ įmonėje Tailande dabar svarbiausias yra buvęs „Air Lituanica“ vadovas Erikas Zubrus, taip pat dar dirba britas ir keli tailandiečiai.

Apskritai, pasakojo V.Kaikaris, dirbti Tailande nėra sunku: „Daug dalykų nėra tokie tolimi, kaip galėtų pasirodyti vien dėl to, kad tai yra Azija. Pasaulyje, kiek tenka važinėti, viskas yra suvienodėję: žmonės galvoja panašiai, tie patys dalykai jiems svarbūs.“

Pagal „Doing Business“ praėjusių metų indeksą, Lietuva yra 24 vietoje, o Tailandas – 26. Vadinasi, tiek Lietuvoje, tiek Tailande verslą pradėti nėra sunku.

„Azijiečiai labai daug kur kopijavo tokias pačias taisykles, kurios yra kitur. Aviacijos sektoriuje vadovaujamasi Europos standartais, tad mums yra paprasta – kalbame viena kalba su vietos specialistais“, – pasakojo V.Kaikaris.

Iki metų pabaigos Tailando įmonėje turėtų dirbti jau apie 10 žmonių. Be to, „Small Planet Airlines“ jau pradėjo darbuotojų paiešką ir Lietuvoje.

Galimybė užsidirbti

Šiuo metu „Small Planet Airlines“ administracija glaudžiasi biure sostinės Smolensko gatvėje, tačiau jau netrukus kraustysis į patalpas Basanavičiaus gatvėje, nes čia jau sunkiai telpa.

Šiemet įmonė ketina pasamdyti 25 naujus administracijos darbuotojus: „Masteliai auga, visuose departamentuose reikia papildomų žmonių.“

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vytautas Kaikaris
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vytautas Kaikaris

Lietuvos biure dirbs apie 90 žmonių, Lenkijos – 20, Tailande – 10. Keturiskart gausesnės yra skraidančio personalo gretos: „Skaičius priklauso nuo sezono: žiemą mes turime jų mažiau, o vasarą – gerokai daugiau. Šią vasarą skraidančio personalo bus apie 400 žmonių.“

„Small Planet Airlines“ darbuotojų (pilotų, skrydžio palydovių ir administracijos darbuotojų) atlyginimo vidurkis – 1,6 tūkst. eurų (5,5 tūkst. Lt), neatskaičius mokesčių.

Anksčiau bendrovė samdydavo tik patyrusius darbuotojus, tačiau dabar priima ir aviacijos naujokus: „Jau pernai priėmėme didelę grupę žmonių, kurie patirties aviacijoje neturi. Jie labai gerai įsiliejo į komandą. Šiemet renkame labai didelę grupę, kuri aviacijoje dar nėra dirbusi.“

Tiesa, Lietuvoje dirbančios įgulos narių atlyginimo vidurkis yra perpus mažesnis – 761 euras iki mokesčių.

Kam reikia tiek žmonių? Kad suvaldytume augimą, aiškina V.Kaikaris.

Į dangų kils jau 15 orlaivių

Pajamos iš bendradarbiavimo su „Tez Tour“ ir „Novaturu“ sudaro vos apie 20 proc. „Small Planet Airlines“ pajamų, o šiemet, plečiantis į Azijos rinką, ši dalis dar labiau susitrauks.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Small Planet Airlines“ pristatymas
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Small Planet Airlines“ pristatymas

„Mes augame visose kitose rinkose, ne Lietuvoje. Lietuvoje augimas yra, bet jis pakankamai nedidelis, nes rinka yra maža“, – pasakojo V.Kaikaris.

Jo ir komandos narių akys nukreiptos į Aziją ir Europą.

„Matome, kad esame smarkiai įsitempę, nes smarkiai augame. Dažniausiai dabar diskutuojame, ne ką daryti, o ko nedaryti. Tai yra kur kas svarbesnis klausimas, nes minčių, ką daryti, yra labai daug, ir reikia jas labai atsargiai atsirinkti ir susidėlioti prioritetus. Viena didelių užduočių yra neapžioti per daug“, – kalbėjo bendrovės vadovas.

Įmonė jau turi 11 orlaivių, o šiemet orlaivių parkas išaugs dar 4 lėktuvais – trys bus skirti Lenkijai, vienas – Anglijai.

Pernai „Small Planet Airlines“ gavo 130,5 mln. eurų pajamų, bendrovės EBITDA siekė 7,7 mln. eurų. Didžiausia rinka (53 proc.) pernai buvo Lenkija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius