Dabar populiaru
Publikuota: 2017 lapkričio 21d. 11:21

Pramonininkai jau nepatenkinti Darbo kodeksu, o vežėjai prašo nedidinti akcizų

Erlandas Mikėnas, Robetas Dargis
Valdo Kopūsto / 15min nuotr. / Erlandas Mikėnas, Robetas Dargis

Mažiau nei pusę metų galiojantis naujasis Darbo kodeksas jau ima erzinti pramonininkus. Šie jau skundžiasi įpareigojimu steigti Darbo tarybas. O vežėjai maldauja valstybės persigalvoti dėl akcizų dyzelinui didinimo, tačiau nenori atsisakyti komandiruotpinigių, kuriais yra atsiskaitoma su vežėjais.

Naujasis Darbo kodeksas netenkina nei darbuotojų, nei darbdavių, pareiškė Lietuvos pramonininkų konfederacijos vadovas Robertas Dargis, nors dar prieš metus jis buvo vienas iš aktyviausių naujojo kodekso stūmėjų.

R.Dargio nuomone, darbdaviai skundžiasi esą naujasis Kodeksas pernelyg daug naujų įpareigojimų paliko. Kokių? Pramonininkams jau kliūva įpareigojimas darbovietėse steigti Darbo tarybas.

„Tai kainuoja papildomus išteklius, laiko, žmonių. Reikia stiprinti profesines sąjungas“, – spaudos konferencijos metu teigė R.Dargis. Pramonininkų vedlys pridūrė, kad „socialinė atsakomybė turi būti suprantama iš abiejų pusių – iš darbdavių ir darbuotojų“. Todėl, jo nuomone, jau laikas kalbėti apie būtinybę tobulinti Darbo kodeksą.

Sunerimę dėl planų didinti akcizus

LPK priklausanti „Linava“ skundžiasi, kad planuojami didinti akcizai dyzelinui kirs vežėjams, esą šie pilsis Lenkijoje, o ne Lietuvoje, todėl nukentės ir valstybė.

Nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ vadovas Erlandas Mikėnas sako, kad bet kokie mokestiniai pakeitimai vežėjus labai gąsdina.

Lietuvos Vyriausybė nuo kitų metų siūlo didinti akcizų tarifą dyzeliniams degalams. Šiuo metu galiojantis tarifas nuo 330,17 Eur už 1000 litrų būtų padidintas iki 347 Eur už 1000 litrų.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vilkikai kelyje „Via Baltica“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vilkikai kelyje „Via Baltica“

„Valstybė turėtų skaičiuoti. Padidinusi akcizą valstybė negaus daug pajamų“, – sako E.Mikėnas. Tiesa, padidinus akcizus jie tik susilygins su mokesčiais Lenkijoje, tačiau esą dėl valiutų kurso svyravimo piltis naudingiau bus Lenkijoje.

Nenori atsisakyti komandiruotpinigių

Kita vertus, vežėjai neina į kalbas apie kitokią vairuotojų apmokėjimo tvarką. Šiuo metu didžiąją dalį atlygio vežėjai gauna komandiruotpinigiais, kurie nėra apmokestinami, tačiau socialinės garantijos taip pat menkesnės, o pensijos bus mažesnės.

„Linavos“ nuotr./Vežėjai
„Linavos“ nuotr./Vežėjai

„O kodėl nekalbama apie prekybininkus? Vežėjų atlyginimai siekia 700–800 eurų, taigi iš viso apie du tris tūkstančius su komandiruotpinigiais. Transporto sektorius negali mokėti dviejų tūkstančių eurų į rankas, ir dar tiek pat komandiruotpinigių“, – į 15min klausimą atsakė E.Mikėnas.

Jo manymu, ir valstybė turėtų pasirūpinti vairuotojų socialinėmis garantijomis, tiesa, komandiruotpinigių atsisakyti neketinama.

Nori daugiau darbuotojų iš trečiųjų šalių

Pramonininkai taip pat sunerimę dėl planų didinti akcizus dyzelinui bei papildomo žemės apmokestinimo. Kol kas dėl to Vyriausybėje dar diskutuojama, tačiau siūlyta penktadaliu didinti žemės mokestį.

Ekonominio savarankiškumo savivaldybėms taip pat neskubama suteikti, piktinasi R.Dargis, nors valdžia esą žadėjo dėl to stengtis.

Pramonininkai ir vežėjai ragina valstybę lengvinti darbuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimą, esą vis dar daug yra biurokratinių kliūčių, kurios neleidžia vežėjų įmonėms augti, nes trūksta vairuotojų. „Lenkijoje vairuotojas įdarbinimas per dvi tris savaites, o Lietuvoje prireikia iki trijų mėnesių. Lietuva neturi ateities, jei neturės laisvo įdarbinimo iš trečiųjų šalių“, – sako „Linavos“ vadovas.

Civilinės atsakomybės draudimas – taip pat viena jautriausių vežėjų temų.

Praėjusią savaitę, pasak E.Mikėno, viena įmonė jau paskelbė bankrotą, kai gavo pasiūlymą drausti vilkiką už 9 tūkstančius eurų. Dėl to transporto įmonės jau keliasi į kitas šalis, pavyzdžiui, Suomiją, Estiją. „Linava“ jau gavo vežėjų prašymų ieškoti variantų, kaip perkelti verslą į kitas šalis. „Draudėjas nežino, kaip apskaičiuojama draudimo kaina“, – sakė E.Mikėnas. Be to, ir konkurencijos čia vis dar maža.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

03:16
03:00
03:38

Esports namai

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką